Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Stijn Meuris en Jeroen Olyslaegers willen niet gaan stemmen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138175)

Doomy 1 mei 2010 17:44

Stijn Meuris en Jeroen Olyslaegers willen niet gaan stemmen

Citaat:

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...renstoet.dhtml
(...)Laat ons - ja, misschien wel iedereen - een narrenstoet organiseren op de dag van de verkiezingen. Laat ons lachen, hard lachen. Ik stel voor dat we niet gaan stemmen. Vergeet die foertstemmen, vergeet die zogenaamde antidemocratische reflex. Laat ons een feest van de democratie aanrichten met één grote stoet te Brussel en door gewoon niet te gaan stemmen. Een stoet waarbij we lachen, feest maken en tegen die vertegenwoordigers van het systeem zeggen: "gij hebt ons liggen gehad, drie jaar lang, nee, decennialang. Gij hebt genoeg gespeeld, genoeg met elkaars voeten en die van ons gerammeld. In plaats van een stem voor wat voor partij ook die gij met een bang hart afwacht, stemmen we niet en lachen we jullie collectief uit." (...)
Citaat:

http://www.standaard.be/artikel/deta...elid=GU62PAPGM
Ik doe niet meer mee! Ik ga niet meer stemmen en geen belastingen meer betalen. Ik ben een fan van belastingen, maar nu effe niet meer. Ik verwacht als klant van de overheid toch wel iets terug.

Vlaanderen Boven 1 mei 2010 17:47

Stijn Meuris die niet gaat stemmen? Lijkt mij een win-winsituatie.

Alboreto 1 mei 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4725004)
Stijn Meuris die niet gaat stemmen? Lijkt mij een win-winsituatie.

Rofl.

Nee, maar alle gekheid op een stokje.

Het zou wel een mooie dag zijn mochten alle burgers gewoon thuis blijven en niet gaan stemmen als signaal naar de politiekers: "wij hebben jullie aangesteld om een job te doen, dus doe die dan ook"

Henri1 1 mei 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4725016)
Rofl.

Het zou wel een mooie dag zijn mochten alle burgers gewoon thuis blijven en niet gaan stemmen als signaal naar de politiekers: "wij hebben jullie aangesteld om een job te doen, dus doe die dan ook"

Ze willen hier wellicht graag zien dat de kiezers van de traditionele (lees democratische) partijen op 13 juni massaal thuisblijven.

Zo pompen ze hun eigen rekeltjes extra op.

Vlaanderen Boven 1 mei 2010 18:01

Citaat:

Rofl.

Als je niet gaat stemmen, wordt je stem ook niet meegeteld. De verkiezingen zijn ongrondwettelijk en het is eigenlijk schandalig dat ze gehouden worden, maar als ze toch doorgaan, zorg ik wel dat ik mijn stem uitbreng. Je politieke vijanden zullen er toch altijd de draai aan geven die ze willen als je als groep niet gaat stemmen.

Henri1 1 mei 2010 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4725032)
Als je niet gaat stemmen, wordt je stem ook niet meegeteld. De verkiezingen zijn ongrondwettelijk en het is eigenlijk schandalig dat ze gehouden worden, maar als ze toch doorgaan, zorg ik wel dat ik mijn stem uitbreng. Je politieke vijanden zullen er toch altijd de draai aan geven die ze willen als je als groep niet gaat stemmen.

Jij hebt een beter idee dan verkiezingen ?

Vlaanderen Boven 1 mei 2010 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4725033)
Jij hebt een beter idee dan verkiezingen ?

Een veel beter idee: Vlaamse onafhankelijkheid. Evenmin grondwettelijk maar aangezien dat er allemaal niet toe doet blijkbaar, waarom niet?

system 1 mei 2010 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4725036)
Een veel beter idee: Vlaamse onafhankelijkheid. Evenmin grondwettelijk maar aangezien dat er allemaal niet toe doet blijkbaar, waarom niet?

Dat wilt hier geen kat.

EddyBal 1 mei 2010 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4725077)
Dat wilt hier geen kat.

Eh, katten zullen er onverschillig tegenover staan, maar daarmee beweren dat echt niemand een onafhankelijk Vlaanderen wil, is wel erg kort door de bocht. ALLE VB stemmers en bijna alle NVA stemmers hebben onafhankelijkheid als einddoel. Daarbuiten zijn er nog genoeg die eigenlijk hetzelfde denken, maar traditioneel stemmen...

