Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Staat-isme heeft geen legitimiteit meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137527)

Zyklon B 18 april 2010 07:43

Staat-isme heeft geen legitimiteit meer

We zijn nog steeds slaven van weleer met minimale vrijheid en de eigenaars hebben ons nog onder controle.

Het zijn in de eerste plaats de grootste boeven die andere slaven trainden in de eerste plaats niet voor onze veiligheid maar die van henzelve. Hier valt het nog mee, op andere plaatsen zijn het massamoordenaars die voor niets terugdijnzen om een imperium uit te bouwen.

Bovendien blokkeren ze onze vooruitgang voor eigen profijt.

Zij hebben ons nodig, maar wij hen niet langer. Klaar. Dat concept is voorbijgestreefd. Alleen zitten nog veel slaven vast in dat concept. Ik roep alle herders op om van schapen herders te kweken.

halfie 18 april 2010 10:39

lol wat wil je eigenlijk precies?

respublica 18 april 2010 11:21

volgens mij bedoelt hij iets anarchistisch...

Zyklon B 18 april 2010 18:53

Dat lijkt me een logische stap. Tijd om volwassen te worden.

Maar dan moeten we wel een jaar of 10 werken om de massa te ont-brainwashen. Jezus, wat een gefragmenteerd zootje.

Loki 19 april 2010 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4698256)
We zijn nog steeds slaven van weleer met minimale vrijheid en de eigenaars hebben ons nog onder controle.

Het zijn in de eerste plaats de grootste boeven die andere slaven trainden in de eerste plaats niet voor onze veiligheid maar die van henzelve. Hier valt het nog mee, op andere plaatsen zijn het massamoordenaars die voor niets terugdijnzen om een imperium uit te bouwen.

Bovendien blokkeren ze onze vooruitgang voor eigen profijt.

Zij hebben ons nodig, maar wij hen niet langer. Klaar. Dat concept is voorbijgestreefd. Alleen zitten nog veel slaven vast in dat concept. Ik roep alle herders op om van schapen herders te kweken.

Ben het volledig met je eens, maar ben er alleen niet echt van overtuigd in welke mate de massa zijn ogen wil/kan openen. Na de oorlog was het motto, geef de mensen een huis zodanig dat ze iets kunnen verliezen en aldus hun bakkes leren houden. Ik bedoel maar, er zijn vele wegen om een volk in de pas te laten lopen. Veel mensen beseffen maar al te goed dat de staat een farce is, maar de afhankelijkheid van diezelfde structuur is dermate hoog dat ze in hun broek pissen bij de gedachte dat ze zelfredzaam zouden moeten zijn. Zekerheden bestaan niet, maar ondanks dit feit is juist dit hetgeen velen zoeken. De staat doet de suggestie dat ze zekerheden biedt en hoewel dit onzin is, is de suggestie voldoende om ons enige gemoedsrust te geven.

Bovendien doet men er alles aan om het anarchistisch alternatief voor te stellen als madmax toestanden, nochtans is dit beeld niet realistich aangezien de mens in groep neigt naar orde. Voor velen staat anarchisme gelijk aan het machtsvacuum dat onstaat wanneer de staatsstructuur wegvalt en niet te vergeten met het nodige geweld en chaos. Dit heeft natuurlijk niets met het anarchistisch concept te maken, maar met de overgangsfase naar de orde, het doembeeld is echter wel voldoende om mensen ervan te weerhouden het te proberen.

De wolf is de norm....het schaap het doel.
en de herder.....die mag een religie beginnen of een psychiater bezoeken.

Zyklon B 19 april 2010 01:42

De wolven zijn afhankelijk van onze angsten, dat klopt en ze zullen ook alles proberen om die macht te houden.

Via het internet hebben we wel een ongeziene technologie om vele mensen te bereiken. Dat systeem moeten we tegen hen gebruiken. Niet alleen als informatie, maar ook als communicatie, organisatie.

De illusie is sowieso niet meer houdbaar en contradictorisch.

quercus 19 april 2010 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4699851)
De wolven zijn afhankelijk van onze angsten, dat klopt en ze zullen ook alles proberen om die macht te houden.

Via het internet hebben we wel een ongeziene technologie om vele mensen te bereiken. Dat systeem moeten we tegen hen gebruiken. Niet alleen als informatie, maar ook als communicatie, organisatie.

