Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   800 000 LITER olie PER DAG in de zee ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138134)

420yeahbaby 30 april 2010 19:01

800 000 LITER olie PER DAG in de zee !

En dat staat hier nog altijd niet vermeld?
En hoe lang houdt dat al niet aan?

Jongens, dit is de GROOTSTE milieuramp OOIT!
Yet, de wereld slaapt?

http://www.hln.be/hln/nl/2624/Planet...-20-jaar.dhtml

IK KRIJG HOE LANGER HOE MEER HET SCHIJT AAN HET WERELDBELEID!!!
VIVA LA REVOLUTION!!!!!!!!!!!!!!!
FUCK THE USA!!! SPIT IT OUT AND LET IT ROT!

Jarno 30 april 2010 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4723358)

Yet, de wereld slaapt?

En Obama reageert zoals 't een Amerikaan beaamt; hij stuurt het leger.

420yeahbaby 30 april 2010 19:29

Ik kan alleen maar hopen dat ze ook al aan het uitpompen zijn terwijl we nu aan het spreken zijn.
800 000 duizend liter per dag moet toch met een wereldorganisatie uit de zee te pompen/tappen vallen zeker?

Maar er is een lek in een leiding, ik sta er perplex van. Zijn er dan geen kranen op die leidingen die je kan afsluiten?
Of hoe werkt dat allemaal?

Dat zoiets nog maar kon gebeuren!!!
De ernst van de zaak raakt me diep als boomknuffelaar, enorm diep!

kelt 30 april 2010 19:40

Het is een zeker geluk dat de eigenaar van die defecte installatie geen onafhankelijke entrepreneur is maar een reus als BP ....die al heeft aangekondigd iedere cent schade te zullen vergoeden,en hun zakken zijn diep.

De economische schade dreigt zo overweldigend te worden(de eerste rechtszaken worden momenteel al aangezegd door vrijwel iedere denkbare economische sector die iets van doen heeft met leven in- en om het water) dat de firma BP zelf het vermoedelijk niet onbeschadigd zal overleven......

een terechte "straf"........

"Beyond Petroleum" (vroeger British Petroleum) heeft de laatste jaren veel reclame gemaakt met hun "groene" afdelingen en onderzoekingen.Ze worden nu verschrikkelijk gestraft voor het nog bezig zijn in hun oude "core-business" :|

liberalist_NL 30 april 2010 19:45

Citaat:

Yet, de wereld slaapt?

Maak je niet druk. Die olie raakt niet in de Oceaan. Die zal binnen de Golf van Mexico blijven. Enkel de regio zelf heeft met zware problemen te kampen in de toekomst.

Blue Sky 30 april 2010 20:02

Citaat:

Yet, de wereld slaapt?

Ik zit hier in mijn zetel voor de TV van een zakje chips te genieten. Overmorgen neem ik de auto om naar de bakker 500 m verder te gaan.
Zolang ik niet meer moet betalen an de pomp is er niks aan de hand. Ik heb dus geen last van die olievlek; so who cares?

den dinges 30 april 2010 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4723434)
Maak je niet druk. Die olie raakt niet in de Oceaan. Die zal binnen de Golf van Mexico blijven. Enkel de regio zelf heeft met zware problemen te kampen in de toekomst.

De wereld is klein. Dit gaat ook ons aan.

grievous 1 mei 2010 07:23

Blijkt eens temeer uit dat men de olie beter zoveel mogelijk in de grond laat zitten.

420yeahbaby 1 mei 2010 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4723428)
Het is een zeker geluk dat de eigenaar van die defecte installatie geen onafhankelijke entrepreneur is maar een reus als BP ....die al heeft aangekondigd iedere cent schade te zullen vergoeden,en hun zakken zijn diep.

