Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Illegaan downloaden, toch niet zo slecht? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137417)

Cdude 14 april 2010 16:01

Illegaan downloaden, toch niet zo slecht?

Citaat:

Maar wat blijkt? Het gros van deze studies is gebaseerd op drijfzand. Nepcijfers & fopresultaten bedacht door een verouderde industrie met verlopen businessmodellen. De Amerikaanse regering geeft inmiddels zelf toe dat feitelijk onbekend is wat piraterij precies met de economie doet. Positieve effecten worden stelselmatig weggelaten in dit soort ingestoken flutonderzoekjes van de contentindustrie. De aap is uit de mouw.
http://arstechnica.com/tech-policy/n...-are-bogus.ars

fox 14 april 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4692273)

Je mag het draaien en keren zoals je wil, maar het blijft diefstal.

giserke 14 april 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4692319)

Dat is dan stelen van de dieven. ;-)

artisjok 14 april 2010 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4692322)
Dat is dan stelen van de dieven. ;-)

Kan je uitleggen wie die dieven zijn; van wie jij steelt?

kiko 14 april 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4692328)
Kan je uitleggen wie die dieven zijn; van wie jij steelt?

Ik vraag me ook zoiets af.

Alvas 14 april 2010 16:50

Studies provided door? :D SABAM !

Alvas 14 april 2010 16:52

Citaat:

I miss U, Walkman.

netslet 14 april 2010 16:53

Citaat:

Onwaar. Juridisch gezien is het geen diefstal maar een inbreuk op het intellectueel-eigendomsrecht.

Cdude 14 april 2010 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 4692339)
Onwaar. Juridisch gezien is het geen diefstal maar een inbreuk op het intellectueel-eigendomsrecht.

Dank u Netslet.
Trouwens , is het normaal dat intellectuele eigendommen gelden JAREN na de dood van de artiest?
Dat is toch te gek om los te lopen? De daklegger of loodgieter krijgt toch ook maar éénmaal zijn centen?
Citaat:

rohibition never solves mass social issues it merely drives it underground. It’s also clear that technology is more than capable of adapting to hoodwink and deflect the monitoring of file downloads. It’s amazing that although you can go to the likes of Google, which ‘advertise’ the offenders, enter a search and be connected. You can go to sites who provide files and operate under ‘safe habour’ rules which when notified by a rights owner will take up the illegal file after the horse has bolted. Yet governments believe they should go after the people in the middle, the ISP providers, who just provide the pipe and the owners of the connection, who pay the bill.

Musicians interviewed were clearly divided on the issue but the debate appeared at times to be more about the role record companies and the machine than the artist.
http://bookseller-association.blogsp...g-for-you.html

(je kan het programma downloaden. Er komen ook enkele (grote) artiesten aan het woord die PRO zijn (Dave Steward)

artisjok 14 april 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 4692339)

Diefstal is het zich onrechtmatig toe-eigenen van iemand anders eigendom.

We mogen dus het woord diefstal gebruiken; me dunkt.

Cdude 14 april 2010 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4692356)

Als ik een liedje van jouw download, ben je het niet kwijt dus leer en lees de definitie van Netslet.

Of moet ik je weer wat wetteksten voorkauwen?

the_dude 14 april 2010 17:17

Citaat:

Mensen die eender wat gekocht hebben mogen dat toch DELEN met wie zij willen zeker; het absurde zal onze maatschappij toch niet overwinnen???

giserke 14 april 2010 17:38

Citaat:

Artisjok, als ik jou avatar bekijk. Prive eigendom bestaat toch niet? :twisted:

Rudy 14 april 2010 17:47

Citaat:

Neen.

Wat op straat ligt mag ik oprapen.

Daarbij. Waarom zijn er nog steeds mensen die willen heiliger zijn dan de paus ?

Steve_M 14 april 2010 17:53

Ik hanteer voor het downloaden een dubbele standaard. Beginnende bands die ik leuk vind, steun ik door hun nummers te kopen (uiteraard nadat ik ze heb gedownload zodat ik weet dat het geen bagger is). Grote bekende bands moeten zwijgen: als Lars Ulrich een extra villa in de Hollywood Hills wil kopen met een standbeeld van zichzelf gemaakt in cocaïne in de tuin, dan moet hij maar uit zijn luie zetel komen en een paar optredens gaan doen. Enig idee wat de gemiddelde groep vangt om een uurtje te gaan spelen op Werchter?

EDIT: en wat giserke zei.

Cdude 14 april 2010 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4692421)
Enig idee wat de gemiddelde groep vangt om een uurtje te gaan spelen op Werchter?

1 miljoen eurietjes

toccata 14 april 2010 17:58

Citaat:

Ik hanteer voor het downloaden een dubbele standaard. Beginnende bands die ik leuk vind, steun ik door hun nummers te kopen (uiteraard nadat ik ze heb gedownload zodat ik weet dat het geen bagger is). Grote bekende bands moeten zwijgen: als Lars Ulrich een extra villa in de Hollywood Hills wil kopen met een standbeeld van zichzelf gemaakt in cocaïne in de tuin, dan moet hij maar uit zijn luie zetel komen en een paar optredens gaan doen. Enig idee wat de gemiddelde groep vangt om een uurtje te gaan spelen op Werchter?

²

kiko 14 april 2010 18:05

Citaat:

Ah ok, het oude "we stelen enkel van de rijken"-adagium. Dus als ik het goed begrijp, informeer jij eerst naar de financiële kant van een bepaalde artiest of groep, en als deze een bepaalde limiet overschreden heeft, download je er op los.

Zoiets ?

artisjok 14 april 2010 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4692361)
Als ik een liedje van jouw download, ben je het niet kwijt dus leer en lees de definitie van Netslet.

Als je een liedje illegaal download; betaal je geen auteursrechten en is de auteur, artiest inkomsten kwijt.

Citaat:

Of moet ik je weer wat wetteksten voorkauwen?
Heb je wetteksten waaruit blijkt dat illegaal downloaden legaal is?
Geef je er ook de link bij?

artisjok 14 april 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4692405)
Artisjok, als ik jou avatar bekijk. Prive eigendom bestaat toch niet? :twisted:

Als jij mijn avatar bekijkt; wat zie jij dan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be