![]() |
Bom onder verkiezingen door 12 rechters-voorzitters
Vuurwerk !!
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=SB2PO916 titel: Rechters leggen bom onder verkiezingen Enig punt van diskussie: wat zal het volgende zijn, en hoe rap zal het daar zijn ? tekst: Citaat:
|
Het volgende is dit :
Hoe kan het nieuwe parlement de geloofsbrieven aanvaarden van (potentiële) leden die op onwettige wijze zijn verkozen in een onwettige kieskring ? Zeg maar bye bye aan je zetel, Maingain, Milquet, Onckelinckx !!! |
Dat bommetje wordt opgeblazen door de media, natuurlijk.
Na de verkiezingen zullen deze verkiezingen wettelijk worden verklaard door het parlement. Dit werd nu ook bevestigd door JM Dedecker in "de 7de dag". Deze Oostendenaar noemt een koe een koe. Weinig politici durven dat. |
Citaat:
Een dillemma voor de partijen die in de lift zitten. |
WAT zal gebeuren als die rechters echt weigeren om de grondwet te veronachtzamen? WIE gaat dan de verkiezingen organiseren? Want ook dat is hun grondwettelijke taak...
|
Citaat:
Ik vind dat de journalisten hun werk slecht doen: ik heb nog nergens die vraag van de wettelijkheid zien voorleggen aan buitenlandse politici... Wat denkt men in het europees halfrond van deze zaak? |
Citaat:
Het Belgisch parlement is eigenlijk een politiek pretpark. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Dit zinneke stoort me wel: Citaat:
|
Citaat:
Als extra grap is er de samenstelling van de commissie die die geloofsbrieven onderzoekt. Die is opgebouwd uit de 7 oudste verkozenen. Qua democratisch gehalte kan dat tellen, nee? (vooral gezien dat de vorige keer vooral Franstaligen waren) De duvel in mij hoopt bijna dat de Vlamingen nog een coup gaan doen bij de zogenaamde geldigheidsverklaring. Bijvoorbeeld enkel de geloofsbrieven van de Vlamingen aanvaarden ofzo. Het zou snel gedaan zijn met artikel 48. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Sabotage acties lijken me gerechtvaardigd:
- niet stemmen, om te beginnen - alle stemmentellingen saboteren en frauderen - acties voeren aan stemhokjes om de toegang te blokkeren Maar nog leuker zou zijn met een grote groep mensen onszelf tot wettelijk parlement verklaren. |
Citaat:
|
Dat hele BHV gedoe wordt vanuit Vlaanderen ook niet echt eerlijk gespeeld. Men wil nog altijd in Vlaanderen stemmen kunnen ophalen voor Brussel, anders verliezen ze daar zetels. Jammer, maar ik vind een gewone opdeling het eerlijkst. Geen stemmen van buiten de kieskring en basta. Geen apperentering, voor niemand.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kunnen die "onwettige" politiekerkes niet veroordeeld worden voor hun wandaden en "enkele jaren" achter de tralies gedraaid worden ? voor de chaos en het wanbeleid dat ze gevoerd hebben !
Nelson Mandela heeft 27 jaar of zoiets in den bak gezeten en hij is er toch vrij goed uitgekomen..... moesten we nu ne keer enigste ministerkes de kas indraaien.... zouden al die andere foefelaars nog even hard staan te springen om het land te wan-beheren ????8O |
Citaat:
Eens kijken wie er nog wil gaan zetelen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be