![]() |
LDD, VB en N-VA stemmen tégen splitsing BHV???
Wat zou dat geven?
Stel dat BHV in de Kamer wordt behandeld... Logischerwijze zullen deze drie partijen vóór de splitsing stemmen, het is immers, toch van twee van hen, hun core business... Maar als ze dat nu eens niet doen? De splitsing van BHV maakt dat de volgende verkiezingen geldig zijn. Het niet-splitsen betekent dat elke wet gestemd door het illegaal verkozen parlement naast zich neer gelegd kan worden en elke beslissing van een illegale regering kan aangevochten worden. Dat betekent een immense politieke instabiliteit van België en misschien het einde ervan. En is dat niet de bedoeling van deze drie partijen? Ik kan moeilijk aannemen dat partijen die het einde van België willen België helpen legitimeren... Ik begrijp dat het symbolisch echt niet kan, maar ik vraag het me af... |
nouja jean marie is niet perse tegen belgie he, hij is meer van met belgie als het kan zonder als het moet. dus ik zou ldd niet gelijk als een gehele onafhankelijks partij weg zetten.
en om concreter op u stelling in te gaan: hoe ga je dan zorgen dat de regering illegaal wordt verklaard ? lijkt mij lastig, en daarnaast als er voor splitsing wordt gestemd zullen de franstaligen ook een bom onder belgie leggen want zij zullen geen regering willen vormen zonder extra toegaven van de vlamingen en dus weer een crisis. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als - en ik herhaal nadrukkelijk: áls LDD, VB, N-VA (en misschien ook VLD) onverhoopt tégen de splitsing van BHV stemmen, dan graven zij hun electorale graf. Dan nemen de Vlamingen het recht in eigen hand in de vorm van een demonstratie waarbij de manifestatie in Vilvoorde verbleekt. De volkswoede is dan grenzeloos geworden.
|
Citaat:
De bevoegde commissie bestond uit 2 Vlamingen en 5 Franstaligen. De verkiezingen werden dan ook met 5 stemmen tegen 2 goedgekeurd. Belgische democratie. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vraag het BdW maar ... en ook voor JMDD is het nog altijd 'mét B als het enigszins kan' ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
anders zou uw icoontje wel bijzonder belachelijk geweest zijn als reactie ... :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be