Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Willy De Waele (Open Vld): "Splits het land maar op" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137675)

daiwa 21 april 2010 22:03

Willy De Waele (Open Vld): "Splits het land maar op"

Ze beginnen het eindelijk te snappen dat het nooit meer goed komt tussen Vlamingen en Walen. :-P

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...-maar-op.dhtml

Citaat:

Laat de Kamer haar werk doen en B-H-V splitsen. Als de Franstaligen dan grijpen naar de alarmbel zijn alleen zij verantwoordelijk voor de crisis. Vlaanderen zal die crisis overleven, maar Brussel en Wallonië nooit", aldus De Waele die niet afkerig staat van een opsplitsing van het land.

BlueThunder 21 april 2010 22:03

blufpoker

Zapatista 21 april 2010 22:04

Enige ironie in de achternaam.

De schoofzak 21 april 2010 22:08

Respekt voor die man, die opkomt voor de gewone mensen uit zijn gemeente.
De gewone Vlaamssprekende simpele mensen.

daiwa 21 april 2010 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4706127)

Een van de weinige VLD'ers die mijn respect krijgen en dat is al langer dan vandaag.
Zoals u zegt, hij is steeds, soms tegen de partijstandpunten in, blijven opkomen voor het Nederlands karakter van zijn gemeente.

Thomas VDB 21 april 2010 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4706151)
Een van de weinige VLD'ers die mijn respect krijgen en dat is al langer dan vandaag.
Zoals u zegt, hij is steeds, soms tegen de partijstandpunten in, blijven opkomen voor het Nederlands karakter van zijn gemeente.

precies

fonne 21 april 2010 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4706119)
blufpoker

realisme. eindelijk gaan de ogen open.

Xenophon 22 april 2010 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4706118)
Ze beginnen het eindelijk te snappen dat het nooit meer goed komt tussen Vlamingen en Walen. :-P

Met Willy word binnenkort in de vld wel afgerekend.

Geen separatistische nazi's in de vld.

giserke 22 april 2010 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4706622)
Met Willy word binnenkort in de vld wel afgerekend.

Geen separatistische nazi's in de vld.

Geen probleem. Willy weet wel de uitweg. ;-)
En er zijn er nog die die uitweg weten. :twisted:

welkom.

Xenophon 22 april 2010 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4706639)
Geen probleem. Willy weet wel de uitweg. ;-)
En er zijn er nog die die uitweg weten. :twisted:

welkom.

Separatisten welkom in de partij van Bart "we zijn geen separatisten" De Wever en Geert "we zijn geen separatisten" Bourgeois? :D

Bad Attila 22 april 2010 09:56

Citaat:

Ik heb altijd gedacht dat een burgemeester moest opkomen voor ALLE inwoners in zijn gemeente. Blijkbaar niet dus. :?

Nu ja, als je de ganse klucht bekijkt, wie komt er nog op voor alle burgers? Eigenlijk zou men nog meer kerktorens moeten bouwen in België, kan het circus nog groter worden.

***dit was mijn dagmoment "naïef denken" ;-)***

job 22 april 2010 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4706659)
Ik heb altijd gedacht dat een burgemeester moest opkomen voor ALLE inwoners in zijn gemeente. Blijkbaar niet dus. :?

Nu ja, als je de ganse klucht bekijkt, wie komt er nog op voor alle burgers? Eigenlijk zou men nog meer kerktorens moeten bouwen in België, kan het circus nog groter worden.

***dit was mijn dagmoment "naïef denken" ;-)***

Net zoals burgemeester Olivier Maingain van de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe opkomt voor alleen haar inwoners ?

Xenophon 22 april 2010 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 4706670)
Net zoals burgemeester Olivier Maingain van de gemeente Sint-Lambrechts-Woluwe opkomt voor alleen haar inwoners ?

2 :D

pajoske 22 april 2010 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4706118)

Ik begin het te snappen: Mijnheer De Waele vindt het geen probleem dat in dit land chaos zal heersen als hij daardoor zijn vetbetaald burgemeesterpostje kan behouden.
Daar zit de kern van het probleem BHV.

dominatrix 22 april 2010 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4706119)
blufpoker

Ik heb nu het genoegen gehad om die man al een paar keer te mogen spreken en te mogen ontmoeten. Als ik ooit een vld'er moet vertrouwen, dan hij wel. Prachtig politicus die zich overigens geen moer aantrekt van het ondemocratische cordon

En zels als het blufpoker is. Het is heel goed dat iemand van buiten het Vlaams Belang ook eens een grote kop in de krant weet te scoren met als titel de Vlaamse onafhankelijkheid. Zo luid als hij het nu roept, zo luid zou de n-va het op zijn mins ook moeten roepen!

dominatrix 22 april 2010 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4706675)
Ik begin het te snappen: Mijnheer De Waele vindt het geen probleem dat in dit land chaos zal heersen als hij daardoor zijn vetbetaald burgemeesterpostje kan behouden.

Gij hebt natuurlijk weer maar eens niet door, laat staan begrepen, dat Uw land, ook wel gekend als België, DE CHAOS is.

Xenophon 22 april 2010 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4706675)

Niet echt.

De kern zit in het feit dat als BHV gesplitst wordt door de Vlamingen de Walen de illusie kwijt zijn dat zij hier baas zijn.

In de Franstalige imperialistische denkwereld is het gezichtsverlies zo groot dat ze niet anders kunnen dan Belgie hiervoor op te blazen.

Daar zit de kern van het probleem.

En ook een beetje in uw naieve kijk op het probleem. (of is het kwaadwilligheid tegenover Vlaanderen?)

dominatrix 22 april 2010 10:08

Citaat:

Volledig mee akkoord!

dominatrix 22 april 2010 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4706651)
Separatisten welkom in de partij van Bart "we zijn geen separatisten" De Wever en Geert "we zijn geen separatisten" Bourgeois? :D

En 'Geert' ik stap niet in een Vlaamse regering zonder splitsing bhv!

Bourgeois; Geert; De Morgen (N-va); 8 Juni 2004 ; “Dus u zet geen handtekening onder een Vlaams regeerakkoord voor de splitsing is goedgekeurd in het federaal parlement?” Bourgeois: “Inderdaad.”

pajoske 22 april 2010 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 4706682)
Gij hebt natuurlijk weer maar eens niet door, laat staan begrepen, dat Uw land, ook wel gekend als België, DE CHAOS is.

En gij hebt nog altijd niet door dat diezelfde politici uit eigen belang dezelfde fabeltjes (oncontroleerbare beloftes dat het in de toekomst beter zal zijn) voorspellingen gebruiken om U een splitsing aan te praten welke ze vroeger gebruikt hebben om U een Fusie van Neeroeteren met Maaseik aan te praten.
Let op mijn woorden: na een splitsing zal uw dorp geen belang meer hebben voor de Vlaamse politici. nu hebben ze u en uw stem nog nodig om aan België een einde te kunnen maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be