Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Onrust in de banlieu van Amsterdam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138040)

Eberhard Leclerc 28 april 2010 22:41

Onrust in de banlieu van Amsterdam

Zaandam, een van de arme voorsteden van Amsterdam.
En de exclusief witte Hollandse politiemacht moet het allemaal oplossen.
Geniet mee van de smeulende veenbrand.

http://www.youtube.com/watch?v=ZZSF3sbZS2Y
24 April 2010, 35.000 hits

den dinges 28 april 2010 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4719970)
Zaandam, een van de arme voorsteden van Amsterdam.
En de exclusief witte Hollandse politiemacht moet het allemaal oplossen.
Geniet mee van de smeulende veenbrand.

http://www.youtube.com/watch?v=ZZSF3sbZS2Y
24 April 2010, 35.000 hits

Bende hysterische wilden. Verloren gelopen in de Europese steden, hadden nooit uit hun woesternij moeten weggaan.

D'ARTOIS 28 april 2010 23:04

En wie gaat er wat aan doen? Trouwens buurtruzies komen altijd wel voor. Maar het is alvast een teken aan de wand.
Wat gaan al die Marokkanen doen als ze straks (nou ja straks? 10 jaar of zo) geen uitkering meer krijgen?
Zitten de achterblijvenden met niet weg te wassen steenklompen ....... stinkende ghetto's en rokende vuilhopen ..........

den dinges 28 april 2010 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4719996)
En wie gaat er wat aan doen? Trouwens buurtruzies komen altijd wel voor. Maar het is alvast een teken aan de wand.
Wat gaan al die Marokkanen doen als ze straks (nou ja straks? 10 jaar of zo) geen uitkering meer krijgen?
Zitten de achterblijvenden met niet weg te wassen steenklompen ....... stinkende ghetto's en rokende vuilhopen ..........

Tja, buurtruzies...Dit is wel wat meer als een gewone ruzie tussen buren. Zonder de flikken maken die elkaar gewoon af, dit is niet Meneer X en Meneer Y die een robbertje vechten, maar twee etnische groepen die elkaar te lijf gaan.

Nr.10 28 april 2010 23:42

't is banlieue

D'ARTOIS 28 april 2010 23:45

Je hebt er kennelijk meer weet van - valt me dan op dat dit soort nieuws zorgvuldig uit de landelijke pers wordt gehouden.
Wat een asburd feit is dat dit allemaal wordt getolereerd.... Nederlanders geven geen bliksem om hun land. Allen lieden die in het wegverkeer te hard rijden kunnen op enige repercussie rekenen, dat zijn momenteel de prioriteiten .....

Eberhard Leclerc 29 april 2010 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4720042)
Je hebt er kennelijk meer weet van - valt me dan op dat dit soort nieuws zorgvuldig uit de landelijke pers wordt gehouden.

De link die ik gaf stond ook op de veelgelezen Telegraaf en Volkskrant pagina's.
Deze kranten besteden zelfs héél veel aandacht aan de onrust in de voorsteden. Alhoewel geen van deze kranten erin slaagt de zaken fatsoenlijk te duiden.

Eberhard Leclerc 29 april 2010 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4720042)
...Allen lieden die in het wegverkeer te hard rijden kunnen op enige repercussie rekenen, dat zijn momenteel de prioriteiten .....

Onzin.
Een doodrijder hoeft in Belgie bijvoorbeeld niet eens vast te zitten.
Een ongelukje kan iedereen overkomen nietwaar?

D'ARTOIS 29 april 2010 16:23

Ik lees de Telegraaf nauwelijks - uitgegloeide berichtgeving en slechts voor een deel juist.
Niemand schijnt - of blijkt - het een interessant gegeven te vinden. Zolang je er niet middenin zit. Wat dat betreft woon ik in een oase van rust.

Raven 29 april 2010 18:20

Het doet me denken aan de rellen in Anderlecht en Borgerhout. Het is tijd dat de voormalige autochtonen geen recht op aanwezigheid meer hebben in die buurten.

Het is per definitie het gebied van haar inwoners, die willen leven volgens hun eigen wetten en geloof.

Enig ander discours, dat er een nationalistische claim op die gebieden wordt geplaatst vanuit autochtoons belgisch of autochtoons nederlands hegemonie, is waardig aan Bloed & Bodem principes die moeten geprotesteerd worden.

Applaus dus voor de maker van deze video, die hiermee de broeders in de andere wijken kan inspireren

Kallikles 29 april 2010 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4719996)

Marokkanen??? Waar zie jij Marokkanen???

D'ARTOIS 29 april 2010 23:10

Ik ken geen andere belligerente buurtgroepen ......... en zien doe ik niets, video is van te slechte kwaliteit.
Waar je wel gelijk in hebt is dat ik aan het nakraaien ben. Zal ik dus verder laten.

Kallikles 1 mei 2010 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4722154)
Ik ken geen andere belligerente buurtgroepen ......... en zien doe ik niets, video is van te slechte kwaliteit.
Waar je wel gelijk in hebt is dat ik aan het nakraaien ben. Zal ik dus verder laten.

De tekst vermeldt heel duidelijk Antillianen en Somaliërs en op de video zie je ook een aantal zwarten, geen Marokkanen. Verder zijn er ook geen rellen te zien. Men ziet alleen een zwarte die wat loopt te discussiëren met de flikken en die dan onnodig en laf met zijn drieën wordt aangehouden, uiteraard zonder bevel van een rechter. De administratieve aanhouding is an sich voor misbruik vatbaar.

Raven 1 mei 2010 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4724293)
De tekst vermeldt heel duidelijk Antillianen en Somaliërs en op de video zie je ook een aantal zwarten, geen Marokkanen. Verder zijn er ook geen rellen te zien. Men ziet alleen een zwarte die wat loopt te discussiëren met de flikken en die dan onnodig en laf met zijn drieën wordt aangehouden, uiteraard zonder bevel van een rechter. De administratieve aanhouding is an sich voor misbruik vatbaar.

idd... was dat een marrokaanse buurt, het zou helemaal anders zijn verlopen...

Kallikles 1 mei 2010 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4724371)
idd... was dat een marrokaanse buurt, het zou helemaal anders zijn verlopen...

Ben je je construct na al die jaren nu nog altijd niet beu? Leer trouwens eindelijk eens schrijven...

Derk de Tweede 4 mei 2010 20:34

Zaandam een voorstad van dat dorp aan het IJ ?
Da's een zware belediging voor iedere Zaankanter.

Eberhard Leclerc 5 mei 2010 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4731679)
Da's een zware belediging voor iedere Zaankanter.

Die originele Zaankanters zijn allang de provincie in gevlucht. Banlieue nu dus.

Derk de Tweede 5 mei 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4732056)
Die originele Zaankanters zijn allang de provincie in gevlucht. Banlieue nu dus.

Dat geldt ook voor de echte Amsterdammer, thans woonachtend in Almere of Purmerend.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be