![]() |
Citaat:
Verafstoot zal kost wat kost ook na de verkiezingen Premier worden en weet dat de franstaligen GEEN verdere staatshervorming willen. Geen confederalisme, niet meer bevoegdheden voor Wallonië en Vlaanderen, maar vooral geen splitsing van de Sociale Zekerheid en de financiën. Kom na de bollekenskermis niet klagen wanneer het boze blok weer eens een zwarte zondag op zijn palmares kan schrijven 8O |
Men kon het enkele weken geleden al horen aankomen: in een interview op VTM-laat werd De Croo (beroepsroyalist) ondervraagd over het 'ongelukje' in zijn partijcongres.
De überdemocraat wist toen aan te dragen dat het toch maar een kleine meerderheid was die voor had gestemd, en dat het besluit dus met een korrel zout was te nemen. De Croo interpreteert de D in zijn partijnaam dus behoorlijk liberaal: 'ja maar het was maar een kleine meerderheid, dus mag ik ze ter zijde schuiven'. :roll: |
het is werkelijk typisch dat de uitspraken van een , toegegeven prominent, lid van de VLD bepalend zouden zijn voor wat de VLD doet.
In tegenstelling tot bepaalde andere partijen mag je in de VLD een afwijkende mening hebben! De wil van de voorzitter of de belangrijkste politicus is géén wet. (u weet wel dat dit uitzonderlijk is in vlaanderen...) Bovendien missen jullie VOLLEDIG het punt. Van Quickenborne is de voorloper van een jonge generatie liberalen die op dit moment Jong VLD leidt en die onvermijdelijk op termijn VLD zal ZIJN. Bovendien zal de democratie zegevieren binnen de VLD. Geen 'gedaan en basta'. Ik heb een groot respect voor Herman Decroo, maar zelfs hij weet dat hij niet kan ingaan tegen de democratische meerderheid in de VLD. Daar nog eens bovenop wil ik benadrukken dat de premier en de kamervoorzitter het recht hebben een bepaalde mening te hebben en deze te verkondigen. Liberalisme en Democratie zijn onlosmakelijk. |
Behoorlijk grappig, Aeneas!
Denk je echt dat Verhofstadt en Decroo het partijcongres zullen volgen? Er zou wel eens behoorlijk wat onenigheid van kunnen komen. Niet dat ik daar iets op tegen heb of zo... Maar zo democratisch is de VLD nu ook weer niet... |
Of ze het zullen volgen weet ik niet. Maar vroeg of laat zullen ze niet anders kunnen eh...
De vld is democratisch in zijn beslissingen en zijn bestuurssamenstelling en indien een meerderheid voor de standpunten is, dan zullen ze zich daar op termijn bij moeten neerleggen. Natuurlijk hebben ze het recht om een afwijkende mening te hebben |
Citaat:
Leuk! |
"De ene 'democraat' verwijt de andere.
Leuk!", aldus de belgiscistisch man met de paardenkleppen... |
Citaat:
Na de verkiezingen zal de hoera-stemming waarschijnlijk al getemperd worden, als de 5%-drempel niet overschreden wordt. België zal een véél langer leven beschoren zijn dan het laatste splintertje dat er van de geëxplodeerde VU overschiet. :lol: |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben veel te goed van inborst om met jouw miserie te lachen. Je blijft welkom in het België van morgen, vooral wanneer je jeugdige overmoed en goedgelovigheid zal getemperd zijn, en je vaderlandslievende gevoelens een beetje zullen opflakkeren en aanwakkeren. |
Staaf,
reageer je ook nog op die andere "democratische" houding van de VLD? Of komt dat soort "democratie" je alleen maar goed uit en klaag je ze daarom NIET aan? |
Citaat:
|
Citaat:
Zeg liever: Van Quickenborne wordt VLD of hij zal niet zijn! Let op mijn woorden... |
Citaat:
|
Citaat:
Die onderhandelingen moeten volgens Dewael verschoven worden naar de verkiezingen in 2004. Dan wordt er gekozen voor de gewestregeringen. Nochtans staan de kopstukken van de "Vlaamse" regering, zoals Dewael en Stevaert, op de verkiezingslijsten voor de federale regering. We worden toch nogal voor dommekloten aanzien door onze zoveel slimmere en ontegensprekelijk meer hoogstaande vertegenwoordigers. :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be