![]() |
Yes , My Hero
Richard Dawkins is van plan een juridische procedure te starten tegen Paus Benedictus XVI voor zijn "misdaden tegen de mensheid".
De atheïst Dawkins hoopt dat de procedure leidt tot de arrestatie van de paus tijdens zijn bezoek aan Groot-Brittannië in september. http://www.spitsnieuws.nl/archives/b..._paus_aan.html |
"Yes, my hero" of "yes, my prophet"?
|
Lekker.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik steun zijn klacht, ze is uiterst terecht. Normaal krijgt iedereen die helpt bij een misdaad of deze helpt verzwijgen een straf, waarom zouden priesters, kardinalen,de paus etc daarop een uitzondering krijgen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.google.be/search?q=richar...ed=0CBUQqwQwAA |
Citaat:
Ik moet toch die cursus begrijpend lezen eens gaan volgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan heb ik het niet over het misbruik zelf, want dat kan je net als andere misdaden nooit 100% uitroeien, maar wel over het niet afkeuren en minimaliseren ervan door de kerk waarvan de paus het hoofd is. Het is dan niet zo ver gezocht dat hij als hoofd van de kerk de verantwoordelijkheid draagt voor het beleid ervan. |
Het gaat voor Dawkins er niet om het "recht te laten geschieden", maar om zichzelf in de balngstelling te zetten. Als hij niet constant het geloof zat te bekritiseren, kende nu niemand hem. Zijn hele bekendheid is gebaseerd op zijn laf, arrogant antiklerikalisme.
En van politiek heeft hij ook geen kaas gegeten. De Paus is politiek onschendbaar. Citaat:
Hij keurt het ten zeerste af, en minimaliseert het helemaal niet. Er zijn bisschoppen die het hebben geminimaliseerd, en pedofiele priesters in het ambt gelaten. Dit is verkeerd, maar langs één kant wel te begrijpen. Er is een tekort aan priesters, en als er genoeg priesters waren, dan was het voor zulke bisschoppen veel makkelijker om de priester uit de het ambt te halen. |
Citaat:
Mocht een minister in zo een situatie zitten, je vroeg zelf om zijn ontslag. |
Schitterend van Dawkins. Ik vermoed dat deze paus niet veel meer zal reizen als er nog anderen opstaan met evenveel lef.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be