Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Frank Van Hecke dient GEEN klacht in tegen Dyab Abou Jahjah (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13766)

Jean Suys 13 mei 2004 09:41

Wij hebben geen klacht ingediend tegen Abou Jahjah. Het ging om diens uitspraak dat autochtonen die zich niet kunnen aanpassen aan de "multiculturele realiteit" maar moeten emigreren. Van mij mag Jahjah dat gerust zeggen, al zal het veel mensen choqueren. Wij vroegen ons evenwel in een persmededeling af of het CGKR niet moet nagaan of de uitspraak van Jahjah geen ovetreding is van de anti-racismewet. Men zou er een aansporing tot etnische zuivering in kunnen zien (zeker als men die wet zo breed interpreteert als de Gentse rechters het in het proces tegen ons deden).

Wij hebben niet meer willen doen dan de schijnheiligheid van het CGKR en van de politiek-correcte 'goedmenenden' aanklagen. Schijnheiligheid die overigens ook tot uiting kwam toen Laurette Onkelinx in het parlement het boek 'De weg van de islam' (dat onder meer oproept om homo's van de daken te gooien) verdedigde met het argument 'vrije meningsuiting'.

Voor alle duidelijkheid: wij zijn tegen de anti-racismewet omdat die opinies strafbaar stelt (en dus niet alleen daden, wat uiteraard wél te verdedigen valt). En wij erkennen de bevoegdheid van een overheidsinstelling als het CGKR niet.

joske 13 mei 2004 10:32

dat onkelinckx met twee maten en gewichten werkt is algemeen geweten en dan te bedenken dat die van vlaamse afkomst is,schande,maar ja ze kent maar 1 enkele meester di pipo de baas hier in belgie,die zou beter naar berlusconi gaan,die zou daar niet zoveel niet te vertellen hebben.

Tegendradigaard 13 mei 2004 10:37

Daar scoren ze een punt volgens mij.

Ik geloof dat der hier al waren die het Blok hypochrisie verweten.

Hoe moeten die zich nu voelen ? Hypochriet misschien ?

giserke 13 mei 2004 12:17

ik vraag mij af of het Blok geen klacht zou ingediend hebben indien ze niet veroordeeld zouden geweest zijn.. :twisted:

Tegendradigaard 13 mei 2004 12:19

DE vraag is natuurlijk waarom het Centrum nog geen klacht heeft ingediend ?

al hoeft het voor mij persoonlijk niet. Laat den Aboe maar zeggen wat hij denkt.

Knuppel 13 mei 2004 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
DE vraag is natuurlijk waarom het Centrum nog geen klacht heeft ingediend.

:rofl:

illwill 13 mei 2004 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ik vraag mij af of het Blok geen klacht zou ingediend hebben indien ze niet veroordeeld zouden geweest zijn.. :twisted:

Heeft dat er iets mee te maken? Trouwens wie zijn schuld is dat?

Seba 13 mei 2004 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke

Heeft dat er iets mee te maken? Trouwens wie zijn schuld is dat?

dat heeft er alles mee te maken omdat het bewijst dat het Blok "plots" voor vije meningsuiting is beginnen ijveren na hun veroordeling

Philips Inc. 13 mei 2004 13:58

De vrije meningsuiting? Zo een lachertje ... zegt veel over verstandelijke vermogens van wie daar intrapt ...

Het staat niet vrij om een bevolkingsgroep voortdurend te demoniseren in de veralgemende zin. Dit is zelfs dom.

Maar ja ... wart verwacht je anders van het VB. De avond van de uitspraak stonden ze al te feesten. Ze weten wel waarom: omdat veel van hun militanten en kiezers dit slikt als zoete broodjes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be