![]() |
Hoofddoekjes op school - vervolg.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100424_026
Citaat:
Waarom "vervolg"? Misschien omdat onze islam-missionarissen toch van geen ophouden weten tot ze denken dat ze hun zin gekregen hebben... Dit artikel werpt het zoveelste licht op deze oervervelende zaak waar maar geen einde aan komt... Diegenen die zich zogezegd bijven afvragen "wat het nut is van een verbod op die hoofddoekjes" vinden hier wellicht een antwoord? Ik voeg er meteen aan toe dat ik me daar niet de minste illusies over maak: zolang ze niet al hun grilletjes en willetjes krijgen zullen deze lieden daar verder over bezig zijn... maar dat kan en mag geen reden zijn om er aan toe te geven! Het zou ons trouwens geen halve stap verder brengen want zo goed als zeker beginnen ze dan meteen over iets anders waar wij ons maar moeten aan aanpassen... tot aan de islamstaat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Persoonlijk stoort een hoofddoek me niet, tenzij het op het lager onderwijs is. Kleine meisjes horen geen religieuze symbolen te dragen naar mijn mening. Waarom? Jonge mensen zijn zéér beïnvloedbaar en minder in staat eigen beslissingen te nemen. Zij zouden meteen zwichten onder de groepsdruk en het zou het dragen van een bepaald kledingsstuk allesbehalve vrijwillig maken.
Ook in het vroege middelbare onderwijs ben ik tegen de hoofddoek. Volgens mij is het toestaan vanaf het 3de middelbaar de gezondste beslissing of misschien pas vanaf het 5de. In het volwassenenonderwijs heb ik uiteraard hélemaal geen bezwaar tegen vrouwen die een hoofddoek wensen te dragen. |
Citaat:
(kijk naar de Islam, Duitsland in jaren '30 enz. enz.) Een democratie? Bekijk het maar eens. |
Citaat:
en uw punt is? |
Citaat:
Het is een eindeloze discusie , het hoofddoekverbod is een pestwet niet meer niet minder . Belachelijk je kan evengoed lang haar bij mannen verbieden. |
Citaat:
Ook een veel gebruikte truuk (waar Christenen ook wel wat van kunnen; maar laten we niet relativeren en het daarmede opeens goedkeuren/vergeven) is hun eigen geloofsysteem opstellen als 'onderdrukt', omdat het naleven van hun eigen draconische regels onmogelijk wordt gemaakt. Door dit te propageren trekken ze veel wanhopige mensen aan, of intimideren ze anderen hun ideeën te volgen. De hoofddoek is een kledingscode, een symbool van de Islam, maar ik zie niet in hoe het hoofddoek op alle terreinen verbieden de invloed van bovenstaande radicale denkers zou kunnen veranderen. |
Ook ik heb er geen probleem mee dat hoofddoeken gedragen worden. Al is het om geloofsovertuiging of louter hoofddeksel, maakt niet uit. Maar wanneer een instelling (bijvoorbeeld een school) hoofddoeken niet tolereert mag dat geen drijfveer tot provocatie zijn.
|
Citaat:
Ik als vrijzinnige tolereer ook geen katholieke scholen , er moet godsdienstvrijheid zijn . |
Citaat:
Ze moeten wel de eindtermen halen. :-D |
Ik draag een bandana wanneer ik dat wil. Dit komt er mooi niet door.
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch maar alleen omdat we ze graag zien. |
Citaat:
De hoofddoek is nodig om later na de dood in de hemel te komen. Zonder komt men in de hel, een plek waar voortdurend grove schendingen van de mensenrechten normaal zijn. Die hoofddoek-wet maakt dus het leven van Muzelvrouwtjes in deze streken onmogelijk. Want het alternatief: "in het eeuwige hellevuur" zullen ze niet kiezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Neemt dat het probleem weg dat het katholiek onderwijs nog steeds zijn deuren sluit voor vrijziningen , onderwijs voor iedereen ? En dan gaan ze zeveren over hoofddeksels ??? Bende zeveraars eerste klas... |
Als we nu eens niet ingingen op al deze provocaties van hersenloze rechtse idioten?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be