Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Weldra reikt BRUSSEL tot Antwerpen en Oost-Vlaanderen ?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137364)

DONG ZHUO 13 april 2010 12:22

Weldra reikt BRUSSEL tot Antwerpen en Oost-Vlaanderen ??

k'zie het zo gebeuren........

oplossing van de loodgieter van Vilvorde...

uitbreiding Brussel tot en mét de gemeentekes waar nu reeds voor een groot deel frans geparleerd en gecomuniqueerd is en waar er een "carrefour" vestiging is waar men u met plezier in t'frans bediend en met een lang gezicht als ge de taal van de haute-bourgoisie niet spreekt...

gemeentekes zoals Londerzeel en Merchtem �* coté de Wemmél tu vois....

grenst de gemeente Londerzeel niet aan de provinciegrens van Antwerpen en de provinciegrens van Oost-Vlaanderen....????

Bruxelles meets Anvers....oui, oui !

De Prodigy 13 april 2010 13:27

In de feiten is België met haar 11 milj. inw.waarvan 10.5 milj.boven de Ardennen één groot stadsweefsel met Brussel in het midden.
Het zou zich beter als een groot stadstaat Brussel profileren en ontwikkelen.

Vlaanderen, la Wallonie... Who cares? De toekomst zit meer en meer in de steden!

job 13 april 2010 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy (Bericht 4689853)
In de feiten is België met haar 11 milj. inw.waarvan 10.5 milj.boven de Ardennen één groot stadsweefsel met Brussel in het midden.

Vlaanderen, la Wallonie... Who cares? De toekomst zit meer en meer in de steden!

Terug naar de middeleeuwen !
Leve de steden !

MORPHEUS 13 april 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4689731)

uitbreiding Brussel tot en mét de gemeentekes waar nu reeds voor een groot deel frans geparleerd en gecomuniqueerd is en waar er een "carrefour" vestiging is waar men u met plezier in t'frans bediend en met een lang gezicht als ge de taal van de haute-bourgoisie niet spreekt...

grenst de gemeente Londerzeel niet aan de provinciegrens van Antwerpen en de provinciegrens van Oost-Vlaanderen....????

-----------------------------
We gaan ze tegen houden aan d'n Ijzer

DONG ZHUO 13 april 2010 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy (Bericht 4689853)

Inderdaad dat is de toekomst een stadstaat, maar dan wel eentje die deftig bestuur en organisatie kent zoals vb in grote steden zoals NY waar de flikken 1 baas hebben en waar er 1 burgemeester is ...... géén toestanden a la Broekzeel met tientallen "baronnekes" die denken dat ze hun wetten mogen komen stellen en liefst zonder nen hoop dwarsliggers en zemelzeikers a la Maingain.......... en o ja als 't even kan met een officieële landstaal.... mag eventueel de taal van de meerderheid van de inwoners zijn van de stadsstaat... nederlands bevoorbeeld ....;-)

den dinges 13 april 2010 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4690927)
Inderdaad dat is de toekomst een stadstaat, maar dan wel eentje die deftig bestuur en organisatie kent zoals vb in grote steden zoals NY waar de flikken 1 baas hebben en waar er 1 burgemeester is ...... géén toestanden a la Broekzeel met tientallen "baronnekes" die denken dat ze hun wetten mogen komen stellen en liefst zonder nen hoop dwarsliggers en zemelzeikers a la Maingain.......... en o ja als 't even kan met een officieële landstaal.... mag eventueel de taal van de meerderheid van de inwoners zijn van de stadsstaat... nederlands bevoorbeeld ....;-)

Als België een stadstaat word, zou dat mogelijk zijn.
Toen ik eens aan een Amerikaanse kennis de Belgische waanzin uitlegde ( drie regeringen, allahweet hoeveel ministers , een eerste minister, een familie koningen nog daarbovenop zoals een rochel op een hoop stront ), en het aantal inwoners , dan moest hij lachen. " 12 miljoen ? Zoveel inwoners als New York ?! En zoveel mensen die daar over stukjes gebied de baas spelen ? Precies maffiabaaskes ! "

