![]() |
Aangezien men aan zichzelf de rest meent te herkennen haal ik hier nog eens een onderwerp uit de ijzige kast waar ik een boontje voor heb.
Namelijk het electronisch stemmen. Ik ben nen achterdochtige en sta dus heel wantrouwig tegenover electronisch stemmen. Want wordt de stem die men uitbracht ook daadwerkelijk meegeteld bij de partij of persoon waarop ge gestemd hebt. wie zegt dat er geen ingebouwd programma draait die elke 5de stem voor een partij bij een andere partij wegschrijft ? Das een heel eenvoudig programmake en dat kan bijvoorbeeld onzichtbaar opgestart worden en zichzelf terug verwijderen na een bepaald uur. Dat is voor iet of wat programmeur kinderspel. Daarom vind ik dat als men gestemd heeft er een afdruk zou moeten verschijnen op papier met daarop de lijst en de eventuele naam waarop men gestemd heeft. Dit papiertje in een gesloten plastiek bak moeten verschijnen en indien men gecontroleerd heeft dat dit overeenstemt met zijn uitgebrachte stem duwt men op OK en wordt dit papiertje automatisch afgescheurd en verdwijnt in een opvangbak. Zo kan men later eventueel controle uitvoeren indien er betwisting zou zijn. Nu is er geen enkele controle mogelijk voor zover ik weet. En aangezien ik de machthebbers van dit land tot alles in staat zie, fraude staat bij sommige partijen echt bijna wel in de statuten, betrouw ik ze niet. |
Het is allemaal 1 groot politiek correct complot!
Je merkt dat aan de verkiezingsresultaten van het blok. :roll: |
Ik vertrouw electronisch stemmen wel, simpelweg om de reden dat, wanneer zulke fraude zou uitkomen, het pas echt crisis zou zijn in dit land. En ik geloof dat een dergelijk stemprogramma ook door een onafhankelijke organisatie/groep/whatever gecontroleerd wordt, maar daar ben ik niet zeker van.
|
Misschien vindt Guyke wel een programmeur in Gent om ............
|
Citaat:
|
Citaat:
Stel: - reële cijfers: VB: 20%, CD&V 20% Elke 5de stem voor VB wordt opgeteld bij CD&V. Dat maakt als uitkomend resultaat: VB: 16%, CD&V 24%. Slechts een verschil van 4% dus. Wanneer dit aantal lager dan 1 op 5 ligt, en bovendien de stemmen over meerdere partijen verdeeld worden, valt zulks echt niet op, hoor. |
:?
Ja! |
Neen een handige programmeur zal het zo doen natuurlijk dat de eerste 5de stem van partij X gegeven wordt aan partij A, de 10 stem aan partij B, de 15de aan partij C, de 20ste aan partij D.
Of men geeft die stemmen aan de partijen die aan de macht zijn. Het zijn uiteindelijk die partijen die aan de programmeerknop zitten he. Weet iemand of men die programa's kan nakijken en hoe weet men zeker dat het programma dat men eventueel laat nakijken ook het porgramma is dat op de stemcomputers staat ? Wie kan de stemcomputers manipuleren ? Door wie worden die gecontroleerd ? Ik heb gewoon te veel vragen waar tot hiertoe niemand mij een sluitend antwoord op kon geven. |
Citaat:
|
Wel, Waarschoot (waar men voor het eerst getest heeft met een ticket) is een buurgemeente voor mij en ik heb gehoord dat het daar meer problemen heeft opgeleverd dan opgelost. Ik vrees dat het enige wat 100% correct is naar de kiezer toe nog steeds het papier en potlood is. Maar die moeten dan weer geteld worden, wat ook de nodige problemen geeft.
|
Paulus wilt ge er het Blok buiten laten aub. Ik weet dat ge een blokfobie hebt maar ik heb deze post al iedere verkiezing neergezet (en dan stemde ik geen Vlaams Blok) op de forums waar ik toen bezig was.
Ik wantrouw gewoon elk initiatief dat genomen wordt en waarbij de machthebbers kunnen frauderen. En daarbij vroeger duurde het tot 12 uur eer er een beetje zicht kwam op de situatie wat altijd heel plezante en spannende TV gaf. Nu is om 18 uur alles al min of meer bekend en is de lol deraf vind ik. En nu moet ik ook vroeger naar bed, vroeger zei ik tegen mijn vrouw : ik blijf nog wat op tot alle uitslagen bekend zijn, nu moet ik mee om 10 uur naar bed. |
Citaat:
|
Vorige verkiezingen was het mij bij de electronische stemming onmogelijk om een lijststem te geven aan de N-VA voor de kamer. Ik probeerde het meermaals. Vruchteloos. Een naamstem aanstippen kon echter wel. Ik bracht dus, zij het noodgedwongen, een naamstem uit voor Frieda Brepoels.
Voor de senaat stelde dat probleem zich niet, wellicht omdat ik niet probeerde een lijststem uit te brengen maar een welbewuste naamstem weggaf. Of de onmogelijkheid een lijststem op een partij uit te brengen invloed heeft op de verkiezingen in het algemeen weet ik niet. |
Ja De Garde heb ik ook van gehoord van die problemen met het ticket. Nochtans zou het toch in deze tijden geen onoverkomelijke problemen mogen geven he ?
Of was het misschien speciaal zo gedaan dat er problemen moesten zijn ? Ik zijn wel heel achterdochtig, maar tja ik zou zelfs mijn eigen nie betrouwen moest ik aan de macht zijn... |
Distel ik zal mijn vrouw eens iets electrisch cadeau doen tegen dien dag....
|
Zoals gewoonlijk : veel vragen maar geen bevredigende antwoorden.
Mijn wantrouwen blijft of moet ik zeggen groeit ? |
Citaat:
papier is goed idee ge kunt trouwens de sourcecode voor dat programma ergens downloaden, dat is voor een deel publiek (behalve de beveiligingen dacht ik). |
Als programmeur moet ik zeggen : neen! Niet te vertrouwen...
Zelfde voor internetbankieren en al dien brol. |
Citaat:
denkt u hier wel es aan: Stemmen met de computer worden ook met een computer geteld. Die voert gewoon commando's uit. Zeer domme dingen zijn computers eigenlijk. Geen mensen. Maar bij stemmen op papier, moeten er mensen dat tellen. Nu, jij als wantrouwige, vertrouwt dus die mensen (ps, zij worden ongetwijfeld geronseld door de traditionele partijen :wink: ) meer dan een domme computer? :? |
Domme redenering. Een computer doet altijd perfect wat er van hem gevraagd wordt, mits het hem juist gevraagd wordt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be