![]() |
gokje wagen: Wanneer komt het akkoord er?
Tijd voor een consultatie onder de forumgebruikers: wanneer komt er een akkoord over BHV? We hebben al
- gemeenschapsdialoog - Raad der Wijzen - De Loodgieter - een oneindig aantal bilaterale gesprekken - bijeenkomsten van (geselecteerde) partijvoorzitters - ... gelooft u nog dat er een akkoord (wat dit dan ook moge zijn) er zal komen? En indien ja, wanneer verwacht u het? |
1/Geen akkoord
2/ val regering 3/ stemming BHV donderdag 4/ verkiezingen 5/ geen belangen conflict 6/ na de verkiezingen moeilijke regeringsvorming 7/ Dehaene formateur 8/ toegevingen van de Vlamingen aan de walen om de regering te vormen . Opnieuw een CD&V’r premier. In verdoken vorm en met vertraging dan toch een prijs voor BHV. 9/ Open VLD kan het voorzitterschap krijgen van de Europes unie voor enkele maanden Zwak punt in het Dehaene plan. De verkiezingen. Open VLD en Cd&V moeten samen 40 % halen op Vlaamse bodem |
ik denk dat je Dehaene overschat... zo'n plan opstellen is één iets, maar het gecontroleerd tot uitvoering brengen is, zoals je zelf aanbrengt, wel heel moeilijk
|
Citaat:
Onderlinge afspraakjes. Leterme mocht minister worden van Buitenlandse zakens ipv VLD'r De Gucht. De Cd&v moet wel iets terug doen hé. Een VLD'r als voorzitter van de Europese unie voor 6 maanden. hmmmmmmmmmmmmm hoe splitst Dehaene zonder dat iemand gezichtsverlies heeft? Door de Vlaamse toegevingen te innen na de verkiezingen. Gewoon wat politiek toneel spelen zodat VBL en NVA niet te veel stemmen bijwinnen. Jaag de VLD het veld in als echte verdedigers van het Vlaamse volk. Samen zullen VLD en Cd&v wel 40 % van de stemmen rapen. |
Ik denk dat iedereen de particratie onderschat. Geloven jullie nu echt dat die niet in staat zijn om tegen donderdag een akkoord op tafel te leggen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is bijna 3 jaar dat francofonen verkondigen dat ze dicht of heel nabij een akkoord zijn ! Marianne Thyssen verkondigt nu ook al dat ze dicht bij een akkoord waren. (Akkoord)² = CD&V. Pfff... We kijken uit naar de volgende vertragingsmaneuvers. :cheer::cheer::cheer: |
"Willen onderhandelen" is gemakkelijk gezegd , vooral als het startpunt telkens iets is waarvan ze weten dat het onverteerbaar iss voor de Vlamingen.
Als ik wil scheiden en er is enkel een huis, vooraleer te onderhandelen zeg ik dat ik als eerste voorwaarde het huis wil, maar wel wil onderhandelen dan is er ook geen ruimte om te onderhandelen. |
Citaat:
Stel dan dat de Franstalige taalgroep eenzijdig Brussel zou willen uitbreiden. Wat zouden de Nederlandstalige taalgroep dan doen? |
Citaat:
De comical Warrior heeft op dit forum zeker al 200 keren gepost dat er een akkoord is. |
Citaat:
|
Citaat:
Bah neen gij, zij zouden het minderhedenverdrag al lang goedgekeurd hebben, en zelfs vrijwillig grond, geld en macht afgestaan hebben aan dat onderontwikkeld volkje ... Wat voor een fasjisme wil jij hier in de franstalige schoenen schuiven ? Ge doet presies of ze sedert 1830 niks anders gedaan hebben, dan gemorreld aan de taalgrens ... |
Citaat:
|
Citaat:
De Franstaligen stelden een defintieve taalrgens voor om te voorkomen dat het Luikse mijngebied zou vervlaamsen. De Vlamingen hebben deze eis gebruikt om de werper van een boemerang te voorzien. De eis die de Franstaligen hadden is teruggekeerd in hun gezicht. Het oorspronkelijk idee van de taalgrens volgens de Walen was een ééntalig Frans Waals gebeid en tweetalig Vlaams gebied. Remember Voeren !!! |
Citaat:
Inderdaad , de splitsing was een Vlaamse eis. Nu pas in een stroomversnelling dank zij - het wegvallen van de Belgische Frank. Een crisis zoals nu is aanvaardbaar in een Euro zone. Met de toenmalig BEF een aderlating - arrest justitie die "een oplossing" oplegde. Schrappen wet ( 51 % meerderheid ) of aanpassen grondwet ( 75 % meerderheid ) |
ik verwacht elk moment dat witte konijn, uit de hoed van een of ander hoog politicus of de koning hemzelfde, waarmee we toch nog even verder kunnen ZONDER enig akkoord over BHV... M.a.w, de koelkast-optie
|
Citaat:
|
Citaat:
1) De hele Euro kan (verder) gedestabiliseerd raken. 2) Die twee oplossingen vind ik nergens in het desbetreffende Arrest terug. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be