![]() |
Stelling over olielek op 1500 meter diepte
Als je niet weet hoe je een olielek moet dichten op 1500 meter diep, moet je ook zo diep niet gaan boren.
|
Als er winst te maken is door op 1500 meter diepte te boren, zal iemand het doen.
|
Onnozele stelling
|
Ik ben daar grotendeels mee akkoord. Enfin, mijn punt zou iets genuanceerder zijn: welke is het risico (schade, kans) van een olielek op 1500 m, wat kan aan dat risico gedaan worden en wat niet, en is het overblijvende risico aanvaardbaar of niet.
Bvb, als een olielek op 1500 m uiteindelijk zichzelf dicht of zo, en dat dus neerkomt op het equivalent van een olietanker die zinkt of zo, en als de kans op die lek vrij klein is, dan is dat misschien het overwegen waard (gezien het risico van zinkende olietankers ook niet nul is, en we dat toch ook doen). Als het een veel ergere catastrofe is, of als de kans dat het misgaat vrij groot is, dan moeten we dat niet doen want dat is niet redelijk. |
Citaat:
Hier zou het gaan om een gescheurde pijpleiding die van de bron komt, wel dynamiteer de bron dus dicht. Alleen wordt het wel lastig daar een brokske tnt op te gaan droppen. |
Citaat:
|
Die mensen zijn wel behoorlijk voorzichtig. Als ge op een kilometer met nen twist off zit is het al miserie, dat kost minstens een dag.
|
Als je wil voorkomen dat men gaat boren op plaatsen waar men niet kan herstellen, dan moet men het probleem aanpakken aan de kern: het kapitalisme.
Wie de meeste winst wil, moet het diepste gaan boren. Als niet geld maar natuur op de 1ste plaats zou komen, dan zou niemand onter diepste gaan boren (zonder te kunnen herstellen)... |
Citaat:
Lijkt me toch duidelijk milieu? |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
|
Citaat:
Onnozel is boren op die diepte als je boorgaten niet kan afstoppen op die diepte.. het is niet alleen onnozel, het is crimineel. Milieu-terroristisch... Het dekseltje dat automatisch het vrijgekomen boorgat moest afstoppen heeft niet gewerkt. En nu staan ze daar te blinken, de onnozelaars. |
Ik ben enorm geschrokken van dit ongeluk.
Beseffen we ondertussen ook dat onderhand de meeste olieboringen op zee in de Golf van Mexico al op grote diepte (honderden meters) gebeuren. De afsluiter-technologie wordt 24/7, jaar in jaar uit getest en goed bevonden op honderden boorinstallaties,-eilanden en -schepen.Ik neem momenteel aan dat de afsluiter niet werkt en niet tot medewerking te bewegen is.... Maar het feit dat er iets gefaald heeft en men blijkbaar tamelijk hulpeloos is het euvel te herstellen moet momenteel schokgolven jagen door de oliesector.We mogen ook niet vergeten dat een typische boorinstallatie in de Golf niet toebehoort aan een van de bekende grote jongens,maar aan een onafhankelijke firma die er misschien maar eentje heeft ,en die dan zijn olie verkoopt.....(en als het een dergelijke firma is die getroffen is,dan is ze nu al virtueel failliet) |
Greanpeace is het toch ook al volkomen eens met mijn stelling.
|
Citaat:
En niet voor minstens een maand gaan ze die lekken ( 3 !! ) kunnen dichten ! Dan zullen er ondertussen 150 miljoen liter olie het water binnnegedrongen zijn ! Een onvoorstelbare ramp ! |
Citaat:
en kijk links bij 'Our company' op eerste item: Mission, Safety vision, core values. Transocean bezit 139 rigs van verschillende types over de hele wereld. Ze kunnen dit verlies en de schade gemakkelijk lijden. Zie ook: http://www.energy-pedia.com/article....ticleid=138098 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat als een terrorist een vliegtuig op een kerncentrale invliegt bijvoorbeeld. Ik las overlaatst dat die dingen daar niet op voorzien zijn en de gevolgen voor mens en milieu groot kunnen zijn.. De kans op zo'n ramp is misschien groter dan dit olielek. 'Bommen' in het landschap. Kosten worden natuurlijk afgewimpeld op de gemeenschap in beide gevallen. Gevolgen van een omgevallen windmolen vallen met dit soort van rampen in het niet. Bereken de werkelijke kosten van energie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be