Dat zo'n reus geen kranen op de leidingen heeft... Ik werk ook met pijpleidingen etc, als er bij ons eentje springt is de eerste reflex de kraan toedoen. Lopen dat we doen dan, want ja dat blijft lopen he.
Hoe gaat BP de schade vergoeden en deze dan ook herstellen? Het ecoleven is weldra om zeep! Alleen de eeuwen kunnen dat herstellen, als het nog te herstellen valt.

Citaat:

De economische schade dreigt zo overweldigend te worden(de eerste rechtszaken worden momenteel al aangezegd door vrijwel iedere denkbare economische sector die iets van doen heeft met leven in- en om het water) dat de firma BP zelf het vermoedelijk niet onbeschadigd zal overleven......
We moeten ons nu niet echt richten op rechtzaken, maar die olie ASAP uit de zee pompen, 24/7 dat lek proberen dichten. Daarna andere bronnen dan olie zoeken. We roepen dit toch al veel te lang dat we nieuwe bronnen van energie nodig hebben. Ze worden ons onthouden en dit is het resultaat...

GROOTSTE milieuramp OOIT door de mens!!!

Citaat:

een terechte "straf"........
Ik vind ze te mild.

Citaat:

"Beyond Petroleum" (vroeger British Petroleum) heeft de laatste jaren veel reclame gemaakt met hun "groene" afdelingen en onderzoekingen.Ze worden nu verschrikkelijk gestraft voor het nog bezig zijn in hun oude "core-business" :|
Er is niets groen aan onze huidig wereldbeleid, niets!
Alles, maar dan ook alles dat gepromoot wordt is schadelijk voor iets anders.
Onze prijs als mens is duur voor wezens en organismen die naast ons leven, ...
Ik kan de schaal van de schade nog niet inschatten, maar ik heb zo'n gevoel dat het weldra ons allen zal raken. Zo'n ramp gaat niemand onopgemerkt voorbij.
Want vandaag opnieuw, zal er 800 000L olie EXTRA in de zee zitten, en morgen, en overmorgen, en de dag erna, ...

420yeahbaby 1 mei 2010 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4723434)

En daar komen geen beesten zich voortplanten ?
Man, ze zijn zelfs van plan dat in brand te steken... dan ademen wij het straks nog eens in ook.
Daarbovenop, onze greenhouse effect zal daarbij geboosed worden.
Weet niet of ze dit werkelijk gaan doen.... maar ik maak me hier wel heel druk in hoor liberalist.
Dat het binnen de Golf van Mexico zal blijven is een schaarse troost.

Cdude 1 mei 2010 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 4723374)
En Obama reageert zoals 't een Amerikaan beaamt; hij stuurt het leger.

In Louisiana, the convicts :roll:

Cdude 1 mei 2010 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4723454)
Ik zit hier in mijn zetel voor de TV van een zakje chips te genieten. Overmorgen neem ik de auto om naar de bakker 500 m verder te gaan.
Zolang ik niet meer moet betalen an de pomp is er niks aan de hand. Ik heb dus geen last van die olievlek; so who cares?

Betje ERG kortzichtig beeld aangezien zowat alles in je onmiddelijke omgeving, waar je op zit, en zelfs wat je draagt, afhankelijk is van olie.

kelt 1 mei 2010 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4723973)
Betje ERG kortzichtig beeld aangezien zowat alles in je onmiddelijke omgeving, waar je op zit, en zelfs wat je draagt, afhankelijk is van olie.

inderdaad,iets wat veel mensen niet goed beseffen..
Nog voor je uit je bed gekomen bent,heb je vrijwel zeker al iets aangeraakt waar olie-derivaten voor gebruikt zijn....

