![]() |
Als BHV splitsen al zoveel jaren kost..
hoeveel jaar zou er dan nodig zijn om het eens te worden over de splitsing van Belgie :lol::-D:-D:lol::-D:twisted:
:rofl: :rofl: :rofl: |
jaar? geen week.
|
Citaat:
|
Nee maar serieus. Als ze besluiten om er een eind aan te maken, en ze gaan ruzien om Brussel en om de staatsschuld. Hoelang zou het dan duren voordat dat gesettled is? Ik bedoel, wie heeft waar recht op?
|
Citaat:
Dat kost namelijk meer tijd dan jouw vraagstelling. |
Tot alle belangenconflicten afgelopen zijn, vermoed ik.
|
Citaat:
Een andere optie is de dag dat 'België' een obstakel wordt voor elitaire krachten. |
Citaat:
|
De dag dat de Vlaamse machtspartijen het aandurven om de geldkraan effektief dicht te draaien, gooien de frankofwieten ons buiten;
de splitsing zal dan beklonken zijn op 5 minuten. Voor die 5 minuten zal geen politieke moed vereist zijn. Belangenkonflikten zullen ze ook niet aanvaarden. "Dehors, minables !!" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Moeit Europa zich dan niet?
|
Ik heb vandaag heel wikipedia doorgespit en heel wat artikelen over het ontstaan van Nederland gelezen. De grote vraag die steeds bij mij opkwam is; waar is het foutgegaan?!?!
Dat de franstalige provincies van de Spaanse Nederlanden bij Frankrijk kwamen en er geen bezwaar tegen hadden, ok dat kan ik mij nog voorstellen. Waarom zit er zo weinig pit in Vlaanderen en Zuid-Brabant? Wat die Fransman zei klopt helemaal... De vous, chez vous, sans vous Gelukkig slaat dat niet (meer) op Nederland. ![]() |
Citaat:
Of richting Griekenland (zelfde economische realiteit maar op groter niveau)? De mantra geldstroom slaat gewoon op solidariteit. Wanneer je de geldstroom van een streek die genoeg heeft naar een streek die tekort heeft als een probleem ziet, dan kom je al snel in problemen wanneer je die lijn gaat doortrekken. Of geldt je economie enkel tov Franstaligen? |
Citaat:
En dat namen de Belgen, dappersten van alle Galliërs niet. De GN's zijn hier nu trouwens dezelfde fout aan het maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Binnen die Franstalige elite had je voorstanders van Belgische onafhankelijkheid, voorstanders van aanhechting bij Frankrijk, maar ook verdedigers van de eenheid van de Nederlanden. Gent, bijvoorbeeld, heeft nog jaren na 1830 een orangistisch bestuur gehad. Maar wel een Franstalig orangistisch bestuur. |
Citaat:
http://users.telenet.be/alexanderc/ http://www.secessie.nu/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be