Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   al wie BHV oplossing blokkeert moet uitgesloten worden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137665)

brother paul 21 april 2010 17:58

al wie BHV oplossing blokkeert moet uitgesloten worden

Man

ik ben BHV BEU

Stop met het land failliet te maken,
stop met de economie te melken voor jullie egoistisch eigenbelang en denk aan het geheel,
stop met die egotripperij en denk aan het gemeenschappelijk belang,
stop met dat peuterig microlocaal te denken, en denk aan de globalisering enhoe we daar flexibel kunnen op inspelen.

stop met discriminaties in gelijk welke richting, hoe belachelijk kun je de situatie nog verder laten groeien. Maak de Federale kieskring van BHV gewoon volledig over gans Belgie , ik vind het ondemocratisch dat ik kan bestuurd worden door een 'eerste minister' waarvoor ik niet gestemd heb, en walen hebben al jaren een discriminatie te tolereren. En kijk dan maar eens welke partij de grootste is... en verplicht de families maar weer eens samen te werken voor het federale niveau, net zoals families moeten samenwerken op europees niveau

Zwartengeel 21 april 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4705675)
Man

ik ben BHV BEU

stop met de economie te melken voor jullie egoistisch eigenbelang en denk aan het geheel,
stop met dat peuterig microlocaal te denken, en denk aan de globalisering enhoe we daar flexibel kunnen op inspelen.

Over wie heb je het nu? Over diegenen die verhinderd hebben dat BHV eind 2007 reeds geschiedenis geweest kon zijn, indien ze zich hadden neergelegd bij het resultaat van een democratische stemming??

Xenophon 21 april 2010 18:01

Stop daar eens mee Paul, het wordt genant.

Een volwassen man met de broek op de schoenen is werkelijk geen zicht.

Krijg eens wat karakter zeg...

Hertog van Gelre 21 april 2010 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4705682)
Stop daar eens mee Paul, het wordt genant.

Een volwassen man met de broek op de schoenen is werkelijk geen zicht.

Krijg eens wat karakter zeg...

Je hebt echt gelijk.

De Franstaligen zijn gewoon goede onderhandelaars. Samen vasthoudend zijn totdat de andere kant moe wordt en opgeeft.

brother paul 21 april 2010 18:06

Nee ik bedoel

ze zouden moeten onderhandelen met premisses: als we nemen alleen BUDGETNEUTRALE en 'ECONOMISCH OPTIMALERE' beslissingen.
Dus alles wat we doen moet goedkoper en beter zijn voor het geheel.

BWarrior 21 april 2010 18:07

Geen akkoord !

Hertog van Gelre 21 april 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4705693)
Nee ik bedoel

ze zouden moeten onderhandelen met premisses: als we nemen alleen BUDGETNEUTRALE en 'ECONOMISCH OPTIMALERE' beslissingen.

Neen. Stem verdorie gewoon.

Xenophon 21 april 2010 18:08

Citaat:

Nee ik bedoel

Als je dat wil raad ik u aan van Vlaanderen onafhankelijk te maken want in Belgie zal het nooit, maar dan ook nooit gebeuren.

Schuppezot 21 april 2010 18:10

Citaat:

...stop met discriminaties in gelijk welke richting, hoe belachelijk kun je de situatie nog verder laten groeien. Maak de Federale kieskring van BHV gewoon volledig over gans Belgie , ik vind het ondemocratisch dat ik kan bestuurd worden door een 'eerste minister' waarvoor ik niet gestemd heb, en walen hebben al jaren een discriminatie te tolereren. En kijk dan maar eens welke partij de grootste is... en verplicht de families maar weer eens samen te werken voor het federale niveau, net zoals families moeten samenwerken op europees niveau

Vlamingen kiezen de eerste minister van België evenmin, de koning duidt die aan. Maar als er meer bevoegdheden naar de deelstaten gaan, krijgen de minister-presidenten meer invloed en deze is wel democratisch gelegitimeerd en verkozen door de Walen. Dus in uw redenering: meer splitsing = meer democratie.

In een onafhankelijk Wallonië kunnen de Walen wel hun eigen eerste minister kiezen. Of hun president.

Boduo 21 april 2010 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4705687)
Je hebt echt gelijk.

De Franstaligen zijn gewoon goede onderhandelaars. Samen vasthoudend zijn totdat de andere kant moe wordt en opgeeft.

