Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Verkeersagressie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137259)

Blue Sky 10 april 2010 11:32

Verkeersagressie

Hoe komt het volgens u dat er zoveel verkeersagressie is?

Iedere dag zijn er talloze voorbeelden, waarbij het zelfs tot situaties komt waarbij wapens bovengehaald worden. Onlangs was er op het nieuws een voorbeeld waarbij een mevrouw wat te traag reed volgens een andere automobilist. Deze laatste reed haar daarop klem opende haar deur en gaf haar prompt een aantal klappen in het gezicht.

Johnny Blaze 10 april 2010 11:38

dik ego, slechte opvoeding, fucked up egoïstische maatschappij?

stropke 10 april 2010 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 4685175)

Daar moet ge geen ? bijzette.
Zo ist gewoon, ikke en de rest-kan-stikke-mentaliteit.

Txiki 10 april 2010 21:52

Wat is "zoveel" verkeersagressie? Hoeveel is dat?

Blue Sky 19 april 2010 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4685754)
Wat is "zoveel" verkeersagressie? Hoeveel is dat?

Rij eens wat rond met de wagen, het zal niet lang duren voordat je getuige bent van verkeersagressie. Zeker als je de snelheidsbeperkingen respecteert.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...kenberge.dhtml

brother paul 19 april 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4685170)

Iedere dag zijn er talloze voorbeelden, waarbij het zelfs tot situaties komt waarbij wapens bovengehaald worden. Onlangs was er op het nieuws een voorbeeld waarbij een mevrouw wat te traag reed volgens een andere automobilist. Deze laatste reed haar daarop klem opende haar deur en gaf haar prompt een aantal klappen in het gezicht.

Volgens mij omdat er teweinig plaats is. Dus verdubbel het aantal autostrades, en iedereen heeft weer 5Ometer meer tot de volgende voorligger, of het verkeer kan weer rustig racen over de belgische wegen.

Johan217 19 april 2010 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4700449)
Volgens mij omdat er teweinig plaats is. Dus verdubbel het aantal autostrades, en iedereen heeft weer 5Ometer meer tot de volgende voorligger, of het verkeer kan weer rustig racen over de belgische wegen.

Ik ben er zeker van dat het merendeel van de gevallen van verkeersagressie nu net niet plaatsvindt op de autostrade.

backfire 19 april 2010 13:16

Citaat:

Het lijkt dan wel wat simplistisch gesteld, maar ik heb er niets aan toe te voegen.

Cdude 19 april 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4700470)
Het lijkt dan wel wat simplistisch gesteld, maar ik heb er niets aan toe te voegen.

Buiten "afkomst aggressor" misschien?

Johnny Blaze 19 april 2010 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4700534)

Dat valt perfect onder het plaatje opvoeding

Tick 19 april 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4700470)
Citaat:

²

filosoof 19 april 2010 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4685170)

2 keer meegemaakt. 2 keer nummerplaat genoteerd, 2 keer politie bureau: 2 keer "Kunnen we niets aan doen, dat is een leasewagen." (ander bureau)

Eén keer heb ik hem kunnen terugvinden.
En (zuur) gelachen toen ik zijn faillissement heb gelezen.

(de derde keer had ik een ijzerke in de auto liggen en gebeurde er niets. Instant cooling.)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4700534)

Heb je zo'n slecht idee over Vlamingen?

Renesse 19 april 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4700779)
2 keer meegemaakt. 2 keer nummerplaat genoteerd, 2 keer politie bureau: 2 keer "Kunnen we niets aan doen, dat is een leasewagen." (ander bureau)

Dit is bullshit he. Precies alsof een leasewagen boven de wet staat. Dat is gewoon geen moeite willen doen van die flikken.

Herr Flick 19 april 2010 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4700779)

Eén keer heb ik hem kunnen terugvinden.
En (zuur) gelachen toen ik zijn faillissement heb gelezen.

(de derde keer had ik een ijzerke in de auto liggen en gebeurde er niets. Instant cooling.)

Heb je zo'n slecht idee over Vlamingen?

Allee ge hebt dan toch ook iets bij voor speciale gelegenheden,... ?

ge komt nu eenmaal van alles tegen op de baan, ...

Herr Flick 19 april 2010 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4700840)
Dit is bullshit he. Precies alsof een leasewagen boven de wet staat. Dat is gewoon geen moeite willen doen van die flikken.

Inderdaad, want de leasemaatschappij moet direct kunnen zeggen wie met die auto reed anders draaien zij voor de shit op.

filosoof 19 april 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4700840)

Antwarrepe, hee...:|

Raven 19 april 2010 17:23

die man heeft niet geslagen, zijn vuisten schoten gewoon per ongeluk uit. En dit is duidelijke en geval van een slechte jeugd zonder de juiste kansen & scholing, geplaagd door discriminatie, ...

Wisord 19 april 2010 17:25

De politie uw vriend !!!

http://www.youtube.com/watch?v=-Pgpra6gRZ0

http://www.youtube.com/watch?v=uwGWK...eature=related

Blue Sky 19 april 2010 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4700449)

Ik denk wel dat dit in de richting is van één van de oorzaken. Teveel drukte, stokkend verkeer, het gaat niet vooruit ... zorgen voor stress zodat de bestuurder zijn bloeddruk begint te stijgen. Hij kookt zo stilletjes aan naar zijn kookpunt, onderweg wordt hij dan ook nog eens geflitst en dan heeft die persoon niet veel meer nodig om te ontploffen. Een incident dat dan objectief klein is, kan voldoende zijn om hem te doen ontploffen. De voertuigbestuurder kan zich ook niet afreageren om te ontstressen want hij zit stil "gevangen" in zijn zetel. Ik zou dus niet zeggen dat er te weinig plaats is, wel dat het overal gewoon veel te druk is.

Een tweede factor is de prestatiemaatschappij. Stress op het werk, stress op de baan, stress thuis (lawaai, vrouw zaagt, relationele problemen ... ), financiële problemen, .... Er wordt teveel geëist van de betrokkene en die loopt daardoor op de toppen van zijn tenen. Ook hier zal wederom niet veel nodig zijn om hem te doen ontploffen.

Tenslotte is er ook de vakidiotie. Mensen zijn, in het beste geval, goed in wat ze doen, hun job en hun leefwereldje - maar daarbuiten kennen ze niets. Iemand die enkel met de auto rijdt, zal niet zozeer op vb fietsers letten dan iemand die zowel fietst als met de auto rijdt daar die laatste weet welke situaties zich kunnen voordoen en daarmee rekening kan houden.

Komen we bij de oplossingen naar de mogelijkheden van onze overbevolkte maatschappij;

1/ Vetrek op tijd

2/ beoefen een sport om te ontstressen

3/ leef niet boven je stand, zoek een goed job die niet teveel stress met zich meebrengt en wees tevreden met wat minder.

Bobke 19 april 2010 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4700336)
Rij eens wat rond met de wagen, het zal niet lang duren voordat je getuige bent van verkeersagressie. Zeker als je de snelheidsbeperkingen respecteert.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...kenberge.dhtml

Ik rij nu al 42 jaar rond en buiten lichten trekken valt dat nogal mee.
Zou het kunnen dat men er zelf veel kan aan doen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be