Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   weer meer doden op de weg, ondanks 1000 flitspalen ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137437)

brother paul 15 april 2010 11:52

weer meer doden op de weg, ondanks 1000 flitspalen ???
 
ER zijn weer meer doden op de weg...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100415_010

de eerste minister die erin slaagt om meer doden te hebben sinds jaren...
zou schouppe dan toch niet bezig zijn met veiligheid ? Of werkt hij zoals bij de spoorweg, bezig met imago en de rest komt wel met veel goeie wil van zijn medewerkers

-=EXCALIBUR=- 15 april 2010 12:37

Dat men eens deftige fietspaden aanlegt, gescheiden van de straat.

Dat men eens een sluitingsuur instelt. Vroeger moesten wij in het weekend om 02H thuis zijn en op de dag van vandaag "beginnen" ze maar om 02H. En maar pepmiddelen nemen om die nacht door te geraken.

Eigenzinnig 15 april 2010 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4693941)
Dat men eens deftige fietspaden aanlegt, gescheiden van de autoweg.
.

Fietsen op de autoweg ?..geen wonder dat er zoveel doden vallen..:-P

Cdude 15 april 2010 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4693967)
Fietsen op de autoweg ?..geen wonder dat er zoveel doden vallen..:-P

autoweg !=autostrade:roll:
En sommige fietspaden op autowegen zijn niet meer dat een 30cm strook aangeduid met streepjeslijn.

-=EXCALIBUR=- 15 april 2010 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4693967)
Fietsen op de autoweg ?..geen wonder dat er zoveel doden vallen..:-P

:lol: inderdaad

De gewone straten bedoelde ik. Ofwel is er helemaal geen fietspad (en als er al eentje is dan is het in erbarmelijke staat) ofwel dienen de fietsers als verkeersremmer. Dat is gewoon om brokken vragen.

Henri1 15 april 2010 14:52

Vlaamse chauffeurs kregen zoveel regeltjes, wetten, flistpalen en zoveel schuldgevoelens op hun bord dat ze niet meer in staat zijn om zonder brokken rond te rijden.

fox 15 april 2010 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4694317)
Vlaamse chauffeurs kregen zoveel regeltjes, wetten, flistpalen en zoveel schuldgevoelens op hun bord dat ze niet meer in staat zijn om zonder brokken rond te rijden.


Vandaar dat het aantal verkeersdoden in Vlaanderen is gedaald. Jammergenoeg compenseert dit de steiging in Wallonie niet zodat het totaal omhoog is gegaan. Misschien zou je je beter eens wat informeren vooraleer je je belachelijk maakt.

Micele 15 april 2010 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4693990)
autoweg !=autostrade:roll:
En sommige fietspaden op autowegen zijn niet meer dat een 30cm strook aangeduid met streepjeslijn.

Op autowegen mogen geen fietsers en bromfietsers en .... :-)

Ge moet uw wettelijke definities eens nakijken. ;-)
btw heb jij wel een rijbewijs ? :?

Autosnelwegen is nog wat anders, daar mogen nog meer voertuigen niet op.

Citaat:

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art2#2.4
2.4. "Autoweg" : de openbare weg waarvan het begin aangeduid is met het verkeersbord F9 en het einde met het verkeersbord F11.

Citaat:

Artikel 22: Verkeer op autowegen

22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.
22.2. De bepalingen van artikel 21.4. en 21.6. gelden op de autowegen.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art22
Citaat:

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art21
Artikel 21: Verkeer op autosnelwegen

21.1. De toegang tot de autosnelwegen is verboden :
aan de voetgangers, aan de bestuurders van rijwielen, van bromfietsen en van dieren;

aan de bestuurders van voertuigen of slepen die op een horizontale weg de snelheid van 70 km per uur niet kunnen bereiken;

aan de bestuurders van voertuigen die overeenkomstig de bepalingen van artikel 49.5 met een noodkoppeling of met een hulpkoppeling een andere voertuig slepen;

aan de bestuurders van driewielers met motor zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg, en van vierwielers met motor zonder passagiersruimte.
Quad

De tot het verkeer op de autosnelwegen toegelaten voertuigen mogen die wegen maar oprijden of verlaten op de plaatsen die daarvoor speciaal ingericht zijn.
En op bepaalde gewone wegen waar bepaalde verbodsborden staan mogen fietsers en bromfietsers ook niet op. Daar liggen meestal ruim gescheiden verplichte fietspaden (ook engaanliggende fietspaden zijn altijd verplicht)

Herr Flick 15 april 2010 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4693824)
ER zijn weer meer doden op de weg...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100415_010

de eerste minister die erin slaagt om meer doden te hebben sinds jaren...
zou schouppe dan toch niet bezig zijn met veiligheid ? Of werkt hij zoals bij de spoorweg, bezig met imago en de rest komt wel met veel goeie wil van zijn medewerkers


Ik zat te wachten op die statistieken, ... de enige reden waarom er minder doden vielen heeft te maken met technologische verbeteringen aan de voertuigen, tov de toename van het verkeer.

