Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bent u ook sexueel misbruikt als kind door een priester? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137325)

eno2 12 april 2010 10:43

Bent u ook sexueel misbruikt als kind door een priester?

Ik wel.

Door EH Nevejan, surveillant in het lager middelbaar. In het St Jozefscollege te Izegem. In het Vijfde studiejaar. Op negenjarige leeftijd. Op zijn kamer.

In 1954.

In Duitsland kan je dit aangeven via een Hotlijn, teruggaand tot de jaren 1950

Pedofilieklachten blijven in de Belgische Kerk nog steeds zonder gevolg.

Dit is trouwens voor het eerst dat ik klaag.

Toen ik klein was, durfde ik niet.

Toen ik in de studie eens moest nablijven, gaf hij mij ook als straf:

tussen twee schoolbanken gaan inliggen alleen steunend op mijn hielen en mijn achterhoofd.

Ik neem aan dat hij dat deed omdat bij deze oefening mijn kruis uiterst kwijlverwekkend proneerde?

backfire 12 april 2010 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4687965)
Ik wel.

Door EH Nevejan, surveillant in het lager middelbaar. In het St Jozefscollege te Izegem. In het Vijfde studiejaar. Op negenjarige leeftijd. Op zijn kamer.

In 1954.

tussen twee schoolbanken gaan inliggen alleen steunend op mijn hielen en mijn achterhoofd.

Ik neem aan dat hij dat deed omdat bij deze oefening mijn kruis uiterst kwijlverwekkend proneerde?

Ik vermoed dat deze godsdienaar niet meer leeft?
Alleszins, ik vind het spijtig dat je dit hebt moeten meemaken.

From_Vlaanderen 12 april 2010 18:13

Ik niet.

Bobke 12 april 2010 18:19

Ik ook niet.

Raf 12 april 2010 18:44

En ik nog veel minder.

grimbergen 12 april 2010 19:27

Langs geen kanten.:roll:

Steve_M 12 april 2010 19:29

Ik was een lelijk kindje :-(

Dronkoers 12 april 2010 19:35

Ik ging (en ga) nie naar de kerk

Cdude 12 april 2010 19:57

I liked it :hm:

Txiki 12 april 2010 20:30

Ik evenmin.

Boontjes 12 april 2010 20:46

Citaat:

Ik wel.

In 1954.

EN dat is ons Vlaanderen? Diezelfde priesters die onze jongens naar het Oostfront stuurden, want DAT was de duivel! De duivel zat tussen de eigenste muren!! En we laten ons opnieuw aan hetzelfde vangen, weer door die dezelfde tsjeven van NVA en CD&V - wanneer gaan Vlamingen eens hun verstand gebruiken en begrijpen dat een koers niet eindigt bij Tom, dat het vanaf nu altijd anderen zullen zijn die onze koers bepalen?

liberalist_NL 12 april 2010 20:55

ongelovig het lijkt me sterk
kijk naar me kruis
dan zeg je kerk

Jazeker 12 april 2010 22:07

Citaat:

Je meent het!

Zeno! 12 april 2010 22:22

Nee. Ik werd enkel misbruikt door mezelf zo nu en dan.

MaGNiFiCaT 12 april 2010 22:33

Ik snap niet waarom iedereen zo lang wacht om dit in openbaarheid te brengen? Besmeur de naam van die vreselijke booswichten, boor hen de grond in met de harde rauwe waarheid.

Maar neen, men wacht tot de boosdoeners overleden zijn, dan heeft het geen enkel nut meer op te klagen.
De Kerk heeft geen enkele verantwoordelijkheid van misdaden gepleegd door zijn bedienaars wanneer de Kerk er gewoon niet van op de hoogte was. Wanneer de dader overleden is moet men niet meer afkomen om recht te doen gelden, en zeker niet tov de Kerk.

Ik erger mij ook aan de algemene veralgemening dat pedofiele vooral onder de priesters zat, of erger nog: dat priesters te vaak gelinkt zijn aan pedofilie, dit is niet zo. Dit lijkt zo omdat daar nu zo massaal op gefocust wordt.

Erwinvds 12 april 2010 23:46

Priesteressen, tellen die ook??

Anselmo 13 april 2010 00:12

Als leerling heb ik op college mijn humaniora gedaan en priester-leerkrachten waren toen nog alledaags.
Het was geen vrolijke tijd en de priester-leraars hadden een totaal gebrek aan empatische eigenschappen en waren in feite pedagogische neandertalers.
Vooral Latijn werd er soms meer dan figuurlijk "ingehamerd".
Maar nooit, nooit heeft er maar één iets gedaan of gezegd wat onder de noemer sexueel misbruik zou vallen.
Op de kamer van de prefect geroepen worden was zelden gezellig, maar nooit om die redenen die zo nu in het nieuws staan.

Wisord 13 april 2010 00:55

kinderverkrachters horen thuis onder de grond . Lever ze uit aan de slachtoffers.:2gunfire::2gunfire::Angry2::Angry2:

Wisord 13 april 2010 01:12

[quote=MaGNiFiCaT;4689117]
Citaat:

Ik snap niet waarom iedereen zo lang wacht om dit in openbaarheid te brengen?
Kinderen zijn er zo geschokt door dat ze dikwijls geen raad weten met wat hen overkomen is ....

Citaat:

Besmeur de naam van die vreselijke booswichten, boor hen de grond in met de harde rauwe waarheid
. Zou beter zijn ja , maar verboden in onze "democratische" westerse maatschapij..

Citaat:

Maar neen, men wacht tot de boosdoeners overleden zijn, dan heeft het geen enkel nut meer op te klagen.
Klagen is verboden ...

Citaat:

De Kerk heeft geen enkele verantwoordelijkheid van misdaden gepleegd door zijn bedienaars wanneer de Kerk er gewoon niet van op de hoogte was. Wanneer de dader overleden is moet men niet meer afkomen om recht te doen gelden, en zeker niet tov de Kerk.
Een man denkt om de ..;sec aan sex om dan in de kerk te gaan moet je al een paar vijzen kwijt zijn allemaal pedo's ??

Citaat:

Ik erger mij ook aan de algemene veralgemening dat pedofiele vooral onder de priesters zat, of erger nog: dat priesters te vaak gelinkt zijn aan pedofilie, dit is niet zo. Dit lijkt zo omdat daar nu zo massaal op gefocust wordt.
allemaal pedo's dus ....

Alvader 13 april 2010 06:48

1954 !!! Iedereen kan zoiets vertellen. De nieuwe heksenjacht is open !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be