Das iets meer dan geen kat, nietwaar?

system 1 mei 2010 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4725150)
Eh, katten zullen er onverschillig tegenover staan, maar daarmee beweren dat echt niemand een onafhankelijk Vlaanderen wil, is wel erg kort door de bocht. ALLE VB stemmers en bijna alle NVA stemmers hebben onafhankelijkheid als einddoel. Daarbuiten zijn er nog genoeg die eigenlijk hetzelfde denken, maar traditioneel stemmen...

Das iets meer dan geen kat, nietwaar?

Alle VB-ers? Wat zou het: 28% van de VB kiezers zijn voorstander van de monarchie volgens een peiling een jaar of twee geleden.

Alle NVA-ers? Wat zou het: volgens de Dimarso-enquête van dit jaar wenst 70 % van de NVA-kiezers de spitsing van België niet.

Jaani_Dushman 1 mei 2010 19:15

Citaat:

Rofl.

"de" politiekers... :roll:

Vlaanderen Boven 1 mei 2010 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4725077)
Dat wilt hier geen kat.

Nogal overdreven, ik ben er bv. vrij zeker van dat de meeste separatisten op dit forum levende, ademende, in Vlaanderen woonachtige personen zijn. Op zijn minst al 100 man. :-P

Maar inderdaad, voor onafhankelijkheid is bijlange geen meerderheid. Voor meer autonomie echter wèl. Daar zouden we dus voorlopig naartoe moeten werken. Wat is daar eigenlijk op tegen?

Shadowke 1 mei 2010 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4725205)
Nogal overdreven, ik ben er bv. vrij zeker van dat de meeste separatisten op dit forum levende, ademende, in Vlaanderen woonachtige personen zijn. Op zijn minst al 100 man. :-P

Maar inderdaad, voor onafhankelijkheid is bijlange geen meerderheid. Voor meer autonomie echter wèl. Daar zouden we dus voorlopig naartoe moeten werken. Wat is daar eigenlijk op tegen?

indien de Franstalige partijen zelf de onafhankelijkheid van wallonie uitroepen, hebben de Vlamingen geen andere keuze ;)
zoals ik in een andere draad al zei: de Franstalige partijen trekken nog liever de stekker zelf eruit wanneer ze merken dat ze geen zeggenschap meer hebben over Vlaanderen.

EddyBal 1 mei 2010 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4725245)
indien de Franstalige partijen zelf de onafhankelijkheid van wallonie uitroepen, hebben de Vlamingen geen andere keuze ;)
zoals ik in een andere draad al zei: de Franstalige partijen trekken nog liever de stekker zelf eruit wanneer ze merken dat ze geen zeggenschap meer hebben over Vlaanderen.

Jij vergeet dat ze Brussel willen, en dat dat nog steeds in Vlaanderen ligt, ZONDER "corridor", tot grote woede van Maingain ;)

Shadowke 1 mei 2010 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4725282)
Jij vergeet dat ze Brussel willen, en dat dat nog steeds in Vlaanderen ligt, ZONDER "corridor", tot grote woede van Maingain ;)

dan is Brussel bij Vlaanderen.

Maingain en co zijn toch al van plan om hunne biezem te pakken om op te komen in Wallonië.
dat ze ma doen.

EddyBal 1 mei 2010 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4725286)
dan is Brussel bij Vlaanderen.

Maingain en co zijn toch al van plan om hunne biezem te pakken om op te komen in Wallonië.
dat ze ma doen.

Bron?

Shadowke 1 mei 2010 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4725318)
Bron?

ik heb die link niet bij de hand.
mss toch eens googlen?

EddyBal 1 mei 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4725321)
ik heb die link niet bij de hand.
mss toch eens googlen?

Ja, google maar. Niet IK maak die bewering he...;)

Shadowke 1 mei 2010 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4725330)
Ja, google maar. Niet IK maak die bewering he...;)

indien je beetje het politieke nieuws hebt gevolgd dan wist je dat ;)

Jaani_Dushman 1 mei 2010 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4725340)
indien je beetje het politieke nieuws hebt gevolgd dan wist je dat ;)

Aangezien jij ongetwijfeld een beetje, of iets meer dan een beetje, het politieke nieuws gevolgd hebt, kan je die link in een mum van tijd boventoveren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be