Verwarde geest.

Is het einde der tijden nabij?

Loki 19 april 2010 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4699851)

Het internet is van oorsprong anarchistisch, maar de commerce heeft zich zeer sterk ingewerkt in datzelfde internet....het is maar de vraag wat de overhand zal halen.

Het leven is een contradictie.....

De schoofzak 19 april 2010 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4699180)
Dat lijkt me een logische stap. Tijd om volwassen te worden.

Maar dan moeten we wel een jaar of 10 werken om de massa te ont-brainwashen. Jezus, wat een gefragmenteerd zootje.

Ja lap, hier is hem daarmee.

Ge zijt al 't zelfde als die andere uitbuiters, en wijlie moeten maar werken en werken.

Zyklon B 19 april 2010 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4699911)
Verwarde geest.

Is het einde der tijden nabij?

Niet echt mijne jongen. Beetje verward precies.

Zyklon B 19 april 2010 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4699962)
Ja lap, hier is hem daarmee.

Ge zijt al 't zelfde als die andere uitbuiters, en wijlie moeten maar werken en werken.

Ja, het duurt nu eenmaal even om een volk te brainwashen, in dit geval te ont-brainwashen. Zelfs al gaf je sommige de feiten zwart op wit zouden ze je nog niet geloven.

Wat dacht je van bedrijven starten van eigen geld en iedere werknemer is aandeelhouder en verdiend hetzelfde, ongeacht de functie

Hollander 19 april 2010 22:22

:hm:

Hertog van Gelre 19 april 2010 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4701015)
Wat dacht je van bedrijven starten van eigen geld en iedere werknemer is aandeelhouder en verdiend hetzelfde, ongeacht de functie

Dan wil ik die functie in het magazijn van 9.30 uur tot 12.30 uur waarbij ik alleen dozen hoef te turven, de radio mag aanhouden en kan flirten met de telefoniste.

Zyklon B 19 april 2010 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4701714)
Dan wil ik die functie in het magazijn van 9.30 uur tot 12.30 uur waarbij ik alleen dozen hoef te turven, de radio mag aanhouden en kan flirten met de telefoniste.

Moet ge zelf voor zorgen he. In ons bedrijf is er geen magazijn

Hertog van Gelre 19 april 2010 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4701738)
Moet ge zelf voor zorgen he. In ons bedrijf is er geen magazijn

Nee hoor, daar moet degene voor zorgen die de functie van directeur heeft, 70 uur in de week werkt en hetzelfde verdient als ik. Tsja, h�*j wilde nu eenmaal directeur zijn en ons bedrijf heeft een magazijn nodig.

Metternich 19 april 2010 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4701015)
iedere werknemer is aandeelhouder

Hoeveel % krijgt elke arbeider en wat bij bedrijfsuitbreiding? En in welke mate heeft dat aandeelhoudersschap een gevolg op het loonbedrag?

Inno 19 april 2010 23:31

Ik had ooit eens een pleidooi gelezen om terug te keren naar een soort van moderne feodaal systeem waar de landeigenaars hun land geven aan de mensen. De mensen zorgen voor het voedsel en geven een deel aan de eigenaars. De eigenaar biedt een huis aan en bescherming. Er zou een wederzijdse bijdrage zijn dus. Als je het niet aanstaat bij de ene landeigenaar, ga je gewoon bij een andere. Dat lijkt mij al beter dan anarchisme, waar iedereen elkaar zowieso de kop zal inslaan.

Zyklon B 20 april 2010 05:28

In Amerika zijn er een paar projecten waar mensen zelf een bedrijf opstartte en ieder kreeg hetzelfde navenant de winst. En qua regels en uitbreidingen kunnen ze stemmen. De meerderheid van de stemmen krijgt zijn zin. Dat lijkt goed te lopen.

Kleinschalig wel, zon 30 man

Inno 20 april 2010 05:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4701934)
In Amerika zijn er een paar projecten waar mensen zelf een bedrijf opstartte en ieder kreeg hetzelfde navenant de winst. En qua regels en uitbreidingen kunnen ze stemmen. De meerderheid van de stemmen krijgt zijn zin. Dat lijkt goed te lopen.

Kleinschalig wel, zon 30 man

Ken je daarvan een site?

Zyklon B 20 april 2010 06:08

Dubbel

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be