Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oproep en vraag aan voorzitster CD&V (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137883)

De schoofzak 26 april 2010 13:57

Oproep en vraag aan voorzitster CD&V

Willen cd&v-aanhangers aub eens antwoorden, en liever nog de aandacht van hun voorzitster erop vestigen, dat hun nuttig zou zijn dat de Vlamingen eens te horen krijgen wat de vizie is op het verwijt van DeWever.

De Wever heeft klaar en duidelijk gezegd dat met hetgeen de voorzitster verklaarde in de zevende dag, zij zonder omwegen alle kiesbeloftes in de vuilbak kieperde.

Kan dus de leiding, en in afwachting daarvan eventuele aanhangers van de cd&v op dit forum, hierop eens punt per punt die zaak weerleggen of bekomentariëren ?

Hartelijk dank.

Henri1 26 april 2010 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4714370)
Willen cd&v-aanhangers aub eens antwoorden, en liever nog de aandacht van hun voorzitster erop vestigen, dat hun nuttig zou zijn dat de Vlamingen eens te horen krijgen wat de vizie is op het verwijt van DeWever.

De Wever heeft klaar en duidelijk gezegd dat met hetgeen de voorzitster verklaarde in de zevende dag, zij zonder omwegen alle kiesbeloftes in de vuilbak kieperde.

Kan dus de leiding, en in afwachting daarvan eventuele aanhangers van de cd&v op dit forum, hierop eens punt per punt die zaak weerleggen of bekomentariëren ?

Hartelijk dank.

Ik ben geen CD&V aanhanger of kiezer maar veel verstand moet je toch niet hebben om te beseffen dat deze partij door decennia heen blijk gegeven heeft van het maken van de gekste bokkensprongen.

omaplop 26 april 2010 14:01

Je zal geen antwoord krijgen. Zoals ik elders al zei: de CD&V heeft gisteren klaar en duidelijk toegegeven dat de V in hun naam niets meer betekent !!Ze zullen de gevolgen wel voelen bij de volgende verkiezing. Eigenlijk zijn ze onder een vals voorwendsel aan de macht gekomen, is dit niet strafbaar???( valse reclame is dat wel!!)

toccata 26 april 2010 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4714373)
Ik ben geen CD&V aanhanger of kiezer maar veel verstand moet je toch niet hebben om te beseffen dat deze partij door decennia heen blijk gegeven heeft van het maken van de gekste bokkensprongen.

er zit maar een lijn in die hun standpunten: de wil om aan de macht te blijven/komen
Daarvoor zijn ze bereid eender wat te doen

Henri1 26 april 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4714383)
Je zal geen antwoord krijgen. Zoals ik elders al zei: de CD&V heeft gisteren klaar en duidelijk toegegeven dat de V in hun naam niets meer betekent !!Ze zullen de gevolgen wel voelen bij de volgende verkiezing. Eigenlijk zijn ze onder een vals voorwendsel aan de macht gekomen, is dit niet strafbaar???( valse reclame is dat wel!!)

Ze hebben die gevolgen al gevoeld in de score van Olijke Bart en zijn cornuiten.

Die zitten inmiddels aan hun plafont, dus........

Anna List 26 april 2010 14:03

één woord : ACW ...

Henri1 26 april 2010 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4714388)
één woord : ACW ...

A.V.V.V.V.C.

backfire 26 april 2010 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4714385)
Ze hebben die gevolgen al gevoeld in de score van Olijke Bart en zijn cornuiten.

Die zitten inmiddels aan hun plafont, dus........

Woehahahahahaha. Afin. Ik zal de taalfout maar negeren.
Allé jong, de groeimarge van de N-VA is even groot als het aantal graden van de bochten die de CD&V en de Open Vld nemen. Schier oneindig, dus.

Anna List 26 april 2010 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4714407)
A.V.V.V.V.C.

k was dat toen

Henri1 26 april 2010 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4714429)
Allé jong, de groeimarge van de N-VA is even groot als het aantal graden van de bochten die de CD&V en de Open Vld nemen. Schier oneindig, dus.

Jaja..... dat horen we zo vaak.
N.VA is de nieuwe C.V.P.... wacht maar......

solidarnosc 26 april 2010 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4714384)
er zit maar een lijn in die hun standpunten: de wil om aan de macht te blijven/komen
Daarvoor zijn ze bereid eender wat te doen

Vind ik een wat populistisch antwoord. Ten andere. NVA is wel in kartel gegaan met die partij én zit er zelfs mee in de regering terwijl ze maar al te goed wisten welk vlees ze in de kuip hadden. Conclusie. CD&V is een postjespakkerspartij en de NVA zijn wieltjeszuigers.

backfire 26 april 2010 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4714433)
Jaja..... dat horen we zo vaak.
N.VA is de nieuwe C.V.P.... wacht maar......

Ach, misschien klopt dat wel. Moest ik kunnen, ik stemde op het FDF. Misschien kan die parentering wel soelaas brengen.

