Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De Telegraaf: Ook nonnen vergrepen zich aan kinderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137706)

ArjanD 22 april 2010 17:29

De Telegraaf: Ook nonnen vergrepen zich aan kinderen

AMSTERDAM - Ook katholieke nonnen hebben zich aan kinderen vergrepen.

Dat meldt het NRC Handelsblad. Op de redactie van de krant en van de Wereldomroep hebben zich sinds eind februari 29 misbruikte vrouwen gemeld. Tien van hen zeggen dat ze door een priester zijn misbruikt. De andere vrouwen zeggen misbruikt te zijn door nonnen.

Het klimaat in kindertehuizen van zusterordes zou volgens getuigen 'hardvochtig' zijn geweest. Bruut geweld en vernederingen zouden hiervan het gevolg zijn geweest.

Bij een weeshuis in Sittard zou een kind door twee nonnen in de houdgreep zijn genomen toen het weigerde havermoutpap te eten. Toen de pap naar buiten kwam, werd het kind gedwongen haar eigen braaksel op te eten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6..._nonnen__.html

Cdude 22 april 2010 17:33

Wat is de meerwaarde van de foto's bij je artikels?

ArjanD 22 april 2010 17:35

Dat weet ik niet, mogelijk dat het daardoor beter tot de verbeelding spreekt waar het precies over gaat.

Cdude 22 april 2010 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD (Bericht 4707793)
Dat weet ik niet, mogelijk dat het daardoor beter tot de verbeelding spreekt waar het precies over gaat.

Bij sommige profielen stel ik me wel eens vragen over hun intelligentie maar kerken en nonnen niet kennen? :?

Seppe Cools 22 april 2010 22:38

Ik moet mij aansluiten bij ArjanD wat betreft de afbeeldingen. Een tekst gevuld met afbeeldingen is altijd beter. Als ik heel lange teksten schrijf waarin ik iets moet uitleggen dan probeer ik er ook veel afbeeldingen in te steken ;-)

Maar dat terzijde. Het blijft uiteindelijk maar een klein tekstje over nonnen, hollandse dan nog wel.

SDX 22 april 2010 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools (Bericht 4708467)
Ik moet mij aansluiten bij ArjanD wat betreft de afbeeldingen. Een tekst gevuld met afbeeldingen is altijd beter. Als ik heel lange teksten schrijf waarin ik iets moet uitleggen dan probeer ik er ook veel afbeeldingen in te steken ;-)

Maar dat terzijde. Het blijft uiteindelijk maar een klein tekstje over nonnen.

Ga je dan ook voorbij aan het feit dat de nonnen in de afbeelding wel eens niets te maken kunnen hebben met de misdaden begaan door andere nonnen, is dat niet een soort van ... laster ofzo, stel dat die nonnen hun foto zien en het artikel lezen, of iemand kent die nonnen persoonlijk en hen linkt aan dat artikel, hén als schuldigen ziet - of zijn deze nonnen de werkelijke schuldigen?
Of zijn alle nonnen schuldig?

Cdude 22 april 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools (Bericht 4708467)

Maar dat terzijde. Het blijft uiteindelijk maar een klein tekstje over nonnen, hollandse dan nog wel.

Iedereen kent een kerk en een non.
Deze foto's geven geen meerwaarde of verduidelijking aan het artikel.
Zie ook reactie SDX.
Persoonlijk vind ik ze beetje "betuttelend"

Zyklon B 22 april 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4708474)
Ga je dan ook voorbij aan het feit dat de nonnen in de afbeelding wel eens niets te maken kunnen hebben met de misdaden begaan door andere nonnen, is dat niet een soort van ... laster ofzo, stel dat die nonnen hun foto zien en het artikel lezen, of iemand kent die nonnen persoonlijk en hen linkt aan dat artikel, hén als schuldigen ziet - of zijn deze nonnen de werkelijke schuldigen?
Of zijn alle nonnen schuldig?

Als we uw redenering zouden moeten volgen zijn alle nonnen schuldig. Helaas ben je niet consequent. Je geloofwaardigheid is dood en begraven.

SDX 22 april 2010 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4708486)
Als we uw redenering zouden moeten volgen zijn alle nonnen schuldig. Helaas ben je niet consequent. Je geloofwaardigheid is dood en begraven.

