![]() |
Welke regering gaan we krijgen denkt U
Binnenkort de moeilijkste stembusgang ooit waarschijnlijk. Welke soort regering DENKT U dat we gaan krijgen. Niet wat je wenst, maar gok of redeneer wat er echt zal gebeuren.
|
Ik denk (en hoop, maar dat doet niet terzake hier) dat het onmogelijk zal zijn om nog een regering te vormen. Tenzij of de Vlamingen of de Franstaligen plat op de buik gaan.
|
CD&V-CdH-sp.a-PS-Groen!-Ecolo met deelname van OVLD-MR aan debatten rond de staatshervorming.
Premier: Thyssen of effectief Di Rupo. |
Citaat:
Di Rupo Premier. |
Tripartite, vrees ik.
|
Citaat:
|
Iets heel verkrampt zonder visie.
|
paars
|
Citaat:
|
Citaat:
straks komen die gekken weer af met zever zoals "groene economie" en een "open verdraagzame samenleving" waar "de mensen" niet mogen uitgesloten worden en blahblah |
Een neoliberale hoe dan ook.
|
Een regering die geen voeling heeft met de realiteit.
|
Citaat:
|
ik zei dan ook niet puur liberaal maar neoliberaal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ikzelf vrees voor een traditionele regering die alles bijeenraapt wat ze kan om de Vlaamse stemmen te kunnen veronachtzamen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo een samengeraapt stel van "moeten" rijdt zich immers binnen de kortste tijd vast in het moeras van communitaire tegenstellingen.... Dat wijst de recente geschiedenis tenslotte volledig uit... |
Een regering in het huidige federale systeem, zonder eerst een grondige staatshervorming, wordt in elk geval een flutregering. Zoveel is zeker.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be