![]() |
hoeveel geld heb je over voor de armere mensen in de maatschappij?
Citaat:
6 miljard euro voor een compleet onderlaag van een maatschappij spenderen. is dat veel of niet? En als je het vergelijkt met de 22 miljard euro die in een tijdspanne van weken uit de hoed getoverd werden om de frauduleuze bankiers ter hulp te snellen? Is dat dan nog altijd veel of niet? In het artikel wordt geen oordeel gedaan over dat bedrag maar je kan wel raden waarom een kapitalistische bank zulke berekeningen maakt. Gaan ze nu beweren dat dat verspild, weggegooid geld is? Dat het beter aan iets anders gespendeerd kan worden? 15 procent van de belgische maatschappij is officieel arm. dat zijn dik 1 miljoen 500 duizend mensen. Klinkt die 6 miljard euro nog altijd teveel? Als je het mij vraagt, deze maatschappij legt de nadruk of de prioriteit duidelijk ergens anders want mijn oordeel is dat die 6 miljard te weinig is, zeker in het licht van de crisis en de almaar toenemende werkloosheid. |
Hoeveel gaat naar "Belgen"van allochtoonse afkomst en hun kroostrijke gezinnen al dan niet verblijvend in België ?
|
Citaat:
Echt waar! natuurlijk om dan niet in nazi-praktijken te vervallen zoals je ongetwijfeld in uw reply doet vermoeden, maar wel om eens aan te tonen dat de maatschappij krom getrokken is en niet iedereen de kansen biedt. |
Gesteld dat je fiscaal gezien in België belast wordt, gaat 2/3 tot 3/4 van wat je aan je werkgever kost al naar die maatschappij, en hou je zelf maar een kwart tot een derde over. Lijkt me dat er nu dus al meer dan genoeg (om niet te zeggen veel te veel) afgegeven wordt.
|
Citaat:
Wat niet belet, en ik heb dit al vaker gezegd op dit forum, dat ik vind dat per geholpen bank, minstens 50 mensen (de meest-verdienenden) in 't gevang gesmeten moesten worden geweest zijn (gedaan geweest geworden). (bovendien verdienen we er goed aan, met die interesten die die geholpen banken moeten betalen; lees de gazet van vandaag: we verdienen zelfs aan die arme Grieken) Citaat:
|
Dat bedrag ligt veel te hoog, zeker gezien de belastingen die we betalen. Die vergelijking met het geld dat naar de banken is gegaan gaat ook niet op. Dat geld werd gebruikt om de banksector overeind te houden zodat de mensen hun spaargeld ook gewaarborgd bleef. Die uitgave aan de banken had en een doel en daar kunnen we de output nu ook van vaststellen. Dat geld dat via het OCMW naar armen gaat is weggegooid geld waarvoor we niets terugkrijgen, enkel meer en meer werklozen. Zo mogen die uitgave van mij gerust decimeren om te beginnen.
|
Citaat:
:roll: |
Citaat:
think out of the box |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wel de risico's niet de winsten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou eens graag becijfert zien hoeveel een minimale opvang (onderdak + 1 warme maaltijd per dag) voor iedereen die in een noodsituatie geraakt zou kosten & wel met dien verstande dat de persoon in kwestie mits sociale begeleiding er eventueel toe gebracht kan worden om weer zelfredzaam te worden.
Ik heb toch de indruk dat er te veel mensen zich in een situatie settelen zonder iets terug te geven aan de maatschappij die hen zo ruimhartig bejegent. Er zijn wel degelijk anomalieën in "het systeem" waardoor sommigen als dakloze totaal uit de boot vallen terwijl anderen dank zij sommige te genereuze regeltjes als "papieren arme" de armen gekruisd kunnen houden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zo kan ik het ook. |
Citaat:
Het is zo dat, wettelijk toegelaten, banken 10X meer geld mogen uitlenen dan dat ze bezitten. Heeft ooit nog erger geweest. http://www.youtube.com/watch?v=iYZM58dulPE Neem er je tijd voor. De moeite http://video.google.com/videoplay?do...4836932931748# |
Citaat:
en een allochtoon die hier geboren en getogen is en nu werkloos is? wat ga je ermee doen? ook wegsturen? |
Citaat:
|
Citaat:
hij spreekt in het algemeen over allochtonen. ik verdiep dat tot "allochtonen die hier geboren en getogen zijn". hoezo hij zegt het ene ik vraag het andere??? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be