![]() |
Wie liegt? Rik Devillé of Kardinaal Danneels?
De problamatiek is u wellicht bekend.
Devillé zou Danneels ingelicht hebben over de sexuele mishandelingen van bisschop Van Gheluwe. , beweert hij. Danneels weet van niets, beweert hij. Eén van beide liegt. Of alletwee. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat die gasten eens goed naar de hoeren moesten gaan, geen probleem mee, ik bedoel maar ja als ge goesting hebt, God zal ook wel eens opzij kijken, of misschien zelf meegenieten, ;-) maar van de kinders moeten ze met hun poten af blijven. |
Volgens mij liegt Danneels niet, hij werd dan ook jarenlang massaal overstelpt met klachten.
Die man kon dat gewoon allemaal niet onthouden. |
Citaat:
|
Citaat:
Die Belgicistische organisatie toch... |
Danneels tiens! Die man is van de oude West-Europese stempel in de kerk: multicultureel, voor love and peace met alles en iedereen, sexschandalen angstvallig ontwijken en nder de mat vegen als een bange wezel in plaats van het boeltje op te kuisen,.......
|
Wat zou Devillé destijds belet hebben om, als hij zag dat er geen reaksie kwam tegen het Brugs vetpotteke, zijn klacht - al dan niet anoniem - bekend te maken bij gerecht (en bij de pers) ?
Als de opper-selibatair het zou gehoord hebben van de hoge piet van Brugge, ten eerste, hij zou van zijn stoel vallen van 't verschieten, en ten tweede, hij zou wel weten op dat ogenblik: dit kan men niet stilhouden, al moesten de kraaien (waaronder Devillé) het uitbrengen. Het gerecht moet het maar uitzoeken: als één van beiden beticht kan worden van niet verlenen van hulp aan een persoon in nood, dan draaien ze hem ook maar in den jail. |
Citaat:
Vroeger organiseerden de paus zelfs een jaarlijkse loopwedstrijd voor zijn prostituees. Zie Paus Alexander VI. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat het een familliekwestie was, dacht men het binnenskamers te kunnen houden..
|
Citaat:
|
Zolang het niet bewezen kan worden dat Danneels het wist, gaat men kunnen denken wat men wilt.
Maar stinken doet het zeker. |
Citaat:
Let wel, dit is ook een bekend ITALIAANS spreekwoord, en dus biezonder toepasselijk op de Curie en op KerK. |
Citaat:
|
OK er is wel een verjaring na tien jaar (voor zulke zware feiten is dat al schandalig genoeg), maar nu wordt ons gemeld dat de rechtbanken toch die zaken zullen behandelen.
De wetgever schiet hier zwaar tekort. |
Naar wat ik lees over het geval Joël Devillet, kan je de titel aartsbisschop beter vervangen door aarsbisschop.
|
Citaat:
|
Me dunkt dat Danneels al een paar dercennia behoorlijk achter de waarheid aanloopt, om niet te zeggen professioneel en helemaal niet amateuristisch.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be