Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Betoging BUB: op volle sterkte! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138096)

backfire 30 april 2010 08:52

Betoging BUB: op volle sterkte!

Ik heb zo'n 20 man geteld.

Vergeleken met de meer dan 2000 betogers voor de splitings BHV in Vilvoorde, zegt dit genoeg over wat er leeft bij de mensen.

Als, zoals velen, het communautaire echt niet leeft en de 'meeste mensen België willen behouden', hoe komt het dan dat een zo duidelijk Belgicistische partij als de BUB slechts 20 man (allé, het konden er 21 zijn geweest) kan optrommelen?

Zwartengeel 30 april 2010 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4722349)

Vergeleken met de meer dan 2000 betogers voor de splitings BHV in Vilvoorde, zegt dit genoeg over wat er leeft bij de mensen.

Als, zoals velen, het communautaire echt niet leeft en de 'meeste mensen België willen behouden', hoe komt het dan dat een zo duidelijk Belgicistische partij als de BUB slechts 20 man (allé, het konden er 21 zijn geweest) kan optrommelen?

Vlaemsch-nationalistisch mediacomplot.

vlijmscherp 30 april 2010 08:56

in La Libre spreken ze van 200 man en zeggen ze dat dit veel is in tegenstelling tot de 1000 op de betoging voor splitsing van BHV.

zelfs wiskundig zit er kloof tussen Vlaanderen en Wallonië....

lomeanor 30 april 2010 10:45

:)

Jozef Ostyn 30 april 2010 10:49

Ik ben benieuwd naar de BUB score bij de verkiezingen. alhoewel, zal die club er wel in slagen om op zo'n korte tijd op te komen?

Pelgrim 30 april 2010 11:15

Ik geloof dat er in mei nog een betoging gepland is, daar zal wellicht meer volk op af komen, meer tijd om te mobiliseren. Niet dat dat ook maar iets zou veranderen aan het failliet van Belgique.

backfire 30 april 2010 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4722576)
Ik geloof dat er in mei nog een betoging gepland is, daar zal wellicht meer volk op af komen, meer tijd om te mobiliseren. Niet dat dat ook maar iets zou veranderen aan het failliet van Belgique.

Klopt. Ik ben er nu wel mee aan het lachen, maar als ze hun marketing goed aanpakken dan zal er wel wat volk op afkomen.

Zwartengeel 30 april 2010 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4722586)
Klopt. Ik ben er nu wel mee aan het lachen, maar als ze hun marketing goed aanpakken dan zal er wel wat volk op afkomen.

Het zal vooral om die marketing draaien. Ik verwacht dan ook een nieuwe pensenkermis �* la Mars Voor De Eenheid/Belgavox met brood, spelen en optredens van bekende artiesten in plaats van een zuiver geëngageerde betoging.

backfire 30 april 2010 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4722588)
Het zal vooral om die marketing draaien. Ik verwacht dan ook een nieuwe pensenkermis �* la Mars Voor De Eenheid/Belgavox met brood, spelen en optredens van bekende artiesten in plaats van een zuiver geëngageerde betoging.

Klopt. Belgicisten hebben dan ook alleen emotionele argumenten voor het behoud van hun koninkrijkje.

Another Jack 30 april 2010 11:30

Citaat:

Dat zegt dat geen van beide bewegingen door de bevolking gedragen wordt.

Herr Flick 30 april 2010 11:34

Citaat:

Ik vind nu wel dat die allemaal minstens tot ridder in de kroonorde van sexencoburg moeten geslagen worden, ...

Bert Deckers 30 april 2010 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4722598)
Dat zegt dat geen van beide bewegingen door de bevolking gedragen wordt.

2000 man bijeen krijgen op 10 dagen tijd lijkt me een sterke prestatie. Indien men 1 �* 2 maand de tijd had om te mobiliseren zat men op dit moment terug aan 15.000 man.

solidarnosc 30 april 2010 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers (Bericht 4722616)
2000 man bijeen krijgen op 10 dagen tijd lijkt me een sterke prestatie. Indien men 1 �* 2 maand de tijd had om te mobiliseren zat men op dit moment terug aan 15.000 man.

LSP heeft nog betogingen georganiseerd met meer dan 1000 man en dat op minder dan 10 dagen tijd. Een betoging van 2000 man georganiseerd in het huidig politiek klimaat door heel de VVB en co is een bedroevend resultaat en mocht u eerlijk wezen dan weet u dat maar al te goed.

vlijmscherp 30 april 2010 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4722664)
LSP heeft nog betogingen georganiseerd met meer dan 1000 man en dat op minder dan 10 dagen tijd. Een betoging van 2000 man georganiseerd in het huidig politiek klimaat door heel de VVB en co is een bedroevend resultaat en mocht u eerlijk wezen dan weet u dat maar al te goed.

wat dan te vinden van deze betoging pro-België??

Hollander 30 april 2010 12:22

Citaat:

daar ben ik het mee eens.

toccata 30 april 2010 12:27

Citaat:

²

nuja, Vlaanderen/België komt niet meer op straat voor wat dan ook

solidarnosc 30 april 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4722669)
wat dan te vinden van deze betoging pro-België??

Dat is ook geen vette. Nu om eerlijk te zijn heb ik de indruk dat mensen in Vlaanderen geen reet geven om Vlaanderen of België en het allemaal behoorlijk moe zijn. Mochten de Chinezen ons willen overnemen en een goed bod uitbrengen dan vermoed ik dat velen hun aandelen zouden verkopen. ;-)

dominatrix 30 april 2010 12:41

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=512

dominatrix 30 april 2010 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4722682)
²

nuja, Vlaanderen/België komt niet meer op straat voor wat dan ook

Zoals vele Vlamingen nu slapen bij alles wat er aan het gebeuren is zullen vele Belgen ontwaken als België reeds lang alleen nog maar in geschiedenisboeken te vinden is.

djimi 30 april 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4722588)

Ik denk dat zo'n pensenkermis toch niet echt meer gaat pakken.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...-de-hand.dhtml

"De Belgische overheid behoort tot de duurste van de wereld, maar in ruil krijgen we te weinig levenskwaliteit terug. Dat concludeert het beurshuis Petercam uit cijfers van de OESO. In zijn rangschikking van efficiënte overheden laat België nog net Italië en Hongarije achter zich, maar het moet zelfs de Grieken laten voorgaan."

En uit dezelfde krant:

http://www.demorgen.be/dm/nl/1002/Te...lijsters.dhtml

"De Brusselse regering gaat 200.000 euro vrijmaken voor de exhibitiewedstrijd tussen Kim Clijsters en Justine Henin, die de start van het Belgische EU-voorzitterschap in de kijker moet zetten. Dat laat minister van Begroting Jean-Luc Vanraes weten. Volgens de Brusselaar zal de tenniswedstrijd onze hoofdstad heel wat positieve publiciteit opleveren."

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be