Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   wilt u terug tv taks betalen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138274)

MORPHEUS 3 mei 2010 20:09

wilt u terug tv taks betalen?

Wilt u terug TV taks betalen?

Het zal u maar overkomen. U woont in Vlaanderen in de Vlaamse rand rond Brussel.
U betaalt al jaren geen TV en radio taks meer. In Brussel en Wallonië betalen ze dat wel nog.
In 2012 is Vlaanderen schuldenvrij. U genoot van een werkpremie die er in 2013 opnieuw kan komen. Vlaanderen helpt gemeentes financieel op voorwaarde dat ze de belastingen niet laten stijgen, enz……

En plots, in het “overleg model” van België waar er “moet” een compromis komen. Wordt Brussel uitgebreid ( dat zal wel niet , maar neem aan van wel).

Boven uw hoofd wordt beslist dat u opnieuw TV taks moet betalen. Dat u moet helpen de schuldenberg van Brussel af betalen. Dat uw gemeentebelastingen stijgen.

Mijn vraag aan bezoeker van dit forum. Mocht u in de Vlaamse rand wonen, zou dat willen?

Of, laat mij mijn vraag uitbreiden. Voor allen op dit forum die voor “ meer” België staan. Is u bereid om opnieuw TV taks te betalen en ook meer BTW om de Waalse en Brusselse schulden uit solidariteit af te betalen?

George 3 mei 2010 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 4729151)
Wilt u terug TV taks betalen?

Het zal u maar overkomen. U woont in Vlaanderen in de Vlaamse rand rond Brussel.
U betaalt al jaren geen TV en radio taks meer. In Brussel en Wallonië betalen ze dat wel nog.
In 2012 is Vlaanderen schuldenvrij. U genoot van een werkpremie die er in 2013 opnieuw kan komen. Vlaanderen helpt gemeentes financieel op voorwaarde dat ze de belastingen niet laten stijgen, enz……

En plots, in het “overleg model” van België waar er “moet” een compromis komen. Wordt Brussel uitgebreid ( dat zal wel niet , maar neem aan van wel).

Boven uw hoofd wordt beslist dat u opnieuw TV taks moet betalen. Dat u moet helpen de schuldenberg van Brussel af betalen. Dat uw gemeentebelastingen stijgen.

Mijn vraag aan bezoeker van dit forum. Mocht u in de Vlaamse rand wonen, zou dat willen?

Of, laat mij mijn vraag uitbreiden. Voor allen op dit forum die voor “ meer” België staan. Is u bereid om opnieuw TV taks te betalen en ook meer BTW om de Waalse en Brusselse schulden uit solidariteit af te betalen?

Ja, met alle plezier.

BlueThunder 3 mei 2010 20:15

sindsdien betaal ik mij blauw aan afte, energie, btw, telefoon en internet, dure huisvuilzakken, batterijen... goe zot te denken dat we minder lasten hebben door die teevee taks af te schaffen, vroeger had ik mee twieduuzend frank een hele kerre vol, nu een zakske, betaalde gisteren 1 euro voor een duuske Soubry spaghettistokskes, tijdje terug 13 frank.... we worden bestolen langs alle kanten

Garry 3 mei 2010 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George (Bericht 4729155)
Ja, met alle plezier.

Zot zijn doet geen zeer hé?

Garry 3 mei 2010 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4729156)
sindsdien betaal ik mij blauw aan afte, energie, btw, telefoon en internet, dure huisvuilzakken, batterijen... goe zot te denken dat we minder lasten hebben door die teevee taks af te schaffen, vroeger had ik mee twieduuzend frank een hele kerre vol, nu een zakske, betaalde gisteren 1 euro voor een duuske Soubry spaghettistokskes, tijdje terug 13 frank.... we worden bestolen langs alle kanten

En maar blijven beweren dat de euro geen invloed heeft gehad op de prijsstijging. Goed hé, dat verenigd Europa, waar we allemaal beter van gingen worden.

filosoof 3 mei 2010 20:41

Toen in Brussel de TV taks werd afgeschaft werd een andere taks ingevoerd, vh zelfde bedrag, maar met een andere naam. "inwonerstaks" of weet ik veel.

MORPHEUS 3 mei 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4729179)
Zot zijn doet geen zeer hé?

inderdaad, " het vat kan maar geven wat er in zit".
Aan ten toog lullen dat men teveel belastingen betaald. Dan half dronken thuis komen en uw pc opstarten. Om dan in te tikken dat u met alle plezier belastingen betaald. Praten voor de vaak .........

George 3 mei 2010 20:46

:drinking::lol:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 4729186)
inderdaad, " het vat kan maar geven wat er in zit".
Aan ten toog lullen dat men teveel belastingen betaald. Dan half dronken thuis komen en uw pc opstarten. Om dan in te tikken dat u met alle plezier belastingen betaald. Praten voor de vaak .........

:drinking::lol:.

born2bewild 3 mei 2010 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4729185)
Toen in Brussel de TV taks werd afgeschaft werd een andere taks ingevoerd, vh zelfde bedrag, maar met een andere naam. "inwonerstaks" of weet ik veel.

brusselaars wordt zowieso teveel geld onder hun gat geschoven.
Waarom hebben die zo'n heilige schrik om voor zichzelf te moeten instaan denk je?