Nu er al veel snufjes zijn, en het verkeer verder toeneemt krijg je statistisch gezien weer meer dodelijke accidenten....

Je mag de snelheid verlagen tot 30 per uur en dan zullen er zich nog mensen doodrijden, of mensen doodgereden worden.

Herr Flick 15 april 2010 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4694317)
Vlaamse chauffeurs kregen zoveel regeltjes, wetten, flistpalen en zoveel schuldgevoelens op hun bord dat ze niet meer in staat zijn om zonder brokken rond te rijden.

voor een keer hebt ge gelijk, ... ;-)

als ik zo een 800 km door europa gescheurd heb meestal aan een gewone snelheid, (120 - 130 waar dat toegelaten is, en soms eens wat meer. ) dan komt ge in Luxemburg over de grens, en daar begint ge het al te zien, ...

kom je dan in de buurt van de Ring, dan is het pas echt zover, alles staat stil en rijd vol met sukkelaars, die uit angst geflitst te worden 10 per uur trager rijden dan toegestaan en continue hun km teller in de oog houden, ...

verschrikkelijk gewoon ik zou het niet meer gewoon kunnen worden denk ik om langer dan een week nog in den belziek met den auto rond te rijden.

Micele 15 april 2010 15:28

Van 922 naar 955 verkeersdoden en dat waar buurlanden minder verkeersdoden hebben.

Duitsland heeft een daling van 7,2 % tov 2008, hoe doen die dat toch ? :-D

Citaat:

http://www.destatis.de/jetspeed/port...sunfaelle.psml
Verkehrsunfälle

Im Jahr 2009 wurden auf Deutschlands Straßen nach ersten vorläufigen Ergebnissen 4 154 Personen getötet. Das waren 323 Getötete oder 7,2% weniger als ein Jahr zuvor. Damit hat sich die günstige Entwicklung der letzten Jahre bei den Verkehrstoten auch 2009 fortgesetzt.



Cdude 15 april 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4694369)
voor een keer hebt ge gelijk, ... ;-)

als ik zo een 800 km door europa gescheurd heb meestal aan een gewone snelheid, (120 - 130 waar dat toegelaten is, en soms eens wat meer. ) dan komt ge in Luxemburg over de grens, en daar begint ge het al te zien, ...

kom je dan in de buurt van de Ring, dan is het pas echt zover, alles staat stil en rijd vol met sukkelaars, die uit angst geflitst te worden 10 per uur trager rijden dan toegestaan en continue hun km teller in de oog houden, ...

verschrikkelijk gewoon ik zou het niet meer gewoon kunnen worden denk ik om langer dan een week nog in den belziek met den auto rond te rijden.

Probeer eens met een moto, ik moet soms kiezen om te leven of niet geflitst te worden :twisted::twisted:

stropke 15 april 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4694005)
:lol: inderdaad

De gewone straten bedoelde ik. Ofwel is er helemaal geen fietspad (en als er al eentje is dan is het in erbarmelijke staat) ofwel dienen de fietsers als verkeersremmer. Dat is gewoon om brokken vragen.


Voila en als er in 1830 geen scheiding binnen de Nederlande was geweest hadden we dit probleem niet gehad.
Dus de Nederlanden weer herenigen en dan gescheiden fietspaden in Vlaanderen aanleggen.
Crevits wou toch eens de N-Nederlandse methode van wegreparatie overnemen, wel kan ze dat ook overnemen.
Zijn we op gebied van verkeersveiligheid ook beter af bij hereniging.

Vb: fietspad op de N273 en overgang naar N78 grens oost-west Limburg waar ik veel fiets. Echt just zoals gezegd werd op N78: 30cm fietsruimte mee een stippellijntje gemarkeerd. ( van Kinrooi >>Maaseik)
Als ge daar u broek nie vasthoudt waait ze af door de camions die er voorbij vliegen.

brother paul 15 april 2010 17:09

in elk geval als 3% van de doden vallen door overdreven snelheid, moet je natuurlijk iets anders verzinnen dan flitspalen zetten om de verkeersveiligheid te verhogen

http://www.flitsservice.nl/reportage...toedracht2.gif


-=EXCALIBUR=- 15 april 2010 17:12

Van Nederland kunnen ze idd nog het een en ander leren.
( Maar er meteen mee gaan samenwonen is weer wat anders ;-) )

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4694436)
Vb: fietspad op de N273 en overgang naar N78 grens oost-west Limburg waar ik veel fiets. Echt just zoals gezegd werd op N78: 30cm fietsruimte mee een stippellijntje gemarkeerd. ( van Kinrooi >>Maaseik)
Als ge daar u broek nie vasthoudt waait ze af door de camions die er voorbij vliegen.

