Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stem bij nieuwe verkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137925)

sifaka 26 april 2010 22:57

Stem bij nieuwe verkiezingen

Naar wie zou jullie stem gaan als we in juni naar de stembus moeten

Zyklon B 26 april 2010 23:01

We moeten helemaal niks.

filosoof 26 april 2010 23:05

In juni kan ik niet. Laat ze nog wat uitstellen.

Maximus Aurelius 26 april 2010 23:06

niet uitstellen, want in juli kan ik niet

Europese Vlaming 26 april 2010 23:08

In koeien van letters ONGRONDWETTELIJK op mijn stembrief schrijven of gewoon helemaal niet gaan kiezen aangezien ik er wettelijk niet toe verplicht ben om tijdens ongrondwettelijke verkiezingen mijn stem uit te brengen. Ik weet het nog niet, ik ben er nog niet uit: laten we zien wat de hoogste rechtbank van ons land erover te zeggen heeft, want zover ik weet leven we nog steeds in een rechtstaat (hoewel er de laatste jaren meer en meer twijfel hierover bestaat)

Maximus Aurelius 26 april 2010 23:09

of gewoon stemmen?

niet stemmen = stem voor de meerderheid

Boduo 26 april 2010 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4715740)
niet uitstellen, want in juli kan ik niet

Alleszins niet uitstellen want in mei kan ik niet...

Europese Vlaming 26 april 2010 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4715745)
of gewoon stemmen?

niet stemmen = stem voor de meerderheid

Niet naar de stembus gaan zou uw burgerplicht moeten zijn aangezien gij de wet zou overtreden door te gaan stemmen als deze verkiezingen ongrondwettelijk zijn.

Wat denk je van eens een pintje op een goed terrasje te gaan drinken? ;-) Het schijnt nog goed weer te worden en je zou beter je tijd nuttig besteden 8-) (tijdens examenperiodes is het altijd goed weer, dat weet ik al uit ervaring)

Pieter B 26 april 2010 23:31

Ik stem wss op NVA als ik ga stemmen. Maar daar ben ik nog niet uit.

Keats 26 april 2010 23:34

6 of 13 juni.

was net op TV

fox 26 april 2010 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 4715755)
Niet naar de stembus gaan zou uw burgerplicht moeten zijn aangezien gij de wet zou overtreden door te gaan stemmen als deze verkiezingen ongrondwettelijk zijn.

Wat denk je van eens een pintje op een goed terrasje te gaan drinken? ;-) Het schijnt nog goed weer te worden en je zou beter je tijd nuttig besteden 8-) (tijdens examenperiodes is het altijd goed weer, dat weet ik al uit ervaring)

Stevig plan. Alle Vlaamsgezinden gaan niet stemmen zodat de CD&V nog wat verder kan aanmodderen. Ga toch gewoon stemmen als het ervan komt en stem Vlaams. Zo simpel is het.

Of ze daarna onwettig verklaard worden zien we dan wel. Maar niet gaan stemmen uit principe is geen goeie zet.

Europese Vlaming 26 april 2010 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4715798)
Stevig plan. Alle Vlaamsgezinden gaan niet stemmen zodat de CD&V nog wat verder kan aanmodderen. Ga toch gewoon stemmen als het ervan komt en stem Vlaams. Zo simpel is het.

Of ze daarna onwettig verklaard worden zien we dan wel. Maar niet gaan stemmen uit principe is geen goeie zet.

Wat denk je dat partijen gaan doen als ze ongrondwettelijke verkiezingen verliezen? Ze aanvechten natuurlijk, dan mogen alle brave vlamingen en belgen weer opnieuw gaan stemmen. Wat een farce ... :roll:

Ik ben eigenlijk meer benieuwd of er wel een verkiezing komt

Amon_Re 26 april 2010 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Keats (Bericht 4715794)
6 of 13 juni.

was net op TV

Den 13de zit ik op Download Festival me te amuzeren, de 6de zit ik met een kater

Johan217 27 april 2010 07:29

VL. Progressieven? Bestaat die nog?

stab 27 april 2010 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4715798)

Juist.
Je moet weten wanneer je principieel moet zijn.

vlijmscherp 27 april 2010 07:37

een mooi dilemma toch voor NVA, VB en LDD, die verkiezingen?

gaan ze meewerken met die illegale verkiezingen door lijsten op te stellen en effectief op te komen? of gaan ze toch zich in de illegaliteit begeven en meedoen met de meute?

mijn stem zal trouwens wsl naar de NVA gaan.

de kleine 27 april 2010 08:00

Als ik ga stemmen, ik ben er nog niet volledig uit, zal het absoluut zeker op de NVA zijn.

de kleine 27 april 2010 08:01

NVA haalt hier zelfs een absolute meerderheid :-P

Pieke 27 april 2010 08:03

een partij die me tot nu toe nog steeds niet heeft teleurgesteld, NVA dus

Herr Flick 27 april 2010 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4715738)
In juni kan ik niet. Laat ze nog wat uitstellen.

Ik ben er zeker van dat ze uw agenda gaan raadplegen om hun bollekeskermis te organiseren. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be