Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Zwarte verminkt racistische hond (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137237)

Eigenzinnig 9 april 2010 19:10

Zwarte verminkt racistische hond

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...-oog-uit.dhtml

Ik ken ook zo geval die 'bruine' sollicitanten weerde uit zijn bedrijf omdat zijn hond racistisch was..maar daarom moet je natuurlijk nog de hond niet verminken..die doet maar waarvoor hij is (verkeerdelijk) getraind door het baasje..

Dr Brezinski 9 april 2010 20:42

Morgen schijnt de zon

den dinges 9 april 2010 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4684287)

Ik ken ook zo geval die 'bruine' sollicitanten weerde uit zijn bedrijf omdat zijn hond racistisch was..maar daarom moet je natuurlijk nog de hond niet verminken..die doet maar waarvoor hij is (verkeerdelijk) getraind door het baasje..

Oog om oog, tand om tand toepassen voor deze ziekelijke kerel.

filosoof 9 april 2010 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4684287)

Een hond die mij aanvalt? R.I.P. dus. Ik kan begrijpen dat iemand anders ook zo reageert.
Ogen uitsteken is er te véél aan. Mj�*, 't gaat over een aggressieve hond. :roll:

filosoof 9 april 2010 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4684727)
Oog om oog, tand om tand toepassen voor deze ziekelijke kerel.

Zijn hond ook verminken dus?

filosoof 9 april 2010 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr Brezinski (Bericht 4684510)
Morgen schijnt de zon

'k Hoop het.

Kapitein Nemo 9 april 2010 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4684735)
Een hond die mij aanvalt? R.I.P. dus. Ik kan begrijpen dat iemand anders ook zo reageert.
Ogen uitsteken is er te véél aan. Mj�*, 't gaat over een aggressieve hond. :roll:

Dat was geen zelfverdediging, hé.

grimbergen 9 april 2010 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo (Bericht 4684741)

In het filosofisch leger gaat men plat op de buik voor geweld tegen onschuldige dieren.

filosoof 9 april 2010 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo (Bericht 4684741)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 4684768)
In het filosofisch leger gaat men plat op de buik voor geweld tegen onschuldige dieren.

Een aggressieve hond blijft een gevaar: niets onschuldig aan. Op basis van 't berichtje kan ik niet uitmaken of 't geen zelfverdediging was. In 't geval van een aggressieve hond lijkt me dat best mogelijk, zelfs waarschijnlijk..

Kapitein Nemo 9 april 2010 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4684774)
Een aggressieve hond blijft een gevaar: niets onschuldig aan. Op basis van 't berichtje kan ik niet uitmaken of 't geen zelfverdediging was. In 't geval van een aggressieve hond lijkt me dat best mogelijk, zelfs waarschijnlijk..

Als je dat niet kan, moet je ook maar geen oordeel vellen over de gerechtvaardigdheid van dat geweld.

Citaat:

Owens worked as a handyman for an oil delivery business. The 58-year-old man started to take notice that every time Jenna, a four-year-old German Shepard who was leashed outside the company, would lay eyes on him, she would bark out of control. He was not the only person the dog would bark and snarl at; it seemed that Jenna would only target minorities.

Interestingly enough, the dog's owner, Paul Tocco, did not disagree with Owens' accusations that the German Shepard is racist:

"The dog reacts to black people, Hispanics, anyone who is not white," he says. "She always barked at him. He [Owens] was well aware the dog didn't like him, and he knew to stay away from her."

Owens felt he had been victimized enough by the pooch, so he decided to put an end to its menacing antics. The fed-up man egged Jenna on last Tuesday night, and when she went on one of her barking rampages, Owens charged at her with a nine-inch knife.
Bron: http://www.bvblackspin.com/2010/04/0...ll-racist-dog/

Niets zelfverdediging.

Cdude 9 april 2010 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4684774)

Ik meende te hebben gelezen dat de hond telkens naar hem (donkerhuidigen) blafte en dat hij het beu was. Dus geen aanval.

Zelf heb ik gn honden maar ik ken er toch een paar uit het verleden die ook dit gedrag vertoonde en waarvan ik ZEKER weet dat dat niet werd aangeleerd. Bepaalde geur misschien?

filosoof 9 april 2010 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4684781)
Ik meende te hebben gelezen dat de hond telkens naar hem (donkerhuidigen) blafte en dat hij het beu was. Dus geen aanval.

Zelf heb ik gn honden maar ik ken er toch een paar uit het verleden die ook dit gedrag vertoonde en waarvan ik ZEKER weet dat dat niet werd aangeleerd. Bepaalde geur misschien?

of "imiteren van hun baasje"? :roll:

Kapitein Nemo 9 april 2010 23:47

Citaat:

Het zou kunnen dat de baasjes enigszins bevreesd voor mensen met een andere huidskleur. Zo'n hond vangt die dingen op (lichaamstaal, feromonen) en zal dan denken dat die mensen gevreesd (en dus weggejaagd) dienen te worden. Al zijn ook andere redenen mogelijk.

Kodo Kodo 9 april 2010 23:55

Citaat:

In Mohammedanië mocht ik constateren dat zwerfhonden mij nooit aanvielen, maar mijn Arabisch gezelschap wel. Dat fenomeen "racistische honden" was daar welbekend onder westerlingen. Maar in de islam is de hond een onrein dier, en het wordt daarnaar behandeld. Ik was toch wel verbaasd dat die dieren, zonder vaak met westerlingen in contact te zijn geweest, het verschil kenden.

Maar dat zo'n hond die man op de zenuwen ging werken, kan ik begrijpen, vooral als hij terecht of ten onrechte aannam dat het baasje erachter stak. Natuurlijk weten alle buitenstaanders dat hij dat eleganter en diervriendelijker had kunnen oplossen. In een land vol vuurwapens, die meestal niet op honden gericht worden, en waar de president Arabieren inhuurt om vliegtuigen op wolkenkrabbers te pletter te laten vliegen, is dit geval toch echt wel een fait divers.

Bompa Punk 10 april 2010 01:53

Aggressieve hond? Beetje peper in zijn neus strooien en je hebt er geen last meer van.

Xenophon 10 april 2010 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo (Bericht 4684779)
Als je dat niet kan, moet je ook maar geen oordeel vellen over de gerechtvaardigdheid van dat geweld.

Bron: http://www.bvblackspin.com/2010/04/0...ll-racist-dog/

Niets zelfverdediging.

Tut tut tut...

Er is een neger bij betrokken dus is het automatisch zelfverdediging.

Cdude 10 april 2010 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo (Bericht 4684789)
Zo'n hond vangt die dingen op (lichaamstaal, feromonen) en zal dan denken dat die mensen gevreesd

Feromonen zijn nog niet aangetoond bij mensen.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7828456.stm

Cdude 10 april 2010 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4684786)
of "imiteren van hun baasje"? :roll:

Nog niet veel mensen gezien die blaffen of grommen naar negers ...:-o

filosoof 10 april 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo (Bericht 4684789)
Het zou kunnen dat de baasjes enigszins bevreesd voor mensen met een andere huidskleur. Zo'n hond vangt die dingen op (lichaamstaal, feromonen) en zal dan denken dat die mensen gevreesd (en dus weggejaagd) dienen te worden. Al zijn ook andere redenen mogelijk.

Een aggressieve hond blijft een gevaar.

filosoof 10 april 2010 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4685146)
Nog niet veel mensen gezien die blaffen of grommen naar negers ...:-o

schelden: een half forum vol hier, een halve politieke partij hier.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be