Blue Sky |
19 april 2010 17:53 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
(Bericht 4700449)
Volgens mij omdat er teweinig plaats is. Dus verdubbel het aantal autostrades, en iedereen heeft weer 5Ometer meer tot de volgende voorligger, of het verkeer kan weer rustig racen over de belgische wegen.
|
Ik denk wel dat dit in de richting is van één van de oorzaken. Teveel drukte, stokkend verkeer, het gaat niet vooruit ... zorgen voor stress zodat de bestuurder zijn bloeddruk begint te stijgen. Hij kookt zo stilletjes aan naar zijn kookpunt, onderweg wordt hij dan ook nog eens geflitst en dan heeft die persoon niet veel meer nodig om te ontploffen. Een incident dat dan objectief klein is, kan voldoende zijn om hem te doen ontploffen. De voertuigbestuurder kan zich ook niet afreageren om te ontstressen want hij zit stil "gevangen" in zijn zetel. Ik zou dus niet zeggen dat er te weinig plaats is, wel dat het overal gewoon veel te druk is.
Een tweede factor is de prestatiemaatschappij. Stress op het werk, stress op de baan, stress thuis (lawaai, vrouw zaagt, relationele problemen ... ), financiële problemen, .... Er wordt teveel geëist van de betrokkene en die loopt daardoor op de toppen van zijn tenen. Ook hier zal wederom niet veel nodig zijn om hem te doen ontploffen.
Tenslotte is er ook de vakidiotie. Mensen zijn, in het beste geval, goed in wat ze doen, hun job en hun leefwereldje - maar daarbuiten kennen ze niets. Iemand die enkel met de auto rijdt, zal niet zozeer op vb fietsers letten dan iemand die zowel fietst als met de auto rijdt daar die laatste weet welke situaties zich kunnen voordoen en daarmee rekening kan houden.
Komen we bij de oplossingen naar de mogelijkheden van onze overbevolkte maatschappij;
1/ Vetrek op tijd
2/ beoefen een sport om te ontstressen
3/ leef niet boven je stand, zoek een goed job die niet teveel stress met zich meebrengt en wees tevreden met wat minder.
|