DONG ZHUO 15 april 2010 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4690956)
[/b] Als België een stadstaat word, zou dat mogelijk zijn.
Toen ik eens aan een Amerikaanse kennis de Belgische waanzin uitlegde ( drie regeringen, allahweet hoeveel ministers , een eerste minister, een familie koningen nog daarbovenop zoals een rochel op een hoop stront ), en het aantal inwoners , dan moest hij lachen. " 12 miljoen ? Zoveel inwoners als New York ?! En zoveel mensen die daar over stukjes gebied de baas spelen ? Precies maffiabaaskes ! "

k'vind dat erg moedig dat gij dat "proberen" uitleggen hebt aan uw amerikaanse vrienden....
k'heb mij daar nooit aan gewaagd, schrik dat die mensen me gek zouden verklaren.... want wees nu eens eerlijk.... zoude gij dat geloven moest ge amerikaan zijn ???? die mensen proberen wijsmaken dat uw "city"(want dat is belgium voor hen) 3 presidents heeft en 68 ministers en daarbovenop een "king and a whole royal family" op kosten van die paar inwoners.... :oops::oops::oops:

Hallebarde 15 april 2010 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4690956)
[/b] Als België een stadstaat word, zou dat mogelijk zijn.

U zegt ? Slechts drie regeringen ?

den dinges 15 april 2010 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4695007)
k'vind dat erg moedig dat gij dat "proberen" uitleggen hebt aan uw amerikaanse vrienden....
k'heb mij daar nooit aan gewaagd, schrik dat die mensen me gek zouden verklaren.... want wees nu eens eerlijk.... zoude gij dat geloven moest ge amerikaan zijn ???? die mensen proberen wijsmaken dat uw "city"(want dat is belgium voor hen) 3 presidents heeft en 68 ministers en daarbovenop een "king and a whole royal family" op kosten van die paar inwoners.... :oops::oops::oops:

Ik had toch moeite om dat goed uit te leggen. Mijn kennis zat daar maar meewarrig met zijn hoofd te schudden, en in zijn glas te staren, eens dat hij doorhad dat ik ernstig was, dat het géén grap was. Wat hij er écht over dacht, weet ik eigenlijk niet. Mischien heeft hij dat niet willen zeggen, uit angst mij te kwetsen.

den dinges 15 april 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4695015)
U zegt ? Slechts drie regeringen ?

Ah ja , t'zijn er vier...:roll:

nabat54 15 april 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4689731)

We stoppen dat wel in West-Vlaanderen, aan den Ijzer zoals in de grote oorlog.
Eerst die mannekes stoppen en dan terug drijven.
Die Franstaligen die zijn precies een beetje van dezelfde soort als de Duitstaligen van toen. ;-)

nabat54 15 april 2010 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 4690786)
-----------------------------
We gaan ze tegen houden aan d'n Ijzer

Je was me voor ;-)

BitterSweet 15 april 2010 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 4695178)
Je was me voor ;-)

Naar neen laat ze door na +/-15km zitten ze in frankrijk

Schelfie 15 april 2010 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4695119)

Eerder zes...

tomm 15 april 2010 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO (Bericht 4690927)

aLS GE VOOR EEN TAAL KIEST ZAL 'T EERDER fRANS ZIJN; eR ZIJN OOK STEDEN WAAR MEER DAN EEN TAAL GESPROKEN WORDT die goed bestuurd worden, zoals bvb. Luxemburg, Helsinki, Montreal, Almaty, etc.

Hallebarde 15 april 2010 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4695119)

Nou, ik tel er zes :

1. De federale regering
2. De Vlaamse regering
3. De Waalse regering
4. De regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
5. De regering van de Franse Gemeenschap
6. De regering van de Duitstalige Gemeenschap

Edit : Oeps, Schelfie was mij voor. Sorry.

Nexer 15 april 2010 23:46

Heeft de Vlaamse Gemeenschap dan geen regering?

Miguelito 15 april 2010 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 4695240)
Heeft de NederlandstaligeGemeenschap dan geen regering?

Al sinds jaar en dag samengevoegd met het Vlaams Gewest

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be