![]() |
Verrassing NVA
Franstaligen luidden de alarmbel maar Jan Jambon (NVA) kondigt bij het begin van de zitting een verrassing aan.
Prof. Carl Devos heeft geen idee wat het kan zijn. 't Is nochtans niet moeilijk. De Vlamingen trekken voor één keer aan één zeel en ontbinden de kamer niet. Wat gebeurt er dan: binnen dertig dagen kan de splisting BHV op de agenda gezet worden en kunnen de Franstaligen de behandeling enkel nog vertragen door amendementen en filibusteren. Benieuwd of dit het wit konijn is dat de NVA uit de hoed tovert. |
ze zijn na de alarmbel en de weigering van Dewael om het woord nog te mogen voeren gewoon zonder protest gaan zitten ... dat was voor mij al een serieuze verrassing ! :s
|
Voor alle duidelijkheid: Jan Jambon kondigde aan dat het konijn pas op het einde van de zitting uit de hoed zal komen.
Linda D. smeekte bijna om het bij het begin te doen zodat het in Villa Politica kon komen. Jambon zei dat de NVA het kamerreglement moet volgen. We moeten dus nog wat geduld oefenen. We zijn wel benieuwd. Wat zeker is dat de kamer zichzelf moet ontbinden. Ik veronderstel dus dat de Vlamingen dit moment kunnen kiezen en dus evengoed nog een maand kunnen wachten. |
Is er iemand online villa politika aan het volgen? Ik krijg niets door.
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tream/1.450166 |
Citaat:
Dan vermoed ik dat de anderen met onvoldoende zijn om de kamer te ontbinden. Maar dat veronderstelt natuurlijk dat de andere Vlamingen voldoende ruggengraat hebben om hun tanden te laten zien. De andere partijen worden dan onmiddellijk op hun vlaamsgezindheid getest. |
Citaat:
|
Het gonst in de parlementaire wandelgangen over een initiatief dat de NVA in petto heeft. Prof. Devos heeft nog steeds geen idee wat dat kan zijn.
Als ik het bij het rechte eind heb, krijg ik dan zijn leerstoel ? :) |
Citaat:
Een van de citaten die ik ergens gelezen heb in de krant van een franstalig politicus was :" als we de alarmbelprocedure starten, moeten we zéker zijn dat de regering zal vallen" |
Citaat:
|
Citaat:
(sorry he) |
De Clerck vindt het onaanvaardbaar! LOL
|
Citaat:
(bwa, in feite wel he) En intussen in de kamer..... onzinnige bla bla bla en de Vlamingen worden in hun hemd gezet. |
Citaat:
Wanneer wordt de kamer ontbonden? Indien de kamer dit stemt of indien de kamer een voorstel tot grondwetswijziging goedkeurt. In het laatste geval wordt de kamer van rechtswege ontbonden. Indien de Vlamingen beide gevallen dertig dagen uitstellen, dan kan BHV op de agenda komen en hebben de Franstaligen te vroeg aan de bel getrokken. |
Ons politiek landschap bestaat spijtig genoeg uit een bende clowns.
De burger heeft daar geen boodschap aan. Stel je voor dat de burger het Vlaams nationalisme afstraft ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*: Als ik mocht stemmen natuurlijk. |
Citaat:
Hebben ze U uw burgerrechten ontnomen ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be