![]() |
weer meer doden op de weg, ondanks 1000 flitspalen ???
ER zijn weer meer doden op de weg...
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100415_010 de eerste minister die erin slaagt om meer doden te hebben sinds jaren... zou schouppe dan toch niet bezig zijn met veiligheid ? Of werkt hij zoals bij de spoorweg, bezig met imago en de rest komt wel met veel goeie wil van zijn medewerkers |
Dat men eens deftige fietspaden aanlegt, gescheiden van de straat.
Dat men eens een sluitingsuur instelt. Vroeger moesten wij in het weekend om 02H thuis zijn en op de dag van vandaag "beginnen" ze maar om 02H. En maar pepmiddelen nemen om die nacht door te geraken. |
Citaat:
|
Citaat:
En sommige fietspaden op autowegen zijn niet meer dat een 30cm strook aangeduid met streepjeslijn. |
Citaat:
De gewone straten bedoelde ik. Ofwel is er helemaal geen fietspad (en als er al eentje is dan is het in erbarmelijke staat) ofwel dienen de fietsers als verkeersremmer. Dat is gewoon om brokken vragen. |
Vlaamse chauffeurs kregen zoveel regeltjes, wetten, flistpalen en zoveel schuldgevoelens op hun bord dat ze niet meer in staat zijn om zonder brokken rond te rijden.
|
Citaat:
Vandaar dat het aantal verkeersdoden in Vlaanderen is gedaald. Jammergenoeg compenseert dit de steiging in Wallonie niet zodat het totaal omhoog is gegaan. Misschien zou je je beter eens wat informeren vooraleer je je belachelijk maakt. |
Citaat:
Ge moet uw wettelijke definities eens nakijken. ;-) btw heb jij wel een rijbewijs ? :? Autosnelwegen is nog wat anders, daar mogen nog meer voertuigen niet op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik zat te wachten op die statistieken, ... de enige reden waarom er minder doden vielen heeft te maken met technologische verbeteringen aan de voertuigen, tov de toename van het verkeer. Nu er al veel snufjes zijn, en het verkeer verder toeneemt krijg je statistisch gezien weer meer dodelijke accidenten.... Je mag de snelheid verlagen tot 30 per uur en dan zullen er zich nog mensen doodrijden, of mensen doodgereden worden. |
Citaat:
als ik zo een 800 km door europa gescheurd heb meestal aan een gewone snelheid, (120 - 130 waar dat toegelaten is, en soms eens wat meer. ) dan komt ge in Luxemburg over de grens, en daar begint ge het al te zien, ... kom je dan in de buurt van de Ring, dan is het pas echt zover, alles staat stil en rijd vol met sukkelaars, die uit angst geflitst te worden 10 per uur trager rijden dan toegestaan en continue hun km teller in de oog houden, ... verschrikkelijk gewoon ik zou het niet meer gewoon kunnen worden denk ik om langer dan een week nog in den belziek met den auto rond te rijden. |
Van 922 naar 955 verkeersdoden en dat waar buurlanden minder verkeersdoden hebben.
Duitsland heeft een daling van 7,2 % tov 2008, hoe doen die dat toch ? :-D Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voila en als er in 1830 geen scheiding binnen de Nederlande was geweest hadden we dit probleem niet gehad. Dus de Nederlanden weer herenigen en dan gescheiden fietspaden in Vlaanderen aanleggen. Crevits wou toch eens de N-Nederlandse methode van wegreparatie overnemen, wel kan ze dat ook overnemen. Zijn we op gebied van verkeersveiligheid ook beter af bij hereniging. Vb: fietspad op de N273 en overgang naar N78 grens oost-west Limburg waar ik veel fiets. Echt just zoals gezegd werd op N78: 30cm fietsruimte mee een stippellijntje gemarkeerd. ( van Kinrooi >>Maaseik) Als ge daar u broek nie vasthoudt waait ze af door de camions die er voorbij vliegen. |
in elk geval als 3% van de doden vallen door overdreven snelheid, moet je natuurlijk iets anders verzinnen dan flitspalen zetten om de verkeersveiligheid te verhogen
http://www.flitsservice.nl/reportage...toedracht2.gif ![]() |
Van Nederland kunnen ze idd nog het een en ander leren.
( Maar er meteen mee gaan samenwonen is weer wat anders ;-) ) Citaat:
|
|
Wie heeft er nog oog voor het verkeer als je voortdurend op uw snelheidsmeter moet kijken? Zonder dat idiote flitsgedoe waarbij je voor enkele km/uur de bon op vliegt hed het aantal doden wie weet nog meer gezakt in Vlaanderen.
Overal 30 zou het aantal NOG doen zakken maar eerder nog meer de kas spijzen..... |
Citaat:
Ik denk daar anders over. AL die snelheidsverlagingen hebben niks uitgehaald. Dat is pure geldklopperij. In Limburg wordt door de Vlaamse overheid bitter weinig geld uitgegeven om de wegeninfrastructuur te verbeteren. Men is al van in 2002 bezig met een streefbeeldstudie voor de N78. Daarvan is tot heden nog niks terechtgekomen. Idiote regels van wegen en verkeer Vlaanderen maken gewestwegen zoals de N78 onveiliger i.p.v. veiliger. Een gebrek aan goede infrastructuur is ook een belangrijke oorzaak. Het stijgend aantal verkeersdoden in Limburg kan ook een gevolg zijn van het zeer sterk gestegen aantal fietsers in deze provincie. Dit is een gevoelige groep wat betreft verkeersdoden. Denk maar aan dat ongeval met die tractor in Bocholt enkele weken geleden. In een redelijk aantal van de ongevallen met fietsers is dat echter een gevolg van roekeloos rijden van die fietsers. (Zonder licht als het donker is. Weg oversteken zonder kijken. Geen voorrang van rechts verlenen... ) Ps Ik fiets liever op het fietsroutenetwerk Kempen-Maasland dan in Nederlandse Limburg. De Nederlanders hebben op dat vlak nog wat te leren van de Belgisch-Limburgers. |
Beweringen als "het aantal doden stijgt weer",en "eerder in Wallonie" zeggen op zich niks meer zonder aan te duiden welke omstandigheden,en wel soort verkeersdeelnemers ....
Wij wonen in een knooppunt,....Antwerpen-Rotterdam is een reusachtig havengebied dat de westkant van Eurazie aansluit op de Atlantische Oceaan,wat zou dat voor gevolgen kunnen hebben denken we ? Het zal eens wat koeltjes bekeken mogen worden in plaats van...inderdaad...ad-hoc pseudo-maatregelen zoals we allemaal ondervinden.(zelfs als fietser krijg ik last van verkeersmaatregelen tegenwoordig :roll: ) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be