Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   BREAKING NEWS! De ark van Noah gevonden! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137976)

bgf324 27 april 2010 18:36

BREAKING NEWS! De ark van Noah gevonden!

http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...gevonden.dhtml

Of gewoon een oude schapenschuur?

Cdude 27 april 2010 18:40

Er staat nochtans een vraagteken achter de originele titel.
Citaat:

Dat beweert althans een team van Chinese en Turkse evangelische onderzoekers. Ze onderzochten de ouderdom van het hout van de structuur en kwamen tot de conclusie dat die ongeveer 4.800 jaar oud moet zijn, wat overeen zou moeten komen met de periode waarin de zondvloed plaatsvond.
Kan al niet want de aarde bestaat nog maar 6000 j volgens hen

xrc 27 april 2010 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4717405)

Geloofsverhaal... :roll:

RodeLantaarn 28 april 2010 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kwaliteitskrant Het Laatste Nieuws
De structuur die op de berg Ararat in Turkije ligt, is wel degelijk de Ark van Noah. Dat beweert althans een team van Chinese en Turkse evangelische onderzoekers. Ze onderzochten de ouderdom van het hout van de structuur en kwamen tot de conclusie dat die ongeveer 4.800 jaar oud moet zijn, wat overeen zou moeten komen met de periode waarin de zondvloed plaatsvond.

Het is vermoedelijk wachten op Godot om die wetenschappelijke publicatie onder ogen te krijgen. Walgelijk dat deze leugens zonder confirmatie worden opgenomen in uw dagelijkse krant. Maar dat is de trend van deze tijd.

Bovenbuur 28 april 2010 05:31

Brekender nieuws: koolstofdatering is opeens een hele goede techniek zodra de resultaten overeenkomen met wat je wilde horen, maar dingen van nog een paar duizend jaar ouder bestaan nog steeds niet, en de lijkwade van Turijn is ook echt.

Herr Flick 28 april 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4717405)

Dat is niet recentelijk gevonden he, dat is al jaren dat vermoed wordt dat dat de Ark is...

DNA onderzoek toepassen op het gebruikte hout en je kan nagaan vanwaar het hout afkomstig is, en dus ook waar de Ark gebouwd is.

Bovenbuur 28 april 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4718542)
Dat is niet recentelijk gevonden he, dat is al jaren dat vermoed wordt dat dat de Ark is...

DNA onderzoek toepassen op het gebruikte hout en je kan nagaan vanwaar het hout afkomstig is, en dus ook waar de Ark gebouwd is.

Het word al jaren vermoed en ze hebben nog steeds niet zoveel uitgegraven dat je kan zien of het een boot is? I smell something...

fonne 28 april 2010 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4718542)

De grot met de houten overblijfselen is pas in 2007 gevonden.
Daarvoor was er wel sprake van een soort scheepsboeg-vormige structuur op de berg Ararat, maar dat was sowieso onnozel, aangezien de ark geen schip was.
En de grot is evenzo onwaarschijnlijk, ligt véél te hoog.

Cdude 28 april 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4719070)
Het word al jaren vermoed en ze hebben nog steeds niet zoveel uitgegraven dat je kan zien of het een boot is? I smell something...

I smell a hoax or a bump for subsidiaries:-D

Wautd 29 april 2010 08:03

Elk jaar zijn er religieuze randdebielen die claimen de ark te hebben gevonden. Meestal rond Pasen precies. Het zou nieuws zijn als het eens niét gebeurde :lol:

Wautd 29 april 2010 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 4717999)
Het is vermoedelijk wachten op Godot om die wetenschappelijke publicatie onder ogen te krijgen. Walgelijk dat deze leugens zonder confirmatie worden opgenomen in uw dagelijkse krant. Maar dat is de trend van deze tijd.

Bwa, zo ver gaan om HLN een krant te noemen...

Anna List 29 april 2010 08:07

ik ben gestopt bij 'evangelische onderzoekers'

Zwitser 29 april 2010 08:10

Deed me direct aan "Krippendorf's Tribe" denken...

Cdude 29 april 2010 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4720209)
ik ben gestopt bij 'evangelische onderzoekers'

Yup, me 2

Wautd 29 april 2010 09:22

Ik vraag me af of dat stro op de foto authentiek is :lol:

Cdude 29 april 2010 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wautd (Bericht 4720349)
Ik vraag me af of dat stro op de foto authentiek is :lol:

Dat zal wel echt stro zijn, denk ik :)

respublica 29 april 2010 09:56

als er echt een houten bootachtige constructie is, waarom onderzoeken echte wetenschappers die dan niet? waar komen die foto's vandaan? waar komt dat stro vandaan... :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=LjpeQU7GIZc
Is dit nu een houten constructie in een rots??? Ik snap er niets van...

Cdude 29 april 2010 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4720443)
als er echt een houten bootachtige constructie is, waarom onderzoeken echte wetenschappers die dan niet? waar komen die foto's vandaan? waar komt dat stro vandaan... :roll:

Als je gras laat drogen , krijg je stro :-P

respublica 29 april 2010 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4720448)
Als je gras laat drogen , krijg je stro :-P

Als je stro of gras laat liggen in een schip, blijft daar dan nog iets van over na duizenden jaren? Kan er wel iets overblijven van zo'n oude houten constructie, ook al ziet het ding er versteend uit?

Eigenzinnig 29 april 2010 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4720463)
Als je stro of gras laat liggen in een schip, blijft daar dan nog iets van over na duizenden jaren? Kan er wel iets overblijven van zo'n oude houten constructie, ook al ziet het ding er versteend uit?

In een stabiel koud klimaat (permafrost) bewaard veel..denk aan rosti, de mammoets enz..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be