Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nederlandse overheid zet roze verlichting in om hangjongeren te verdrijven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138270)

ArjanD 3 mei 2010 16:56

Nederlandse overheid zet roze verlichting in om hangjongeren te verdrijven

Citaat:

AMSTERDAM - Speciale roze verlichting zou mogelijk een effectief middel kunnen zijn om hangjongeren te verdrijven. Het speciale roze licht blijkt namelijk pukkels en acné extra goed zichtbaar te maken waardoor jongeren liever niet in dit licht verblijven.

Volgens wetenschappers van het Centrum voor Criminaliteitspreventie is de roze verlichting na klassieke muziek en het uitzenden van een hoge toon een van de beste oplossingen die kunnen worden ingezet om hangjongeren op plaatsen waar ze ongewenst zijn te verdrijven.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...and,buitenland

D'ARTOIS 3 mei 2010 17:13

Ik heb het bericht gelezen. Een van de redenen dat ik met het voorstel tot een maatschappelijke dienstplicht kwam.
De oplossing is enigszins wonderlijk: wil je alle gebouwen roze spuiten c.q. alle verlichting roze maken? Tja, buitenlanders zullen dan denken in een grote bordeelbuurt terecht te zijn gekomen ......

Abraxas 3 mei 2010 17:25

Klassieke muziek, wordt dat ook ergens gebruikt? Lijkt me erg leuk om in het straatbeeld te horen.

ArjanD 3 mei 2010 18:38

In Groot-Brittannië blijken ze de roze verlichting al te hebben toegepast:

Citaat:

Inmiddels wordt het roze licht nu al in Groot-Brittannië toegepast. Het middel blijkt daar zeer effectief te zijn. Behalve roze licht, klassieke muziek en hard hoog-frequentgeluid, zou mogelijk ook een voor jongeren onaangename geur een verdrijvend effect kunnen hebben.

In verschillende Nederlandse steden wordt er op straat muziek afgespeeld via speakers, maar of deze ook worden gebruikt om hangjongeren te verdrijven dat weet ik niet.

Cdude 4 mei 2010 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4728817)
Ik heb het bericht gelezen. Een van de redenen dat ik met het voorstel tot een maatschappelijke dienstplicht kwam.
De oplossing is enigszins wonderlijk: wil je alle gebouwen roze spuiten c.q. alle verlichting roze maken? Tja, buitenlanders zullen dan denken in een grote bordeelbuurt terecht te zijn gekomen ......

Bij ROZE en klassieke muziek denk ik toch echt niet aan hoeren hoor.
Eerder Van Schoonhovestraat :lol:

nihao 4 mei 2010 10:51

Ik denk dat je niet alleen de hangjongeren zult verdrijven met je radiating pink...

Vlaamse Patriot 4 mei 2010 10:54

Krijgen we dan binnenkort last van hanghomo's???

Cdude 4 mei 2010 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot (Bericht 4730089)

Hangbang homo's :rofl:

nihao 4 mei 2010 12:11

Hangbang homo's ?

Alleen in West-Vlutië

Rogge 4 mei 2010 12:33

Allee de toekomst ziet er rooskleurig uit.

We evolueren naar een ouwemeekessamenleving waar mensen mensen jonger dan 30 uit de openbaarheid geweerd worden.

We kunnen hen misschien verplichten om lange afdekkende klederen te dragen met enkel een gaasje ter hoogte van hun ogen. Ik zeg maar wat.

Geert C 4 mei 2010 12:41

Roze verlichting, klassieke muziek op straat, ik denk dat ik ga emigreren. :-D

(;-))

D'ARTOIS 4 mei 2010 14:57

@ Cdude - Dat strekt je tot eer! Roze is per definitie een "Wallenkleur" .......

Raf 4 mei 2010 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4729993)
Eerder Van Schoonhovestraat :lol:

Wil je met ons delen hoe het zo gekomen is dat jij de Van Schoonhovenstraat kent? :-P

Raf 4 mei 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot (Bericht 4730089)

Ja, maar alleen de ouwe nichten, die geen last meer hebben van acné en jeugdpuistjes en dies meer.

lollysticky 4 mei 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas (Bericht 4728843)
Klassieke muziek, wordt dat ook ergens gebruikt? Lijkt me erg leuk om in het straatbeeld te horen.

in Engeland o.a.

meestal op plaatsen waar jongeren grafiti komen spuiten. Na het plaatsen van zo'n speaker geraken die muren minder snel vol :P

Cdude 4 mei 2010 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4730958)
Wil je met ons delen hoe het zo gekomen is dat jij de Van Schoonhovenstraat kent? :-P

Noem het een brede algemene kennis :-P

D'ARTOIS 4 mei 2010 23:17

Wat is de Van Schoonhovenstraat? Zo goed ken ik België nu ook weer niet. De Lammetjesmarkt wel, (voor het beste rundvlees wel te verstaan) .......
Dat stuk vlees �* l'Os - daar hoef je niet voor naar de States ........ sorry, off topic ......

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be