![]() |
Armoede van de ene in de andere dag!!!!
IK ben een alleenstaande vrouw van 57 jaar.
Door een scheiding ben ik vanaf nu aangewezen op het O.C.M.W. Het bestaansinkomen dat ik nu krijg is 725 euro, daar moet mijn huishuur nog vanaf, electr. onvoorziene rekeningen, en natuurlijk mijn luxe producten. DIe er zijn: mijn t.v. en p.c. die wil ik voorlopig nog niet opgeven, omdat ik dan al mijn sociale contacten zou verliezen. Ik zit al 3 maanden in deze situatie en mijn berekening op maand basis is dat ik met 25 euro per week moet toekomen, daar zit in:' eten, dokterskosten, event. w.c. papier, champoo, wasmiddel, als mijn kleinkinderen op bezoek komen(6) een klein drankje van de aldi aanbieden. Na dit alles heb ik op het einde van de maand honger. Ik ben een belgische vrouw, heb 2 kinderen grootgebracht, en heb part-time gewerkt. Wie mij enige nuttige tips kan geven, hoe ik hier mee om moet gaan. Alles is welkom, Van een hopeloze vrouw, die het systeem niet snapt. |
zoek
een job en stop met zagen |
Citaat:
De dame is 57...http://trends.rnews.be/nl/economie/n...4710253333.htm Gezien je 2 kinderen hebt grootgebracht waarmet hopelijk de band nog goed is, mag ik hopen dat die jou wat helpen? Schrijf je ook alvast in voor een sociale woning. |
Citaat:
|
Dit soort berichten had ik verwacht, wat die job betreft, als jij een job voor mij hebt,
ik sta morgen aan je deur!! |
Citaat:
Ze heeft part-time gewerkt, dus heeft ze ook haar steentje bijgedragen aan de maatschappij, SZ, belastingen e.d., en nu staat ze gewoon in de kou!!! |
Citaat:
|
Mijn kinderen helpen mij zo goed ze kunnen.
Ik ben al 2 jaar ingeschreven voor een sociale woning, maar het kan nog 5 jaar duren eer ik aan de beurt ben. Toch vriendelijke groetjes, Gerda |
Citaat:
de dame is 57 en dus oud genoeg om zelf een job te zoeken. en ja, ik heb heel veel werk, maar ik vrees dat de dame in kwestie niet gekwalificeerd is om het werk te doen. ik had (net ingevuld) nog een andere functie openstaan, maar ik vermoed dat mevrouw niet perfect 3 (liefst 4) talig is? |
Citaat:
|
De echtscheiding..de moderne manier om in een (sociale) armoede te vallen..ik mag hopen dat u een grondige reden had of dat het buiten uw wil was..
Geen rechten op werkloosheidsuitkeringen ? Geen cashflow door verkoop van gemeenschappelijke goederen ? Geen recht op alimentaties ? |
Citaat:
|
Citaat:
perfect in de zin van telefoons kunnen beantwoorden en foutloos kunnen schrijven. dat is heus zo moeilijk niet als jij meent te denken. |
Citaat:
Wat ik bedoel is dat er veel afhangt van het onderwerp : juridisch, commerciëel, wetenschappelijk, ... Ik veronderstel dat je niet in appels en peren handelt. :lol: |
Citaat:
ik ben blij voor u |
Citaat:
Geen gegeven over 'het spaarboekje'; geen gegeven over de echtgenoot en diens plichten; geen gegeven over wat het ocmw voor de rest heeft aangeraden; geen gegeven over de uitzonderlijke toestand dat een echtpaar van die leeftijd niet in een eigen huis woont, of wel reeds in een sosiale woning .. geen gegeven direkt over 'wat ik kan' en 'wat ik wel' (poetsen met dienstensjeks ?) Daarbij, zelfde situasie maar vrouw met kinderlast, is heel andere koek. Grootste vent in fout: VandemijnKloote, die wel een fonds in het leven roept, maar het zo slordig op poten zet, dat het nog altijd niet fatsoenlijk marsjeert ... bla bla ... |
Citaat:
Nu ja... dat is mijn kijk erop en geen toverformule. Ik wens je in elk geval veel succes. Ik hoop dat je snel een job in je buurt kan vinden. |
Citaat:
|
Citaat:
U heeft de voedselbank niet gevonden? |
Het gaat snel vooruit met onze Jeanne..4 jaar geleden was ze nog een alleenstaande vrouw die fulltime werkte (bij het ocmw) en nu alweer gescheiden met kleinkinderen..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be