![]() |
La Meuse
Eindelijk eens een krant die nieuws brengt van de omgekeerde wereld ?!
Is er ergens een probleempje met onbeschofte Franstaligen die zich lukraak ergens vestigen zonder zich iets van de plaatselijke geplogenheden aan te trekken ? La Meuse roept de inboorlingen op om zich niet zo arrogant op te stellen ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben anders geen fan van Léonard maar dat was wel raak. |
Citaat:
|
Mor allee, stellen wij ons arrogant op?
Als we naar ginder gaan en we bestellen een pintje in een café dan doen we dat in het Frans. Gaan we naar de winkel rekenen we af aan de kassa in het Frans. Vragen we de weg doen we dat in het Frans. Gisteren nog in mijn kustgemeente de weg mogen expliceren aan een toerist uit het zuiden des lands. En dat gebeurde in het... (vul zelf maar aan). Want van zijn koeterwaals dat voor Nederlands moest doorgaan begreep Den Bompa gewoon geen fluit. |
We zouden hier eens een topic meoten hebben met de meest bedenkelijke artikelen uit de franse media over Vlaanderen. FDF die Vlamingen voor Nazi's uitmaakt komt bij me op, de andere krant, le soir dacht ik, die het Vlaams woondecreet met de apartheid vergelijkt, La Meuse die oproept dat Vlaanderen arrogant is en leugens plaatst zoals 120 jaar transferts van zuid naar noord,...
|
Voortaan zal ik voor ik de weg toon aan iemand uit het zuiden des lands eens piepen of er geen exemplaar van La Meuse of Le Soir rondslingert.
Zo ja... Dan stuur ik ze de totaal foute richting uit. It's so nice to be evil :twisted: |
Citaat:
|
de Franstalige media doet de laatste tijd er nog een paar schepjes bij ...
net zoals ik had verwacht. het einde nadert! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zowel individueel als kollektief. Individueel ga ik hier geen tekening maken. Kollektief: de frankofonie moet haar ekspansiedrang terugdringen; ze moeten zich terugtrekken uit gebieden die ze bijna volledig veroverd hebben ... bla bla ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be