Ondertussen heeft de VS-regering iedere nieuwe olie-exploitatie in de Golf verboden voor een maand,tot duidelijk is,van naaldje tot draadje,HOE dit accident,op een exploitatie die volgens de technische standaard was,kon gebeuren.......Er is nog geen bevel opgelegd om alles stil te leggen,maar als die olievlek andere exploitaties bereikt kan men daar niet anders dan stoppen met werken.(thanks BP ! zal men wel denken :roll: )

De afsluiter is de crux van iedere zee-boring....hier hebben we er eentje die zelf niet beschadigd was tijdens het ongeluk- en het zinken- van het bijhorende platform,maar die blijkbaar toch niet werkt...
8O

vesivius 1 mei 2010 09:25

Men moet alles in het reële perspectief zien. Wat is nu 800.000 liter, een fractie van wat er in Antwerpen per 24 uur aan benzine gemaakt wordt.
Buiten de schade aan het dierlijk leven, dat er zeker zal zijn, is er geen schade aan de natuur, aardolie is een NATUURLIJK product en de natuur lost dit op. De beste manier om een aardolie lek te bestrijden is de kusten waar er menselijke schade kan zijn te beschermen en verder NIETS te doen.

420yeahbaby 1 mei 2010 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vesivius (Bericht 4724034)
Men moet alles in het reële perspectief zien. Wat is nu 800.000 liter, een fractie van wat er in Antwerpen per 24 uur aan benzine gemaakt wordt.
Buiten de schade aan het dierlijk leven, dat er zeker zal zijn, is er geen schade aan de natuur, aardolie is een NATUURLIJK product en de natuur lost dit op. De beste manier om een aardolie lek te bestrijden is de kusten waar er menselijke schade kan zijn te beschermen en verder NIETS te doen.

Maar wat is dat PER DAG daar ze het lek niet kunnen dichten.
Dat blijft maar stromen he!!!!!!!!

vesivius 1 mei 2010 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4724036)
Maar wat is dat PER DAG daar ze het lek niet kunnen dichten.
Dat blijft maar stromen he!!!!!!!!

Het probleem is dat de lek zich 1500m onder de zeespiegel bevindt en door de ontploffing alle afsluiters vernield werden, men moet dus een nieuwe afsluiter plaatsen (in de praktijk een hot tap) maar dit is niet evident op die diepte

kelt 1 mei 2010 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vesivius (Bericht 4724034)

Ware het niet van de honderduizenden inwoners langsheen die kusten die voor hun inkomen afhankelijk zijn van de zee(van toerisme tot schaaldierkweek) had U waarschijnlijk gelijk....

DAt is het probleem....een ganse economische sector wordt weggemaaid,en deze keer niet op een afgelegen strand in Bretagne of Alaska... :|

Ik moet er ook aan herinneren dat de commerciele scheepvaart niet zinnens is om doorheen een olielaagje te gaan varen.......ik verzeker U ,dat zal op "gejuich" ontvangen worden in menige haven in de Golf :?

kelt 1 mei 2010 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vesivius (Bericht 4724044)
Het probleem is dat de lek zich 1500m onder de zeespiegel bevindt en door de ontploffing alle afsluiters vernield werden, men moet dus een nieuwe afsluiter plaatsen (in de praktijk een hot tap) maar dit is niet evident op die diepte

oei..toch een kapotte afsluiter?

420yeahbaby 1 mei 2010 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vesivius (Bericht 4724044)

MAW dat krijgen ze niet direct dicht?
Dan is de ernst van deze ramp toch veel groter dan U ze eerst afschreef, niet waar?

vesivius 1 mei 2010 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4724045)
Ware het niet van de honderduizenden inwoners langsheen die kusten die voor hun inkomen afhankelijk zijn van de zee(van toerisme tot schaaldierkweek) had U waarschijnlijk gelijk....

DAt is het probleem....een ganse economische sector wordt weggemaaid,en deze keer niet op een afgelegen strand in Bretagne of Alaska... :|

Ik moet er ook aan herinneren dat de commerciele scheepvaart niet zinnens is om doorheen een olielaagje te gaan varen.......ik verzeker U ,dat zal op "gejuich" ontvangen worden in menige haven in de Golf :?

Zoals ik schreef moeten er beschermende maatregelen genomen worden indien er menselijke schade kan zijn en wat die schepen betreft daar is geen enkel probleem mee

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be