Erwinvds |
28 april 2010 19:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
(Bericht 4717687)
Ongetwijfeld.
|
Maar wie hé.
Reden is simpel eigelijk. Ik heb lang in het buitenland ( met een onderbreking van 2 jaar) gewerkt. Nu kreeg ik een officieel attest mee dat ik van de datum dat ik terug in België verbleef (pensioen) zonder wachttijd terug aangesloten ben bij de kas. Ik hebt een attest gekregen en binnen en gedaan er mocht geen probleem zijn, volgens de bediende. Krijg ik drie weken later een telefoon dat de kwiebels op het hoofd bureau niet akkoord zijn. Ze willen persé een attest met hoelang ik daar gewerkt heb. In mijn ogen hebben ze daar geen zaken mee. Ze hebben een officieel attest, ondertekend en gestempeld van de Belgische staat die zegt dat ik van die datum volledig gerechtigt ben om van de kas gebruik te maken zonder wacht tijd. Hoelang ik in het leger geweest ben in het buitenland hebben ze volgens mij gewoon geen zaken mee. Of ik in orde ben met mijn sociale bijdragen daar wel natuurlijk. Maar daar houd het dan ook mee op. Ondertussen ben ik nog steeds niet in orde met mijn inschrijving. Na bijna een maand. Doordat ik nog niet in orde ben kan ik zelfs niet online inloggen om mijn vraag te stellen, en op de bediende moet ik niet kwaad worden, die kan ook maar orders opvolgen.
Ik vind dit een inbreuk op mijn privacy. Om niet te zeggen dat ik het echt niet geloof dat het wettelijk is. En dat terwijl de wet en het ifo wezen echt wel meer dan dertig jaar mijn specialiteit is geweest.
Ik wil echt de reglementen daarop. En ik wil daar ook met verder gaan.
Mijn dossier is géén publiek gegeven. Niemand heeft daar zaken mee. Zeker niet daar waar het leger gegevens betreft.
Nu zou ik graag geweten hebben bij wie ik daarvoor het beste kan wenden, en neen de ombuds persoon is dat niet.
|