![]() |
al wie BHV oplossing blokkeert moet uitgesloten worden
Man
ik ben BHV BEU Stop met het land failliet te maken, stop met de economie te melken voor jullie egoistisch eigenbelang en denk aan het geheel, stop met die egotripperij en denk aan het gemeenschappelijk belang, stop met dat peuterig microlocaal te denken, en denk aan de globalisering enhoe we daar flexibel kunnen op inspelen. stop met discriminaties in gelijk welke richting, hoe belachelijk kun je de situatie nog verder laten groeien. Maak de Federale kieskring van BHV gewoon volledig over gans Belgie , ik vind het ondemocratisch dat ik kan bestuurd worden door een 'eerste minister' waarvoor ik niet gestemd heb, en walen hebben al jaren een discriminatie te tolereren. En kijk dan maar eens welke partij de grootste is... en verplicht de families maar weer eens samen te werken voor het federale niveau, net zoals families moeten samenwerken op europees niveau |
Citaat:
|
Stop daar eens mee Paul, het wordt genant.
Een volwassen man met de broek op de schoenen is werkelijk geen zicht. Krijg eens wat karakter zeg... |
Citaat:
De Franstaligen zijn gewoon goede onderhandelaars. Samen vasthoudend zijn totdat de andere kant moe wordt en opgeeft. |
Nee ik bedoel
ze zouden moeten onderhandelen met premisses: als we nemen alleen BUDGETNEUTRALE en 'ECONOMISCH OPTIMALERE' beslissingen. Dus alles wat we doen moet goedkoper en beter zijn voor het geheel. |
Geen akkoord !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In een onafhankelijk Wallonië kunnen de Walen wel hun eigen eerste minister kiezen. Of hun president. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Uitsluiten: madame non
|
Citaat:
|
Citaat:
BEGIN met de GRONDWET na te leven..... da's basisbeginsel v/d democratie.. en d�*n kunt ge STEMMEN.... op een democratische manier..... én als ge dan ook nog de VERKOZENEN door het VOLK laat besturen in plaats van nen partijpolitiek-georkestreerde stoelendans te organiseren om de tribuneplaatsen met bijhorende exuberante verloningen te verdelen.... DAN PAS HEBT GE EEN ECHTE DEMOCRATIE en geen dictatoriale-particrationele-roversbende die het volk zijn zakken systematisch leegzuigt en dan nog de arrogantie ten toon spreiden durft om te zeggen dat ze goed bezig zijn zoals nu het geval is ! om te kotsen !:twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
Ze dreigen met onafhankelijkheid maar... durven/kunnen niet want dan zijn ze Brussel kwijt, of in elk geval zijn ze weg voor 500 jaar onderhandelen want BHV splitsen duurt al 50 jaar en BE opsplitsen en een oplossing voor BRUX zonder bloedvergieten zal dan veeeeeeeel langer duren. |
Ondanks het feit dat ik het ook meer dan beu ben, blijft het een interessant parcours qua politiek.
Bijvoorbeeld dat gespin van Reynders die luchtig probeert aan te geven dat de deadline geen deadline is. Of het feit dat de koninklijk onderhandelaar ineens een vlaming is, waardoor het evenwicht weg is. En nog wat later een CD&V er, waardoor Mangain ook mag meekomen. Of het feit dat Dehaene nu ineens de onderhandelingen moest voorbereiden, en dat ze dan pas kunnen beginnen. Of De Wever die heel slim opmerkt dat hij "niet kan geloven dat vlaamse partijen dit akkoord zouden goedkeuren", wat ineens terug druk op de partijen zet. Ik vind dat allemaal interessant :) Die mechaniek die er achter zit. |
de laatste goeie uit die richting : Reynders vindt dat er ruimte moet zijn voor ALLE partijen aan de onderhandelingstafel. Met alle bedoelt hij zijn vriendjes, andermans vriendjes behoren niet tot ALLE...
Hoe wil je nu met zo'n mensen gaan samenzitten?? |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be