Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wat is het verschil? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137748)

illwill 23 april 2010 11:26

Wat is het verschil?

Stel: Er is een vereninging met enorm veel leden. De vereniging bestaat ook al jaren. Maakt effe niet uit wat voor een vereniging het is. Wat blijkt nu...dat enorm veel van de leidinggevenden in deze vereniging zich schuldig hebben gemaakt aan pedofilie, sexueel mishandeling, ...
Dan blijkt ook nog dat de echte topman van deze vereniging dit wil stilhouden, al jaren wil stilhouden, samen met de andere leidinggevenden. Zou u nog lid blijven van deze vereniging en zou u uw kinderen nog lid maken van deze vereniging? Ik alvast niet...waarom blijven dan massaal mensen hun kinderen dopen om ze zo lid te maken van deze vunzige vereniging?

Xenophon 23 april 2010 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4709054)
Stel: Er is een vereninging met enorm veel leden. De vereniging bestaat ook al jaren. Maakt effe niet uit wat voor een vereniging het is. Wat blijkt nu...dat enorm veel van de leidinggevenden in deze vereniging zich schuldig hebben gemaakt aan pedofilie, sexueel mishandeling, ...
Dan blijkt ook nog dat de echte topman van deze vereniging dit wil stilhouden, al jaren wil stilhouden, samen met de andere leidinggevenden. Zou u nog lid blijven van deze vereniging en zou u uw kinderen nog lid maken van deze vereniging? Ik alvast niet...waarom blijven dan massaal mensen hun kinderen dopen om ze zo lid te maken van deze vunzige vereniging?

Dat is traditie, folklore.

En gewoon omdat de gemiddelde Vlaming te dom is om eens op een orginele gedachte te komen.

Zolang de slaven eten hebben en cyclocross is het leven goed en nadenken overbodig.

illwill 23 april 2010 15:27

Kan iemand die zijn kinderen nu toch nog wil laten dopen of zopas gedaan heeft eens beargumenteren waarom ze hun kinderen toch lid willen maken tot zulke groep.

illwill 23 april 2010 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4709068)
Dat is traditie, folklore.

En gewoon omdat de gemiddelde Vlaming te dom is om eens op een orginele gedachte te komen.

Zolang de slaven eten hebben en cyclocross is het leven goed en nadenken overbodig.

Heeft niets met Vlaming op zich te maken...christendom is zowat overal te vinden.

giserke 23 april 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4709609)
Kan iemand die zijn kinderen nu toch nog wil laten dopen of zopas gedaan heeft eens beargumenteren waarom ze hun kinderen toch lid willen maken tot zulke groep.

Omdat een doopsel een persoonlijke aangelegenheid is.
Je hebt zelfs de kerk niet nodig om je te laten dopen.

Xenophon 23 april 2010 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4709614)
Heeft niets met Vlaming op zich te maken...christendom is zowat overal te vinden.

Wij zijn toch Vlamingen? Wij praten toch vanuit Vlaanderen? Wij leven en sterven toch in de Vlaamse christelijke maatschappij.

maddox 23 april 2010 15:43

Zo doordrenkt Christelijk is onze "Vlaamssche Maatschappij " al een tijdje niet meer. Ik denk dat de jaren 80 de zwanezang waren van de goed gevulde kerken en echte pilarenbijters.

Xenophon 23 april 2010 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4709660)
Zo doordrenkt Christelijk is onze "Vlaamssche Maatschappij " al een tijdje niet meer. Ik denk dat de jaren 80 de zwanezang waren van de goed gevulde kerken en echte pilarenbijters.

U vergist u deerlijk.

De Vlaamse maatschappij is weldegelijk een christelijke maatschappij tot in haar kern en wezen.

Het is alleen zo dat de gemiddelde Vlaming geen katholiek meer is.

