![]() |
Hoe denkt het buitenland over de Belgische crisis?
Dat had ik graag geweten, vooral hoe de noorderburen dit analyseren vind ik interessant.
|
Citaat:
BHV is moeilijk uit te leggen. Wat wel over komt is, dat het een strijd is tussen het Nederlandstalige Noorden en het Franstalige Zuiden.Een strijd die nooit ten einde komt. |
Denk je nu echt dat een land dat maar een speldenkop groot is, veel interesse opwekt in het buitenland?
Wanneer er in Denemarken politieke problemen zijn, dan kijken de BE media daar ook amper naar? |
Citaat:
Zo en zo zijn meer ogen op Belgie gericht dan op andere kleine landen. Belgie is vaak als toonbeeld gesteld, waar het in in de EU naar toe gaat/moet. We worden er niet vrolijk van. |
Citaat:
:cheer: Faeröer onafhankelijk! :cheer: |
Dat interesseert mij geen kloot.
Misschien dat sommigen nu ontdekken dat België bestaat. En dus is dat positief. |
Citaat:
:cheer::cheer::cheer: |
Citaat:
Vandaar dat ze in Frankrijk niet omkunnen met de Vlamingen, Basken, Corsicanen, Bretoenen, Ocitaniers,... TF1 denkt waarschijnlijk dat Bretagne in de Middellandse zee ligt en Corsica het uiterst westelijke punt is van Frankrijk..... |
Citaat:
|
Citaat:
En in de USA zijn we nog steeds de chocolade-makers. Spreek slechts één woord en ze kennen u: Dutroux. In Duitsland is dat "Knut", geen leeuw maar een ijsbeer. |
Citaat:
Als de 2 +/- wegens de taal betrokken buurlanden er al niets van snappen, hoe moet het dan zijn in de andere landen? |
Citaat:
|
Citaat:
Alsof Vlaanderen onder de naam België zal blijven verdergaan... Het zijn surtout de Franstaligen die Belgisch-nationalist zijn. |
Citaat:
Daar toonden ze een kaart waar ze de namen Flandre en Wallonie verwisselden ! ! ! :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gedaan met de verkeerde kaarten. Deal ? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
Citaat:
En die een democratisch beleid gewoonweg kunnen blokkeren ,net omdat zij een minderheid zijn die royaal mogen gebruikmaken van alle mogelijke alarmprocedures en andere toeters en bellen als het hun niet aanstaat... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be