Achtervolg je mij? :lol:
Niet doen jongen, ik ben gewoon een onbenullig oninteressant islambashertje, kan niet tippen aan jouw hoogstaande bijdragen en 'geeducteerde' persoonlijkheid.

Zyklon B 22 april 2010 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4708489)
ik ben gewoon een onbenullig oninteressant islambashertje

Uw geloofwaardigheid is hierbij in ieder geval marginaal gestegen.

SDX 22 april 2010 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4708495)
Uw geloofwaardigheid is hierbij in ieder geval marginaal gestegen.

Ik kan tenminste aan zelfreflectie en zelfspot doen, jij ook?
Nee, jij doet dat liever bij anderen blijkbaar.

filosoof 22 april 2010 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4708489)
Achtervolg je mij? :lol:
Niet doen jongen, ik ben gewoon een onbenullig oninteressant islambashertje, kan niet tippen aan jouw hoogstaande bijdragen en 'geeducteerde' persoonlijkheid.

Als we jouw redenering zouden moeten volgen zijn alle moslims schuldig.

SDX 22 april 2010 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4708501)
Als we jouw redenering zouden moeten volgen zijn alle moslims schuldig.

Islam is schuldig; JA!
Álle moslims; NEE, ze zijn zelf slachtoffer!

Doe jij trouwens ook maar eens af en toe aan zelfreflectie, kan geen kwaad!

Zyklon B 22 april 2010 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4708502)
Islam is schuldig; JA!
Álle moslims; NEE, ze zijn zelf slachtoffer!

Doe jij trouwens ook maar eens af en toe aan zelfreflectie, kan geen kwaad!

Neem het gerust verder op voor leden van een criminele organisatie die anderen misbruiken, al dan niet sexueel.

Heb je de CIA een proces aangedaan voor het verspreiden van honderduizenden korans?

Bekijk dat even en laat me je aangepaste mening weten inzake schuldig en slachtoffer.

SDX 22 april 2010 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4708530)
Neem het gerust verder op voor leden van een criminele organisatie die anderen misbruiken, al dan niet sexueel.

Heb je de CIA een proces aangedaan voor het verspreiden van honderduizenden korans?

Bekijk dat even en laat me je aangepaste mening weten inzake schuldig en slachtoffer.

Heb je daar 20 minuten moeten over nadenken?

Mahjah, jij bent ook een 'geeducteerd' mens eh?8-)
:lol:

Zyklon B 22 april 2010 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4708540)
Heb je daar 20 minuten moeten over nadenken?

Mahjah, jij bent ook een 'geeducteerd' mens eh?8-)
:lol:

Hoezo 20 minuten? Nee, je bent een beschermer der pedofielen.

filosoof 22 april 2010 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD (Bericht 4707775)
AMSTERDAM - Ook katholieke nonnen hebben zich aan kinderen vergrepen.

Dat meldt het NRC Handelsblad. Op de redactie van de krant en van de Wereldomroep hebben zich sinds eind februari 29 misbruikte vrouwen gemeld. Tien van hen zeggen dat ze door een priester zijn misbruikt. De andere vrouwen zeggen misbruikt te zijn door nonnen.

Het klimaat in kindertehuizen van zusterordes zou volgens getuigen 'hardvochtig' zijn geweest. Bruut geweld en vernederingen zouden hiervan het gevolg zijn geweest.

Bij een weeshuis in Sittard zou een kind door twee nonnen in de houdgreep zijn genomen toen het weigerde havermoutpap te eten. Toen de pap naar buiten kwam, werd het kind gedwongen haar eigen braaksel op te eten.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6..._nonnen__.html

Vrijdag krijg je een Belgisch bisschop om te bashen. Content?

filosoof 23 april 2010 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B (Bericht 4708530)

Het verspreiden van islamistische boeken door de CIA om de taliban "aan te vuren" is een bekend gegeven.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asia Times dd Nov 24, 2005 :

Ironically, the US also played an important part in this harnessing of madrassas for holy war as part of the Afghan jihad, with the CIA financing the production by the US Agency for International Development of some notably bloodthirsty madrassa textbooks "filled", according to a Washington Post report, "with violent images and militant Islamic teachings".

Myths and madrassas

Meer in:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be