Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe NVA stemmers, bestaat dat? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138004)

Travis66 28 april 2010 10:31

Nieuwe NVA stemmers, bestaat dat?

De enquetes op dit forum zijn zo ongeloofwaardig als de pest. Een neutraal of gematigde kiezer laat zijn kop hier niet zien.

Vandaar deze alternatieve peiling. Zijn er hier mensen die vroeger NIET op de NVA stemden en dat nu beslist wel gaan doen? En van welke partij komen ze?

fox 28 april 2010 10:38

Ik heb met mijn dom hoofd op CD&V gestemd. Als verdediging wens ik toch aan te halen dat ze toen in kartel waren met NVA en anders was mijn stem waarschijnlijk rechtstreeks naar NVA gegaan.

nihao 28 april 2010 13:52

Citaat:

Ik heb met mijn dom hoofd op CD&V gestemd
Zet dan maar dat andere hoofd op, op 13 juni.

Anna List 28 april 2010 14:03

lol die enquete :roll:

backfire 28 april 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4718354)
De enquetes op dit forum zijn zo ongeloofwaardig als de pest. Een neutraal of gematigde kiezer laat zijn kop hier niet zien.

Vandaar deze alternatieve peiling. Zijn er hier mensen die vroeger NIET op de NVA stemden en dat nu beslist wel gaan doen? En van welke partij komen ze?

Dat klopt, die lezen de Standaard. Maar oh, wat zie ik op de peiling van DS? N-VA 53 %?

dominatrix 28 april 2010 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4718924)
Dat klopt, die lezen de Standaard. Maar oh, wat zie ik op de peiling van DS? N-VA 53 %?

Al die 'airplay' en vrije tribunes van Bartje aldaar werpen hun vruchten af! Haha, maar gaat hij wel opkomen? De snodaard wist ons toch ooit te melden dat hij zijn tijd in het Vlaams parlement ging uitdoen... nietwaar?

Tejokus 28 april 2010 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4718354)

Ja, er zijn nog mensen die moeten werken...

Travis66 28 april 2010 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4718921)

Ik heb hier een bedoeling mee hoor :). Op veel threads hoor je "en nu is het bijna gedaan" en "de vlaming radicaliseert"
Maar die uitspraken worden altijd gedaan door die hard flaminganten. Die sowieso toch vlaams zouden stemmen. Hun mening is dus eigelijk niet zo interessant in deze peilingen. Het enige dat interessant is, is "hoeveel veranderen er van gedacht"

dominatrix 28 april 2010 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4718940)
Ik heb hier een bedoeling mee hoor :). Op veel threads hoor je "en nu is het bijna gedaan" en "de vlaming radicaliseert"
Maar die uitspraken worden altijd gedaan door die hard flaminganten. Die sowieso toch vlaams zouden stemmen. Hun mening is dus eigelijk niet zo interessant in deze peilingen. Het enige dat interessant is, is "hoeveel veranderen er van gedacht"

Hoeveel mensen zijn er door de recente crisis gewonnen voor de Vlaamse ontvoogding...

Maar de vraag is dan meteen: stemmen die daarom en daardoor nu op de n-va? Ik ken er zo die van de cd&v komen, en louter en alleen op de n-va stemmen omwille van Bart Dewever zijn charisma. Er zijn er zelfs die je dan komen vertellen dat ze op de n-va stemmen omdat die uiteindelijk België toch niet kapot willen zoals het VB (letterlijk gelezen op hln.be) ... dusja, waar staan we dan met ons onderzoekje?

nihao 28 april 2010 14:25

Citaat:

dusja, waar staan we dan met ons onderzoekje?
Het is waar dat NVA legalist is, waar VB niet bang is om 'inciviek' te zijn, en ik vind dat nogal een verschil, ook al gaat het om hetzelfde doel.

(En ook al is het verschil tussen de twee bijna virtueel, dankzij de onduidelijkheid omtrent de kiesverrichtingen die er is ontstaan.)

dominatrix 28 april 2010 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4718977)
Het is waar dat NVA legalist is, waar VB niet bang is om 'inciviek' te zijn, en ik vind dat nogal een verschil, ook al gaat het om hetzelfde doel.

(En ook al is het verschil tussen de twee bijna virtueel, dankzij de onduidelijkheid omtrent de kiesverrichtingen die er is ontstaan.)

Je hebt daar gelijk in. Ik neem aan dat je ook weet dat het zuivere 'legalisme' met grendelwetten en alarmbellen een straatje zonder einde is?

België is immers een zogezegd democratische staat die haar eigen NIET in vraag kan stellen.

forzaflandria 28 april 2010 16:37

De voorbije 2 jaar was ik voor LDD, maar de perikelen van het afgelopen jaar met Dirk Vynck en Bouckaert hebben me weggedreven. Deze keer stem ik N-VA als ik kan.
Als Vlaanderen (ooit) onafhankelijk wordt, zal de N-VA wel met een probleem zitten, want op andere thema's zijn ze niet sterk geprofileerd, in tegenstelling met VB dat anti-islamisering heeft en LDD met zijn liberale economische thema's.

Max van Dietschland 28 april 2010 16:39

Bij federale verkiezingen kan een stem voor NVA nuttig zijn, gezien een sterke NVA het land kan blokkeren. Voor Vlaamse verkiezingen zijn er betere / radicalere alternatieven.

Gun 28 april 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4718921)

²

fabianen 28 april 2010 16:44

Belgie dat is de Koning en wallonie.En conservatief vlaanderen kiest weer onbewust voor de geldstroom naar dat mesthoop daar.

Anna List 28 april 2010 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4718940)

als ge per se mee wilt huilen met de wolven in het bos en het VB niet vernoemt ...

Honoré gepluimd 28 april 2010 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4719266)
Bij federale verkiezingen kan een stem voor NVA nuttig zijn, gezien een sterke NVA het land kan blokkeren. Voor Vlaamse verkiezingen zijn er betere / radicalere alternatieven.

2

Ik stap voor deze verkiezingen over van VB naar N-VA.

fonne 28 april 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4718924)

Gazet Van Antwerpen : N-VA + Vlaams Belang + LDD == 69%.
Beirreke gaat de komende weken niet goed slapen vrees ik.

Tejokus 28 april 2010 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd (Bericht 4719321)
2

Plus twee zijn er intussen moeten opstappen en eentje ging uit eigen beweging.

Max van Dietschland 28 april 2010 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd (Bericht 4719321)
2

Inderdaad en in 2014 hopelijk een nieuw solidaristische partij die kan deelnemen aan de Vlaamse verkiezingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be