George 3 mei 2010 20:52

TV taks, gemeentetaks, bijdragen sociale zekerheid, zorgkas, vmm, ecotaks, accijzen enz. Dat maakt toch geen verschil. Alles word toch verdeeld en herverdeeld, toch hetgeen er van overschiet na wat ze kwijt zijn aan inefficiëntie en kadootjes aan de bedrijven, banken e.d.

born2bewild 3 mei 2010 20:59

en nog vinden belgische vakbonden dat taksen te laag zijn...
behalve voor ontslagpremies, die moeten belastingvrij zijn. Stel u voor dat ge nog moet werken na uw 50j

George 3 mei 2010 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4729228)
en nog vinden belgische vakbonden dat taksen te laag zijn...
behalve voor ontslagpremies, die moeten belastingvrij zijn. Stel u voor dat ge nog moet werken na uw 50j

't is een schande. Job kwijt, niks meer en het huis verkopen tvv de werkgever zodat ie niet nog meer mensen moet ontslaan. Zo zou het moeten hé.

Mambo 3 mei 2010 21:36

Dat Brussel als hoofdstad van europa een beetje geld vraagt aan zijn leden.
En dat ze ons gerust laten.

pajoske 3 mei 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4729184)
En maar blijven beweren dat de euro geen invloed heeft gehad op de prijsstijging. Goed hé, dat verenigd Europa, waar we allemaal beter van gingen worden.

Je bent kortzichtig.

-Als mijn pintje duurder is geworden heeft dat véél meer te maken met de strenge controles op zwartwerk dan met de invoiering van de euro.
-De afschaffing van het kijk en luistergeld werd ruim gecompenseerd door andere taksen, verkeersboetes enz.

Een typisch voorbeeld van zogezegde Vlaamse belastingverlaging zijn de registratierechten. Procentueel zijn die verlaagd. Maar de berekingsbasis is geniepig verhoogd. En de mogelijkheden om tegen een hogere aanslag in beroep te gaan werden beperkt. resultaat: je bent nu meer kwijt dan vroeger.

MORPHEUS 3 mei 2010 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4729285)
Dat Brussel als hoofdstad van europa een beetje geld vraagt aan zijn leden.
En dat ze ons gerust laten.

Moest Vlaanderen in 2012 die schuldenvrij is, nu eens geld lenen aan Brussel / België / Wallonië aan een vriendenprijsje van 6 %?

Als tegenprestatie vragen
- uitbreiding van Leuven tot aan Voeren
- Brussel aanhechten aan de zone Vilvoorde/ Halle
Moet toch lukken.

Mambo 3 mei 2010 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 4729298)
Moest Vlaanderen in 2012 die schuldenvrij is, nu eens geld lenen aan Brussel / België / Wallonië aan een vriendenprijsje van 6 %?

Als tegenprestatie vragen
- uitbreiding van Leuven tot aan Voeren
- Brussel aanhechten aan de zone Vilvoorde/ Halle
Moet toch lukken.

Voila zie, dat is zaken doen zoals het moet.

Garry 3 mei 2010 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4729293)
Je bent kortzichtig.

-Als mijn pintje duurder is geworden heeft dat véél meer te maken met de strenge controles op zwartwerk dan met de invoiering van de euro.
-De afschaffing van het kijk en luistergeld werd ruim gecompenseerd door andere taksen, verkeersboetes enz.

Een typisch voorbeeld van zogezegde Vlaamse belastingverlaging zijn de registratierechten. Procentueel zijn die verlaagd. Maar de berekingsbasis is geniepig verhoogd. En de mogelijkheden om tegen een hogere aanslag in beroep te gaan werden beperkt. resultaat: je bent nu meer kwijt dan vroeger.

Dat pintje van u, dat ge aan de toog door uw keelgat giet, daarover heb ik het niet, en alm die andere taksen, die liggen niet in mijn winkelwagentje.

Svennies 3 mei 2010 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4729185)

Zoiets als met de huisvuiltaks bij ons in Mechelen....

Daar wij destijds al 100 euro jaarlijks moesten betalen voor de vuilkar ,waar in de ons omringende gemeenten er zo'n 25 a 30 euro voor nét hetzelfde werd gevraagd ,werd besloten om die huisvuiltaks af te schaffen en te vervangen door een ander belasting van U raadt het al ,ook 100 euro natuurlijk...

Nu heet het beestje dus rioleringstaks,en laat nu nét dat er in mijn straat alles ligt,behalve een riolering...

Svennies 3 mei 2010 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4729317)
Voila zie, dat is zaken doen zoals het moet.

Nee hoor, gewoon aan de rente van kaskrediet ,en daar geven we dan een klein kortinkje op van 3 a 4 percent ...

Dan houden we het dubbele over,en dit investeren we in onze Vlaamse economie....

Zo gaan de waaltjes dan voor het eerst in de belgische geschiedenis dan eens een daadwerkelijke bijdrage aan Vlaanderen verlenen...

Txiki 3 mei 2010 23:27

Ik ga eventjes de egoïst uithangen: ik heb geen tv en die taks kan me dan ook geen zak schelen.

edit: ah, oei, het is weer een zoveelste topic met een hele reeks 'als'-en. Mannekes toch, zo kunt ge duizenden topics opstarten, he. Hun waarde: nada, noppes, nougatbollen, nikske, rien, nothing, ezer ez.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be