Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De fout van het mislukken van BHV ligt bij het cordon (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137921)

MORPHEUS 26 april 2010 21:28

De fout van het mislukken van BHV ligt bij het cordon

De fout van het mislukken van BHV ligt bij het cordon.

Jaren lang hebben de Franstaligen 1.100.000 Vlamingen monddood gemaakt door het cordon.
Hebben hun gedacht kunnen doen. Deze arrogantie zorgde voor vervlaamsing bij andere Vlaamse partijen.

De Franstaligen hebben nog vlug een cordon willen leggen rond LDD en NVA. Maar het was te laat.

Hadden de Franstaligen nu maar eens vroeger geluisterd naar de Vlaamse verzuchtingen.

Julianus 26 april 2010 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 4715559)

Bart Maddens, I presume?

Txiki 26 april 2010 21:31

Ja zeg, verwijs dan toch tenminste naar Maddens en zet die uitspraken in de juiste context. Dus in de context waarin Maddens ze gedaan heeft...

Zoals je het hier komt schrijven, is het de grootste onzin die ik in de voorbije week gelezen heb. Maddens zei het wel ietsiepietsie anders.

MORPHEUS 26 april 2010 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Julianus (Bericht 4715565)
Bart Maddens, I presume?

deze snap ik niet

Txiki 26 april 2010 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 4715568)
deze snap ik niet

Hoe deze snap je niet? Waar haal je dat dan vandaan? Zelf uitgevonden?

system 26 april 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 4715559)

Jaren lang hebben de Franstaligen 1.100.000 Vlamingen monddood gemaakt door het cordon.
Hebben hun gedacht kunnen doen. Deze arrogantie zorgde voor vervlaamsing bij andere Vlaamse partijen.

De Franstaligen hebben nog vlug een cordon willen leggen rond LDD en NVA. Maar het was te laat.

Hadden de Franstaligen nu maar eens vroeger geluisterd naar de Vlaamse verzuchtingen.

Ik vrees dat de fout van het mislukken van BHV ook ligt bij de sociologische realiteit. En daar kijken we soms overheen.

De Standaard- 19 januari 2010.

" De Rand verfranst steeds meer..

"De Franstalige aanwezigheid in de Brusselse rand verhoogt nog, schrijft Le Soir. De krant baseert zich op een onderzoek van het Vlaamse tijdschrift Doorbraak, dat werd uitgevoerd op basis van verslagen van Kind en Gezin en de aanslagbiljetten voor de personenbelastingen.

Amper 57 procent van de jonge koppels met kinderen in het arrondissement Halle-Vilvoorde gebruikt het Nederlands als moedertaal. In 26 procent van deze gezinnen domineert het Frans.

In Drogenbos, waar 77 procent van de fiscale aangiften in het Frans gebeurt, leert 97,9 procent van de jonggeborenen Frans bij de papfles. Het Frans is ook dominant in Kraainem en Wezembeek-Oppem (92,1 procent), Linkebeek (89,2 procent), Sint-Genesius-Rode (81,2 procent) en Wemmel (76,8 procent).

Het aandeel van de fiscale aangiften in het Frans in de zes faciliteitengemeenten is van 64,2 procent in 2004 gestegen naar 68,6 procent in 2008."

backfire 26 april 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4715570)

Zeg, het bewijst dat hij af en toe een boek leest, hé.

Trouwens, Jos Geysels was de grote motor achter het cordon.

MORPHEUS 26 april 2010 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4715570)

het lijkt me logisch als u een stuwdam bouwt op een groeiende rivier, dat de stuwdam plots openknalt.

MORPHEUS 26 april 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4715574)

Jos Geysels was de Agalev auteur van het boek. De PS zorgde voor de verfilming

Txiki 26 april 2010 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 4715576)
het lijkt me logisch als u een stuwdam bouwt op een groeiende rivier, dat de stuwdam plots openknalt.

Wablieft? Ga je nu echt beweren dat je Maddens niet gehoord hebt op de radio? Dan kom je wel heel toevallig op hetzelfde moment tot "een inzicht", dat niet logisch in elkaar zit zoals je het hier formuleert.

kelt 26 april 2010 21:39

De fout,voor het mislukken van BHV,ligt geheel bij de CD&V.
De partij heeft zich het gewicht van haar kiezersaantal(ja!) laten afpakken tot ze zo licht woog als een veertje.
De partij heeft toegeeflijkheid en "verantwoordelijkheid" getoond tot op het onnozele af.
En nu,op het laatst,kon de partij zelfs het tempo van de gebeurtenissen niet meer aangeven....
Na de volgende verkiezingen zal blijken dat ze zelfs van een deel van haar kiezers zal ontdaan zijn.....

DRIE jaar ,gdvrdmme,drie jaar voor NIKS .........Het was zo een mooi project geworden die CD&V,nu zie ik gewoon een grote politieke dweil liggen

wat heeft dat "cordon" of het VB daar allemaal mee te maken.......

Txiki 26 april 2010 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4715574)

Of naar de radio luistert.

MORPHEUS 26 april 2010 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4715591)
Wablieft? Ga je nu echt beweren dat je Maddens niet gehoord hebt op de radio? Dan kom je wel heel toevallig op hetzelfde moment tot "een inzicht", dat niet logisch in elkaar zit zoals je het hier formuleert.

Men heeft de Vlaamse eisen over BHV nooit gekanaliseerd omdat die aanvankelijk bij het VB zaten. Tot het een media dossier werd en in 2007 Leterme erop sprong met zijn 5 minuten politieke moed.

backfire 26 april 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4715591)

Zwijg stil, straks verbant hij je naar de Matrix

Den Ardennees 26 april 2010 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4715567)
Ja zeg, verwijs dan toch tenminste naar Maddens en zet die uitspraken in de juiste context. Dus in de context waarin Maddens ze gedaan heeft...

Zoals je het hier komt schrijven, is het de grootste onzin die ik in de voorbije week gelezen heb. Maddens zei het wel ietsiepietsie anders.

Maddens heeft het goed verwoord, je zou kunnen zeggen: de geschiedenis zal zijn woorden gelijk geven, en vandaag wordt die geschiedenis geschreven.

Steve_M 26 april 2010 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4715592)
DRIE jaar ,gdvrdmme,drie jaar voor NIKS .........Het was zo een mooi project geworden die CD&V,nu zie ik gewoon een grote politieke dweil liggen

De CD&V een mooi project geworden? Weet je, stem er anders de volgende keer nog eens op, dan kan je binnen een paar jaar nog eens komen wenen dat je geringeloord bent. Het is altijd een politieke dweil geweest en zal altijd een politieke dweil blijven.

Pericles 26 april 2010 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4715653)
De CD&V een mooi project geworden? Weet je, stem er anders de volgende keer nog eens op, dan kan je binnen een paar jaar nog eens komen wenen dat je geringeloord bent. Het is altijd een politieke dweil geweest en zal altijd een politieke dweil blijven.

Wat hoor ik daar Steve. Zijt gij nu ook al een nationalist ? ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be