Pure waanzin. Ik zou daar voor geen geld gaan fietsen. :|

brother paul 15 april 2010 17:47

Die link is beter

http://www.flitsservice.nl/algemeen/...kenverkeer.htm

lantjes 15 april 2010 18:48

Wie heeft er nog oog voor het verkeer als je voortdurend op uw snelheidsmeter moet kijken? Zonder dat idiote flitsgedoe waarbij je voor enkele km/uur de bon op vliegt hed het aantal doden wie weet nog meer gezakt in Vlaanderen.
Overal 30 zou het aantal NOG doen zakken maar eerder nog meer de kas spijzen.....

pajoske 15 april 2010 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4694567)
Van Nederland kunnen ze idd nog het een en ander leren.
( Maar er meteen mee gaan samenwonen is weer wat anders ;-) )


Pure waanzin. Ik zou daar voor geen geld gaan fietsen. :|

Limburg kent een stijging met méér dan 10%. Schouppe denkt dat dit te wijten is aan minder strenge controles door de politiediensten.
Ik denk daar anders over.
AL die snelheidsverlagingen hebben niks uitgehaald. Dat is pure geldklopperij.
In Limburg wordt door de Vlaamse overheid bitter weinig geld uitgegeven om de wegeninfrastructuur te verbeteren. Men is al van in 2002 bezig met een streefbeeldstudie voor de N78. Daarvan is tot heden nog niks terechtgekomen.
Idiote regels van wegen en verkeer Vlaanderen maken gewestwegen zoals de N78 onveiliger i.p.v. veiliger. Een gebrek aan goede infrastructuur is ook een belangrijke oorzaak.
Het stijgend aantal verkeersdoden in Limburg kan ook een gevolg zijn van het zeer sterk gestegen aantal fietsers in deze provincie. Dit is een gevoelige groep wat betreft verkeersdoden. Denk maar aan dat ongeval met die tractor in Bocholt enkele weken geleden. In een redelijk aantal van de ongevallen met fietsers is dat echter een gevolg van roekeloos rijden van die fietsers. (Zonder licht als het donker is. Weg oversteken zonder kijken. Geen voorrang van rechts verlenen... )

Ps Ik fiets liever op het fietsroutenetwerk Kempen-Maasland dan in Nederlandse Limburg. De Nederlanders hebben op dat vlak nog wat te leren van de Belgisch-Limburgers.

kelt 16 april 2010 15:50

Beweringen als "het aantal doden stijgt weer",en "eerder in Wallonie" zeggen op zich niks meer zonder aan te duiden welke omstandigheden,en wel soort verkeersdeelnemers ....

Wij wonen in een knooppunt,....Antwerpen-Rotterdam is een reusachtig havengebied dat de westkant van Eurazie aansluit op de Atlantische Oceaan,wat zou dat voor gevolgen kunnen hebben denken we ?
Het zal eens wat koeltjes bekeken mogen worden in plaats van...inderdaad...ad-hoc pseudo-maatregelen zoals we allemaal ondervinden.(zelfs als fietser krijg ik last van verkeersmaatregelen tegenwoordig :roll: )

brother paul 16 april 2010 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4696294)
Beweringen als "het aantal doden stijgt weer",en "eerder in Wallonie" zeggen op zich niks meer zonder aan te duiden welke omstandigheden,en wel soort verkeersdeelnemers ....

Wij wonen in een knooppunt,....Antwerpen-Rotterdam is een reusachtig havengebied dat de westkant van Eurazie aansluit op de Atlantische Oceaan,wat zou dat voor gevolgen kunnen hebben denken we ?
Het zal eens wat koeltjes bekeken mogen worden in plaats van...inderdaad...ad-hoc pseudo-maatregelen zoals we allemaal ondervinden.(zelfs als fietser krijg ik last van verkeersmaatregelen tegenwoordig :roll: )

en wij maar klagen dat de ambtenaren niets doen, en als ze dan eens beginnen werken op onze zenuwen beginnen we weer te klagen..


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be