Het is een bende pokeraars !

Hertog van Gelre 21 april 2010 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4705714)
Het is een bende pokeraars !

En je kunt het ze niet verwijten. Ze doen waarvoor ze verkozen zijn: De belangen van hun land vertegenwoordigen t.o.v. een ander land.

fonne 21 april 2010 21:00

Citaat:

al wie BHV oplossing blokkeert moet uitgesloten worden

Inderdaad, alle Walen moeten uitgesloten worden uit België. Dan kan België eindelijk een democratisch land worden zonder apartheidsgrondwet.

Boduo 21 april 2010 22:21

Uitsluiten: madame non

Jaani_Dushman 21 april 2010 23:41

Citaat:

Man

ik ben BHV BEU

En stem verdorie gewoon dat wetsvoorstel dat klaarligt!

DONG ZHUO 22 april 2010 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4706280)
En stem verdorie gewoon dat wetsvoorstel dat klaarligt!

Inderdaad............

BEGIN met de GRONDWET na te leven..... da's basisbeginsel v/d democratie..

en d�*n kunt ge STEMMEN.... op een democratische manier.....

én als ge dan ook nog de VERKOZENEN door het VOLK laat besturen in plaats van nen partijpolitiek-georkestreerde stoelendans te organiseren om de tribuneplaatsen met bijhorende exuberante verloningen te verdelen....

DAN PAS HEBT GE EEN ECHTE DEMOCRATIE en geen dictatoriale-particrationele-roversbende die het volk zijn zakken systematisch leegzuigt en dan nog de arrogantie ten toon spreiden durft om te zeggen dat ze goed bezig zijn zoals nu het geval is ! om te kotsen !:twisted:

Herr Flick 22 april 2010 06:41

Citaat:

Man

ik ben BHV BEU

stop met discriminaties in gelijk welke richting, hoe belachelijk kun je de situatie nog verder laten groeien. Maak de Federale kieskring van BHV gewoon volledig over gans Belgie , ik vind het ondemocratisch dat ik kan bestuurd worden door een 'eerste minister' waarvoor ik niet gestemd heb, en walen hebben al jaren een discriminatie te tolereren. En kijk dan maar eens welke partij de grootste is... en verplicht de families maar weer eens samen te werken voor het federale niveau, net zoals families moeten samenwerken op europees niveau

Het is niet ons schuld dat de walen dwarsliggen om wat krom is recht maken he... ik zou zeggen, zeg dat eens tegen Olie,...

azert 22 april 2010 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4705687)
Je hebt echt gelijk.

De VL eisen iets maar hebben geen enkele troef in handen.
Ze dreigen met onafhankelijkheid maar... durven/kunnen niet want dan zijn ze Brussel kwijt, of in elk geval zijn ze weg voor 500 jaar onderhandelen
want BHV splitsen duurt al 50 jaar en BE opsplitsen en een oplossing voor BRUX zonder bloedvergieten zal dan veeeeeeeel langer duren.

Travis66 22 april 2010 06:51

Ondanks het feit dat ik het ook meer dan beu ben, blijft het een interessant parcours qua politiek.
Bijvoorbeeld dat gespin van Reynders die luchtig probeert aan te geven dat de deadline geen deadline is. Of het feit dat de koninklijk onderhandelaar ineens een vlaming is, waardoor het evenwicht weg is. En nog wat later een CD&V er, waardoor Mangain ook mag meekomen.
Of het feit dat Dehaene nu ineens de onderhandelingen moest voorbereiden, en dat ze dan pas kunnen beginnen.

Of De Wever die heel slim opmerkt dat hij "niet kan geloven dat vlaamse partijen dit akkoord zouden goedkeuren", wat ineens terug druk op de partijen zet.

Ik vind dat allemaal interessant :) Die mechaniek die er achter zit.

the_dude 22 april 2010 07:13

de laatste goeie uit die richting : Reynders vindt dat er ruimte moet zijn voor ALLE partijen aan de onderhandelingstafel. Met alle bedoelt hij zijn vriendjes, andermans vriendjes behoren niet tot ALLE...
Hoe wil je nu met zo'n mensen gaan samenzitten??

Jazeker 22 april 2010 07:49

Citaat:

Nee ik bedoel

Ik snap niet wat dit antwoord vandoen heeft met de vraag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be