Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Revolutie in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137351)

bgf324 12 april 2010 21:52

Revolutie in Brussel

De bevolking en de politie pikt de criminaliteit niet meer! Het is een goede zaak dat die juwelier die kerel deze avond dood schoot.
Idem voor het voorval in Woutersbrakel deze middag.

Bobke 12 april 2010 22:02

Onveiligheids gevoel bij de criminelen.

MaGNiFiCaT 12 april 2010 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4689077)
De bevolking en de politie pikt de criminaliteit niet meer! Het is een goede zaak dat die juwelier die kerel deze avond dood schoot.
Idem voor het voorval in Woutersbrakel deze middag.

Euhm, was het niet de juwelier die doodgeschoten werd?:? Ik weet niet, ik las enkel snel de krantenkop, niet het artikel.

Trouwens, dit is geen goede zaak. Waar doden in betrokken zijn; dit zijn heel erge zaken. Al moet ik wel toegeven dat ik het veel beter vindt dat de boosdoeners het slachtoffer zijn ipv onschuldige personen.

koppijn 12 april 2010 22:43

Fait divers,
Commentaar uit La Dernière Heure: "A Bruxelles les petits gens soufrent de l'insécurité et en périphérie les bourgeois soufrent de l'accent flamand. Alors le vrai probleme c'est quoi?"
Een mens lijkt niet te beseffen hoe pijnlijk l'accent flamand is in de oren van bourgeois!

Erwinvds 12 april 2010 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4689125)
Euhm, was het niet de juwelier die doodgeschoten werd?:? Ik weet niet, ik las enkel snel de krantenkop, niet het artikel.

Trouwens, dit is geen goede zaak. Waar doden in betrokken zijn; dit zijn heel erge zaken. Al moet ik wel toegeven dat ik het veel beter vindt dat de boosdoeners het slachtoffer zijn ipv onschuldige personen.

Twee juweliers overvallen. Eén juwelier dood, één ganster dood, rellen in Elsene. Politie kantoor belegerd, ruiten van huizen ingesmeten, auto's in brand. Dat was het zo ongeveer voor de moment.

Bobke 12 april 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4689125)

Klopt, er zijn twee gevallen.

MaGNiFiCaT 12 april 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds (Bericht 4689148)
Twee juweliers overvallen. Eén juwelier dood, één ganster dood, rellen in Elsene. Politie kantoor belegerd, ruiten van huizen ingesmeten, auto's in brand. Dat was het zo ongeveer voor de moment.

8O Zoveel op één dag? Ja, dan kan men terecht zeggen dat het grondig fout loopt ginds in Brussel.:?

Txiki 12 april 2010 22:58

Citaat:

Bedoel je Sint-Gillis? Ik ben net terug uit Elsene-Etterbeek en daar is het allemaal heel stil geweest.

Pericles 12 april 2010 22:59

In feite is er nog een derde geval in Wautersbrakel.

den dinges 12 april 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4689163)
8O Zoveel op één dag? Ja, dan kan men terecht zeggen dat het grondig fout loopt ginds in Brussel.:?

Niet moeilijk doen, hé ! Twee overvalletjes op één dag, wat is dat nu nog tegenwoordig ? Juist, faits divers waar men niet te lang moet bij stilstaan. Dat is nu éénmaal de tol die Brussel betaald aan zijn rol als wereldstad, als hoofdstad van Europa.

filosoof 12 april 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4689171)
Bedoel je Sint-Gillis? Ik ben net terug uit Elsene-Etterbeek en daar is het allemaal heel stil geweest.

Eén van die juweliers was in Matongé, da's Elsene (hoewel, d�*�*r "juwelier"? Wel een groot woord ;-))

filosoof 12 april 2010 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4689175)
In feite is er nog een derde geval in Wautersbrakel.

Citaat:

Dat is nu éénmaal de tol die Wautersbrakel betaalt aan zijn rol als wereldstad. ;-)
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=10

Bobke 12 april 2010 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4689177)
Eén van die juweliers was in Matongé, da's Elsene (hoewel, d�*�*r "juwelier"? Wel een groot woord ;-))

Dan is 't goed. :twisted:

Pericles 12 april 2010 23:05

Het waren wel Brusselse criminelen hé filosoof, daar in Wautersbrakel.

Txiki 12 april 2010 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4689177)

Ja, ok, daar waar die rellen niet, he. Matongé is te voet zeker een half uur van waar ik zit. Alleszins, ik heb daar niks van gemerkt. Eigenlijk merk ik daar nooit iets.

filosoof 12 april 2010 23:10

Citaat:

De "rellen" waren in St Gillis. Een paar gebroken ruiten bij de politie: commissariaat en een politiewagen. Geen gewonden. :| Waar hoorde je dat van die autos in brand?

Bobke 12 april 2010 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4689193)
De "rellen" waren in St Gillis. Een paar gebroken ruiten bij de politie: commissariaat en een politiewagen. Geen gewonden. :| Waar hoorde je dat van die autos in brand?

Gezien op VTM
Maar jij zag natuurlijk alleen schietende agenten.

Txiki 12 april 2010 23:19

Wel grappig dat een auto op z'n kop zo belangrijk gevonden wordt door de VRT.

Pericles 12 april 2010 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4689196)
Gezien op VTM
Maar jij zag natuurlijk alleen schietende agenten.

Cuidad Juarez is de meest dodelijke stad ter wereld met ca. 130 moorden/slachtoffers van schietpartijen per 100000 inwoners, wil Brussel beter doen , dan moeten ze toch naar 4 slachtoffers per dag gaan, maar ja, aan de andere kant, alle begin is moeilijk. :-D

filosoof 12 april 2010 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4689207)
Wel grappig dat een auto op z'n kop zo belangrijk gevonden wordt door de VRT.

In Baskenland leren ze de autos vliegen, middels enkele kg TNT en d�*n zijn 't helden, hé? ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be