Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe denkt het buitenland over de Belgische crisis? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138084)

Renesse 29 april 2010 16:49

Hoe denkt het buitenland over de Belgische crisis?

Dat had ik graag geweten, vooral hoe de noorderburen dit analyseren vind ik interessant.

Sidharta 29 april 2010 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4721500)
Dat had ik graag geweten, vooral hoe de noorderburen dit analyseren vind ik interessant.

De meeste mensen begrijpen het niet.
BHV is moeilijk uit te leggen.
Wat wel over komt is, dat het een strijd is tussen het Nederlandstalige Noorden en het Franstalige Zuiden.Een strijd die nooit ten einde komt.

azert 29 april 2010 18:13

Denk je nu echt dat een land dat maar een speldenkop groot is, veel interesse opwekt in het buitenland?
Wanneer er in Denemarken politieke problemen zijn, dan kijken de BE media daar ook amper naar?

JP Coen 29 april 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4721622)
Denk je nu echt dat een land dat maar een speldenkop groot is, veel interesse opwekt in het buitenland?
Wanneer er in Denemarken politieke problemen zijn, dan kijken de BE media daar ook amper naar?

Brussel is wel de hoofdstad van de EU.
Zo en zo zijn meer ogen op Belgie gericht dan op andere kleine landen.
Belgie is vaak als toonbeeld gesteld, waar het in in de EU naar toe gaat/moet.
We worden er niet vrolijk van.

Jaani_Dushman 29 april 2010 18:21

Citaat:

:cheer: Groenland onafhankelijk! :cheer:
:cheer: Faeröer onafhankelijk! :cheer:

Steben 29 april 2010 18:24

Dat interesseert mij geen kloot.
Misschien dat sommigen nu ontdekken dat België bestaat.
En dus is dat positief.

Boduo 29 april 2010 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 4721647)
Dat interesseert mij geen kloot.
Misschien dat sommigen nu ontdekken dat België bestaat.
En dus is dat positief.

Wat er nu gebeurt, is in het buitenland meestal een fait divers.

:cheer::cheer::cheer:

nabat54 29 april 2010 20:49

Citaat:

Ja dat was inderdaad duidelijk op TF1, een TV zender in Frankrijk, met hun kaartje van Belgie en het feit dat ze Wallonie in het Noorden plaatsten en Vlaanderen in het Zuiden.
Vandaar dat ze in Frankrijk niet omkunnen met de Vlamingen, Basken, Corsicanen, Bretoenen, Ocitaniers,...
TF1 denkt waarschijnlijk dat Bretagne in de Middellandse zee ligt en Corsica het uiterst westelijke punt is van Frankrijk.....

Garry 29 april 2010 20:50

Citaat:

Wie kan dat nog volgen. Wees maar zeker dat ze in de meeste landen er geen jota van snappen buiten in GB, Spanje en zo, daar volgen ze met argusogen de toestand om te zien of het tot een onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen komt en hoe de rest van de wereld daar op zal reageren. Eens dit verwezenlijkt is, is het hek van de dam en zullen er snel nog een deel andere volgen.

Tejokus 29 april 2010 20:56

Citaat:

Ze lachen ons overal uit.... zo is de situatie.
En in de USA zijn we nog steeds de chocolade-makers.

Spreek slechts één woord en ze kennen u: Dutroux.
In Duitsland is dat "Knut", geen leeuw maar een ijsbeer.

azert 29 april 2010 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 4721880)
Ja dat was inderdaad duidelijk op TF1, een TV zender in Frankrijk, met hun kaartje van Belgie en het feit dat ze Wallonie in het Noorden plaatsten en Vlaanderen in het Zuiden.
Vandaar dat ze in Frankrijk niet omkunnen met de Vlamingen, Basken, Corsicanen, Bretoenen, Ocitaniers,...
TF1 denkt waarschijnlijk dat Bretagne in de Middellandse zee ligt en Corsica het uiterst westelijke punt is van Frankrijk.....

En Nederland toonde een kaart met W-VL bij Wallonië.
Als de 2 +/- wegens de taal betrokken buurlanden er al niets van snappen, hoe moet het dan zijn in de andere landen?

azert 29 april 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4721884)
Wie kan dat nog volgen. Wees maar zeker dat ze in de meeste landen er geen jota van snappen buiten in GB, Spanje en zo, daar volgen ze met argusogen de toestand om te zien of het tot een onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen komt en hoe de rest van de wereld daar op zal reageren. Eens dit verwezenlijkt is, is het hek van de dam en zullen er snel nog een deel andere volgen.

In die landen is nergens een meerderheid die de minderheid eruit wil trappen.

Mr. Orange 29 april 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4721961)

Lol, het is de meerderheid die eruit wil stappen, en de minderheid die erin wil blijven.

Alsof Vlaanderen onder de naam België zal blijven verdergaan... Het zijn surtout de Franstaligen die Belgisch-nationalist zijn.

Boduo 29 april 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4721960)
Als de 2 +/- wegens de taal betrokken buurlanden er al niets van snappen, hoe moet het dan zijn in de andere landen?

En Frankrijk ?
Daar toonden ze een kaart waar ze de namen Flandre en Wallonie verwisselden ! ! !
:-P

daiwa 29 april 2010 22:58

Citaat:

Waarom zijn de Belgicisten dan zo bezorgd voor het imago van Belgié in het buitenland?

djimi 29 april 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4722144)
Waarom zijn de Belgicisten dan zo bezorgd voor het imago van Belgié in het buitenland?

Dat heb ik mij ook al afgevraagd.

nabat54 29 april 2010 23:06

Citaat:

Azert, ik geef je groot gelijk , de twee nabije buurlanden (waar ze dus enerzijds frans en anderzijds nederlands spreken....een beetje zoals "Belgie") begrijpen er niets van, laten we onze buurlanden het licht in de duisternis schenken en we maken er twee landen van, wat denk je. :twisted:
Gedaan met de verkeerde kaarten.
Deal ?

filosoof 29 april 2010 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4721870)
Wat er nu gebeurt, is in het buitenland meestal een fait divers.

:cheer::cheer::cheer:

Hier ook. Aflevering 137 in het feuilleton "De Taalstrijd".*geeuw* Flauwer dan Dynasty ooit was.

filosoof 29 april 2010 23:14

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4721996)
En Frankrijk ?
Daar toonden ze een kaart waar ze de namen Flandre en Wallonie verwisselden ! ! !
:-P

Hier, TF1 toonde die:

;-)

Svennies 29 april 2010 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4721961)

In die landen is er nergens een minderheid die méér te zeggen heeft dan de meerderheid...

En die een democratisch beleid gewoonweg kunnen blokkeren ,net omdat zij een minderheid zijn die royaal mogen gebruikmaken van alle mogelijke alarmprocedures en andere toeters en bellen als het hun niet aanstaat...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be