Kodo Kodo |
9 april 2010 23:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude
(Bericht 4684781)
Ik meende te hebben gelezen dat de hond telkens naar hem (donkerhuidigen) blafte en dat hij het beu was. Dus geen aanval.
Zelf heb ik gn honden maar ik ken er toch een paar uit het verleden die ook dit gedrag vertoonde en waarvan ik ZEKER weet dat dat niet werd aangeleerd. Bepaalde geur misschien?
|
In Mohammedanië mocht ik constateren dat zwerfhonden mij nooit aanvielen, maar mijn Arabisch gezelschap wel. Dat fenomeen "racistische honden" was daar welbekend onder westerlingen. Maar in de islam is de hond een onrein dier, en het wordt daarnaar behandeld. Ik was toch wel verbaasd dat die dieren, zonder vaak met westerlingen in contact te zijn geweest, het verschil kenden.
Maar dat zo'n hond die man op de zenuwen ging werken, kan ik begrijpen, vooral als hij terecht of ten onrechte aannam dat het baasje erachter stak. Natuurlijk weten alle buitenstaanders dat hij dat eleganter en diervriendelijker had kunnen oplossen. In een land vol vuurwapens, die meestal niet op honden gericht worden, en waar de president Arabieren inhuurt om vliegtuigen op wolkenkrabbers te pletter te laten vliegen, is dit geval toch echt wel een fait divers.
|