Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Wie liegt? Rik Devillé of Kardinaal Danneels? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137876)

eno2 26 april 2010 09:26

Wie liegt? Rik Devillé of Kardinaal Danneels?

De problamatiek is u wellicht bekend.

Devillé zou Danneels ingelicht hebben over de sexuele mishandelingen van bisschop Van Gheluwe. , beweert hij.

Danneels weet van niets, beweert hij.

Eén van beide liegt.

Of alletwee.

Scherven A. Mok 26 april 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4713955)

Of alletwee.

Danneels wist het wel maar niet van Deville :-D

Herr Flick 26 april 2010 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4714536)
Danneels wist het wel maar niet van Deville :-D

Wie weet hebben ze niet samen een of andere misdienaar gepakt,... ik vertrouw die gasten echt niet meer.

Dat die gasten eens goed naar de hoeren moesten gaan, geen probleem mee, ik bedoel maar ja als ge goesting hebt, God zal ook wel eens opzij kijken, of misschien zelf meegenieten, ;-) maar van de kinders moeten ze met hun poten af blijven.

Another Jack 26 april 2010 15:47

Volgens mij liegt Danneels niet, hij werd dan ook jarenlang massaal overstelpt met klachten.
Die man kon dat gewoon allemaal niet onthouden.

den dinges 26 april 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4714679)
Wie weet hebben ze niet samen een of andere misdienaar gepakt,... ik vertrouw die gasten echt niet meer.

Dat die gasten eens goed naar de hoeren moesten gaan, geen probleem mee, ik bedoel maar ja als ge goesting hebt, God zal ook wel eens opzij kijken, of misschien zelf meegenieten, ;-) maar van de kinders moeten ze met hun poten af blijven.

Het probleem is mischien dat volwassen vrouwen hen niet interresseren. Hoe hen beletten om aan kinderen te prutsen ? Heeft het gerecht daar geen antwoord op ?

Xenophon 26 april 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4714681)
Volgens mij liegt Danneels niet, hij werd dan ook jarenlang massaal overstelpt met klachten.

:D

Die Belgicistische organisatie toch...

F.Lurk 26 april 2010 19:37

Danneels tiens! Die man is van de oude West-Europese stempel in de kerk: multicultureel, voor love and peace met alles en iedereen, sexschandalen angstvallig ontwijken en nder de mat vegen als een bange wezel in plaats van het boeltje op te kuisen,.......

De schoofzak 26 april 2010 20:39

Wat zou Devillé destijds belet hebben om, als hij zag dat er geen reaksie kwam tegen het Brugs vetpotteke, zijn klacht - al dan niet anoniem - bekend te maken bij gerecht (en bij de pers) ?

Als de opper-selibatair het zou gehoord hebben van de hoge piet van Brugge, ten eerste, hij zou van zijn stoel vallen van 't verschieten, en ten tweede, hij zou wel weten op dat ogenblik: dit kan men niet stilhouden, al moesten de kraaien (waaronder Devillé) het uitbrengen.

Het gerecht moet het maar uitzoeken: als één van beiden beticht kan worden van niet verlenen van hulp aan een persoon in nood, dan draaien ze hem ook maar in den jail.

Fallen Angel 26 april 2010 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4714679)

²

Vroeger organiseerden de paus zelfs een jaarlijkse loopwedstrijd voor zijn prostituees. Zie Paus Alexander VI.

Boontjes 26 april 2010 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4714741)
Het probleem is mischien dat volwassen vrouwen hen niet interresseren. Hoe hen beletten om aan kinderen te prutsen ? Heeft het gerecht daar geen antwoord op ?

Wie wordt priester? Moet de selectie niet anders? Dan nog liever die Waals-Congolese priester: een heilige in zijn parochie, maar woonde ook in Vlaanderen waar hij 3 (of 4) kinderen had-> die zal niet aan andere kinderen prutsen. + wqaar staat dat Christus, Jezus , het celibaat predikte? Hij heeft toch ook kindjes gemaakt bij Maria Magdalena, maar dat heeft de Kerk, bang voor alles wat sex is, weggemoffeld. Nu, de vroegere pauzen, herinner u de Borgia's, maakten daar geen problemen van-> elke week een orgie en ze konden weer verder.

eno2 27 april 2010 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4714681)

Het geheugen faalt gemakkelijk als je er geen oor naar hebt.

Eigenzinnig 27 april 2010 09:21

Omdat het een familliekwestie was, dacht men het binnenskamers te kunnen houden..

eno2 27 april 2010 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4716086)
Omdat het een familliekwestie was, dacht men het binnenskamers te kunnen houden..

De herdertjes lagen bij naaââachte...

Vette Pois(s)on 27 april 2010 09:39

Zolang het niet bewezen kan worden dat Danneels het wist, gaat men kunnen denken wat men wilt.
Maar stinken doet het zeker.

eno2 27 april 2010 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4716121)
Zolang het niet bewezen kan worden dat Danneels het wist, gaat men kunnen denken wat men wilt.
Maar stinken doet het zeker.

Le poisson pourrit par la tête...

Let wel, dit is ook een bekend ITALIAANS spreekwoord, en dus biezonder toepasselijk op de Curie en op KerK.

Herr Flick 27 april 2010 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 4715487)
²

Vroeger organiseerden de paus zelfs een jaarlijkse loopwedstrijd voor zijn prostituees. Zie Paus Alexander VI.

De Borgia deed wel meer als er mee gaan lopen, die vogelde met zijn eigen dochter die vetzak.

eno2 29 april 2010 09:06

OK er is wel een verjaring na tien jaar (voor zulke zware feiten is dat al schandalig genoeg), maar nu wordt ons gemeld dat de rechtbanken toch die zaken zullen behandelen.

De wetgever schiet hier zwaar tekort.

eno2 29 april 2010 10:08

Naar wat ik lees over het geval Joël Devillet, kan je de titel aartsbisschop beter vervangen door aarsbisschop.

Rudy 29 april 2010 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 4713955)
De problamatiek is u wellicht bekend.

Devillé zou Danneels ingelicht hebben over de sexuele mishandelingen van bisschop Van Gheluwe. , beweert hij.

Danneels weet van niets, beweert hij.

Eén van beide liegt.

Of alletwee.

Stomme vraag. Wie heeft het recht de waarheid in pacht te hebben. Vooruitlopen op de feiten (waarheid ?) ja. Mediageil ? VTM-kijker ?

eno2 5 mei 2010 10:32

Me dunkt dat Danneels al een paar dercennia behoorlijk achter de waarheid aanloopt, om niet te zeggen professioneel en helemaal niet amateuristisch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be