Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Open brief aan Verhofstadt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13789)

pope 13 mei 2004 13:24

Aan de Belgische premier Guy Verhofstadt,

Meneer Verhofstadt, u hebt in uw ambtstermijn als premier de Vlaming openlijk bespot, vernederd, figuurlijk geslagen en in het gezicht gespuwd.

Hebt u dan niets geleerd van de geschiedenis? Alva, Filips VI, om er maar een paar te noemen. De Vlamingen zijn een trots en dapper volk die net zolang op hun hoofd laten slaan tot het pijn begint te doen. En nu, meneer de premier, doet het al véél pijn!

De Vlamingen zijn zo ontgoocheld in u dat ze en masse in de armen van het Vlaams Blok gevallen zijn.

Er is een nog nooit geziene haat tegen allochtonen, Walen en het instituut België ontstaan. En dit is niet de schuld van het Vlaams blok, geloof me.

Vlaanderen is in een gigantisch economisch dal terecht gekomen waar we jaren voor nodig zullen hebben om er terug uit te kruipen.

Talentvolle mensen binnen uw partij heeft u op brutale wijze de mond gesnoerd. Misnoegde VLD’ers zijn bang om nog iets te zeggen uit vrees voor broodroof.

Dergelijke zaken kunnen niet binnen een democratie en dat moet zelfs een hardleers iemand als u al gemerkt hebben.

Er wordt van u als premier verwacht dat u ervoor zorgt dat op politiek vlak alles hier zo correct mogelijk verloopt. Dat u comebacks van twijfelachtige individuen zoals Coeme tegenwerkt of toch tenminste in opspraak brengt. Maar nee, niets van dit alles. Vlaamse politici moeten wel ieder woord drie keer omdraaien of ze worden gebrandmerkt, uitgejouwd of in het ergste geval helemaal uitgesloten!

De talrijke enquêtes en opiniepeilingen doen vermoeden dat het gros van de Vlamingen mijn gedachten deelt en meent dat u uw Vlaamse ziel aan de duivel (in dit geval de PS) verkocht heeft. Maar ondanks deze enquêtes heeft u dan nog de arrogantie om slagzinnen te hanteren zoals: hoe gaat het met u, bent u gelukkig.

Dergelijke slagzinnen zijn een vinger op de wonde en verergeren alleen maar de situatie. Een situatie die stilletjes aan onhoudbaar wordt.

Mag ik in naam van alle liberaal ontgoochelden u het volgende vragen? Als op 13 juni blijkt dat Vlaanderen u inderdaad uitgespuwd heeft, zal u dan voor één keer aan de Vlaming zijn wens tegemoetkomen en een grote stap terugzetten en toch minstens van de politieke voorgrond wegblijven? Uw verschijning in de media blijkt bij velen gevaarlijke wraakgevoelens op te roepen. Gevaarlijk in die zin dat er een blinde haat aan het groeien is tegen alles wat niet-Vlaams is. En dat boezemt mij als 40-jarige vader en echtgenoot schrik in.

Ik wil terug als liberaal naar de stembus trekken en niet als misnoegde, bedrogen, belogen Vlaming. Want dit beïnvloedt mijn stemgedrag in hoge mate!

Of om met uw eigen woorden te spreken: op het resultaat van de VLD op 13 juni zal uw populariteit afgerekend worden!

Getekend,

Een liberaal

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be