Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Als BHV splitsen al zoveel jaren kost.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137827)

Keats 24 april 2010 22:23

Als BHV splitsen al zoveel jaren kost..

hoeveel jaar zou er dan nodig zijn om het eens te worden over de splitsing van Belgie :lol::-D:-D:lol::-D:twisted:

:rofl: :rofl: :rofl:

Shadowke 24 april 2010 22:25

jaar? geen week.

Henri1 25 april 2010 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4711801)
jaar? geen week.

:silly::cheer::onfire::rofl::rofl:

Keats 25 april 2010 09:24

Nee maar serieus. Als ze besluiten om er een eind aan te maken, en ze gaan ruzien om Brussel en om de staatsschuld. Hoelang zou het dan duren voordat dat gesettled is? Ik bedoel, wie heeft waar recht op?

Hollander 25 april 2010 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 4712148)
Nee maar serieus. Als ze besluiten om er een eind aan te maken, en ze gaan ruzien om Brussel en om de staatsschuld. Hoelang zou het dan duren voordat dat gesettled is? Ik bedoel, wie heeft waar recht op?

je bedoelt "wie denkt waar recht op te hebben".

Dat kost namelijk meer tijd dan jouw vraagstelling.

Jaani_Dushman 25 april 2010 15:26

Tot alle belangenconflicten afgelopen zijn, vermoed ik.

Heftruck 25 april 2010 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4712794)
Tot alle belangenconflicten afgelopen zijn, vermoed ik.

Ik zou schrijven 'tot er veel volk in opstand komt' maar dit is België. Hier revolteren mensen niet. Ze kijken tv.

Een andere optie is de dag dat 'België' een obstakel wordt voor elitaire krachten.

Jaani_Dushman 25 april 2010 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4712810)
Ik zou schrijven 'tot er veel volk in opstand komt' maar dit is België. Hier revolteren mensen niet. Ze kijken tv.

Een andere optie is de dag dat 'België' een obstakel wordt voor elitaire krachten.

Kunnen we Di Rupo, Reynders en Milquet niet overtuigen een wet in te dienen die Mijn Restaurant verbiedt? De volksmassa's zullen als reactie met Vlaamse leeuwen ter hand door Brussel trekken en gewapenderhand de Vlaamse republiek uitroepen.

De schoofzak 25 april 2010 15:51

De dag dat de Vlaamse machtspartijen het aandurven om de geldkraan effektief dicht te draaien, gooien de frankofwieten ons buiten;
de splitsing zal dan beklonken zijn op 5 minuten. Voor die 5 minuten zal geen politieke moed vereist zijn. Belangenkonflikten zullen ze ook niet aanvaarden. "Dehors, minables !!"

Heftruck 25 april 2010 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4712815)
Kunnen we Di Rupo, Reynders en Milquet niet overtuigen een wet in te dienen die Mijn Restaurant verbiedt? De volksmassa's zullen als reactie met Vlaamse leeuwen ter hand door Brussel trekken en gewapenderhand de Vlaamse republiek uitroepen.

Begin gewoon eens de tv-kanalen te hacken. ;-)

Jaani_Dushman 25 april 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 4712845)
Begin gewoon eens de tv-kanalen te hacken. ;-)

Bomaanslagen plegen tegen de gebouwen van VTM, VRT en VT4 en nadien pamfletten van het FDF rondstrooien... 8-)

Mr. Orange 25 april 2010 16:37

Moeit Europa zich dan niet?

Keats 25 april 2010 16:42

Ik heb vandaag heel wikipedia doorgespit en heel wat artikelen over het ontstaan van Nederland gelezen. De grote vraag die steeds bij mij opkwam is; waar is het foutgegaan?!?!

Dat de franstalige provincies van de Spaanse Nederlanden bij Frankrijk kwamen en er geen bezwaar tegen hadden, ok dat kan ik mij nog voorstellen. Waarom zit er zo weinig pit in Vlaanderen en Zuid-Brabant?

Wat die Fransman zei klopt helemaal... De vous, chez vous, sans vous

Gelukkig slaat dat niet (meer) op Nederland.

Alboreto 25 april 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4712825)
De dag dat de Vlaamse machtspartijen het aandurven om de geldkraan effektief dicht te draaien, gooien de frankofwieten ons buiten;

Ben je bereid hetzelfde te doen voor de geldkraan richting Limburg (zelfde economische realiteit op kleiner niveau)?
Of richting Griekenland (zelfde economische realiteit maar op groter niveau)?

De mantra geldstroom slaat gewoon op solidariteit.
Wanneer je de geldstroom van een streek die genoeg heeft naar een streek die tekort heeft als een probleem ziet, dan kom je al snel in problemen wanneer je die lijn gaat doortrekken.

Of geldt je economie enkel tov Franstaligen?

Alboreto 25 april 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 4712896)
Ik heb vandaag heel wikipedia doorgespit en heel wat artikelen over het ontstaan van Nederland gelezen. De grote vraag die steeds bij mij opkwam is; waar is het foutgegaan?!?!

Het is fout gegaan doordat Nederland dacht dat het hele gebied een homogene bevolking was of moest worden.
En dat namen de Belgen, dappersten van alle Galliërs niet.

De GN's zijn hier nu trouwens dezelfde fout aan het maken.

Jaani_Dushman 25 april 2010 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4712905)
Het is fout gegaan doordat Nederland dacht dat het hele gebied een homogene bevolking was of moest worden.
En dat namen de Belgen, dappersten van alle Galliërs niet.

Welkom in de top 10 van belachelijkste posts van politics.be. :rofl:

Jaani_Dushman 25 april 2010 17:01

Citaat:

Dat de franstalige provincies van de Spaanse Nederlanden bij Frankrijk kwamen en er geen bezwaar tegen hadden, ok dat kan ik mij nog voorstellen. Waarom zit er zo weinig pit in Vlaanderen en Zuid-Brabant?

De Zuidelijke Nederlanden kenden toen een hele Franstalige elite. De bevolking in Vlaanderen (die Nederlands sprak) of in Wallonië (die vooral Waals of Picardisch sprak) kwam daar weinig aan te pas.
Binnen die Franstalige elite had je voorstanders van Belgische onafhankelijkheid, voorstanders van aanhechting bij Frankrijk, maar ook verdedigers van de eenheid van de Nederlanden.
Gent, bijvoorbeeld, heeft nog jaren na 1830 een orangistisch bestuur gehad. Maar wel een Franstalig orangistisch bestuur.

stropke 25 april 2010 19:54

Citaat:

Wat die Fransman zei klopt helemaal... De vous, chez vous, sans vous

Gelukkig slaat dat niet (meer) op Nederland.

Hebt ge die twee al eens doorgespit? De moeite waard met een goeie jat kaffee en koekske. Tis nog al wat...;-)
http://users.telenet.be/alexanderc/
http://www.secessie.nu/

stropke 25 april 2010 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4712927)
Gent, bijvoorbeeld, heeft nog jaren na 1830 een orangistisch bestuur gehad. Maar wel een Franstalig orangistisch bestuur.

Aha, vandaar dat de Hollanders wel Jus d'Orange drinken en geen fruitsapke of sinaasappelsap..:lol::lol:

stropke 25 april 2010 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange (Bericht 4712887)
Moeit Europa zich dan niet?

Wat moeten ze doen, Uno blauwhelmen sturen om de vlamingen en franstaligen uit mekaar te houden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be