Anna List 26 april 2010 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4714456)
Ach, misschien klopt dat wel. Moest ik kunnen, ik stemde op het FDF. Misschien kan die parentering wel soelaas brengen.

persoonlijk zou ik PS affiches over heel Vlaanderen wel zien zitten :-P

jogo 26 april 2010 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4714429)

Uw teleurstelling als dat niet uitkomt zal ook oneindig zijn dus sterkte.

De schoofzak 26 april 2010 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4714443)
Vind ik een wat populistisch antwoord. Ten andere. NVA is wel in kartel gegaan met die partij én zit er zelfs mee in de regering terwijl ze maar al te goed wisten welk vlees ze in de kuip hadden. Conclusie. CD&V is een postjespakkerspartij en de NVA zijn wieltjeszuigers.

Wieltjes zuigen, zoals kwazi alle zuigrefleksen, is toegelaten in de koers.
Als ge d'r niet tegen kunt, moet ge hem er maar afrijden.

Pericles 26 april 2010 15:00

Citaat:

Hartelijk dank.

Hoe kunnen die nu antwoorden schoofzak? De gemiddelde leeftijd van de CD&V aanhanger is ca. 85 en de persoon in kwestie is gemiddeld in ver gevorderde toestand van seniliteit. Een heldere CD&V-er vinden , die op uw vragen een antwoord zou kunnen geven is onwaarschijnlijker dan het feit dat Eddy Merckx op zijn leeftijd nog de tour zou winnen. :-D

Busse87 26 april 2010 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4714383)
Ze zullen de gevolgen wel voelen bij de volgende verkiezing. )

Dat gelooft u toch zelf niet ?

Fieseler 26 april 2010 15:58

Citaat:

Hartelijk dank.

U zal geen antwoord krijgen S.
Een groot percentage van de tjeven loopt met rode wangen rond van schaamte.
Zij zijn zich, zonder het zo duidelijk te kunnen zeggen, bewust van hetgeen prof Maddens er van schrijft:

Citaat:

Is met de huidige regeringscrisis het bewijs geleverd dat België niet meer werkt als pacificatiedemocratie ? Ik denk het niet. De pacificatiedemocratie is al lang dood en begraven. De pacificatiedemocratie houdt in dat beslissingen moeten worden genomen door een coalitie, waarin alle relevante segmenten van de samenleving zijn vertegenwoordigd. Dit betekent dat Vlamingen én Franstaligen een consensus moeten bereiken over B-H-V. De pacificatie kan maar werken als die beslissingen in elk segment een voldoende maatschappelijk draagvlak hebben. Dat was de reden waarom eind 2007 de PS toetrad tot de federale regering.

Het probleem is nu dat men die pacificatielogica niet meer heeft gevolgd aan Vlaamse zijde. Sinds september 2008 heeft de federale regering geen meerderheid meer in de Nederlandse taalgroep en is de pacificatiedemocratie vleugellam langs Vlaamse kant.

Pacificatieregelingen kunnen bovendien maar werken als ook de radicale flank parties erbij worden betrokken. De grote staatshervormingen van 1988 en 1993 zijn enkel tot stand kunnen komen doordat ze door een groot deel van de Vlaams-nationalisten werden gesteund.

Sinds 2008 staan de Vlaams-nationalisten echter buitenspel bij de staatshervorming. Aan Franstalige kant zijn zo goed als alle kiezers vertegenwoordigd, aan Vlaamse kant ongeveer de helft. Stel even dat het in die omstandigheden toch tot een 'onderhandeld' akkoord gekomen zou zijn over BHV. Het Vlaamsgezinde protest zou fel geweest zijn en de verkiezingen zouden gebeurd zijn in een sfeer van toenemende polarisatie tussen drie radicaal-Vlaamse partijen enerzijds en de Belgische 'systeempartijen' anderzijds. Uit vrees voor een dergelijk scenario wilden de Vlaamse onderhandelaars geen verregaande toegevingen doen.

Het klinkt misschien verrassend, maar in veel opzichten ligt het cordon sanitaire tegen het Vlaams Belang aan de basis van de huidige impasse. Het praktische gevolg was dat een groter wordende groep van Vlaams-nationalisten werd uitgesloten. Als de N-VA vandaag zo huiverachtig staat voor toegevingen aan de Franstaligen, dan komt dat precies omdat ze de hete adem van het VB in de nek voelt. Anders gezegd: door de radicale Vlaams-nationalisten uit te sluiten van het beleid heeft België het pad van de pacificatie verlaten en zijn eigen graf gedolven.

Maddens is politicoloog en doceert aan de faculteit Politieke wetenschappen van de KU Leuven. Hij is ook medewerker van het maandblad DOORBRAAK.

jogo 26 april 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4714724)
Zij zijn zich, zonder het zo duidelijk te kunnen zeggen, bewust van hetgeen prof Maddens er van schrijft:

Citaat:

Citaat:

Ik mag persoonlijk niet klagen met de winst van CD&V (mijn financiën zullen er wel bij varen).

ook met rode wangen zullen uw financiën er wel bij varen

Fieseler 26 april 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 4714830)
ook met rode wangen zullen uw financiën er wel bij varen

Heeft u ook een punt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be