Cyrano 23 april 2010 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4709614)

Als atheïst breng ik de intellectuele eerlijk op om een onderscheid te maken tussen het katholieke geloof en het instituut en haar bedieners. Ik dacht dat Jezus het voorbeeld was en niet een of andere bisschop.

Het is zo gemakkelijk jagen op aangeschoten wild.

backfire 23 april 2010 15:47

Citaat:

Dat klopt niet.

illwill 24 april 2010 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4709643)
Omdat een doopsel een persoonlijke aangelegenheid is.
Je hebt zelfs de kerk niet nodig om je te laten dopen.

Idd, maar ken jij iemand die dus zonder een paus of enig ander contact met "de kerk" zijn kind zelf doopt? Let op, zonder de kerk ook geen vormsel é...en kijk de vorige weken maar eens hoeveel communie feesten er weer waren...

illwill 24 april 2010 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4709649)
Wij zijn toch Vlamingen? Wij praten toch vanuit Vlaanderen? Wij leven en sterven toch in de Vlaamse christelijke maatschappij.

Ja, maar de kerk bestaat niet enkel in vlamingen en er zijn dus heel veel andere mensen die ook bij de kerk zijn...zoals ik dus zei, heeft niets met de vlaming op zich te maken.

illwill 24 april 2010 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 4709668)
Als atheïst breng ik de intellectuele eerlijk op om een onderscheid te maken tussen het katholieke geloof en het instituut en haar bedieners. Ik dacht dat Jezus het voorbeeld was en niet een of andere bisschop.

Het is zo gemakkelijk jagen op aangeschoten wild.

Spijtig genoeg bestaat Jezus niet en zijn het de priesters hier die het slechte voorbeeld geven voor hun instelling waar mensen dus lid van worden.

illwill 24 april 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4709677)
Dat klopt niet.

Ik vind van wel. Als je ziet hoeveel er de laatste jaren al opgedoken zijn...voor 1 instelling vind ik dat wel veel. Jij niet, jou mening, niet de mijne.
In mijn ogen alvast genoeg om me niet aan te sluiten bij deze vereniging waar de hoogste leider het dan nog probeert te verbergen ook. Dat moesten ze bij de VKSJ maar eens proberen.

Raf 24 april 2010 11:56

Dit topic hoort niet thuis onder binnenlandse politiek.

Maximus Aurelius 24 april 2010 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4709609)

omdat de vereniging voor veel meer staat, en veel meer leden hebben die goede dingen doen, dan er zijn die slechte dingen doen.

jij lijkt mij het type te zijn dat wanneer die eens een rotte appel kooopt, besluit nooit meer appels te kopen, en uiteindelijk verhongert.

De schoofzak 24 april 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4709667)
U vergist u deerlijk.

De Vlaamse maatschappij is weldegelijk een christelijke maatschappij tot in haar kern en wezen.

Het is alleen zo dat de gemiddelde Vlaming geen katholiek meer is.

Nie zeveren.
In een kristelijke maatschappij wachten veel mensen met neuken en voortplanten tot ze getrouwd zijn voor de kerk;
en dat gebeurt heeeeel weinig meer in Vlaanderen.

Xenophon 24 april 2010 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4710914)
Nie zeveren.
In een kristelijke maatschappij wachten veel mensen met neuken en voortplanten tot ze getrouwd zijn voor de kerk;
en dat gebeurt heeeeel weinig meer in Vlaanderen.

Nog ene die katholiek zijn verwart met leven in een kristelijke maatschappij.

Raf 24 april 2010 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4710928)
Nog ene die katholiek zijn verwart met leven in een kristelijke maatschappij.

Nee, juist niet. Beter lezen.

Savatage 24 april 2010 12:55

Citaat:

Waarom zouden mensen hun kinderen het doopsel ontzeggen o.b.v. de daden van enkelen binnen de vereniging? Als ik lid ben van een vereniging waar ik graag bij ben ga ik het alleszins niet afbollen o.b.v. de misdaden van enkele andere leden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be