![]() |
Eens gedoopt, altijd gedoopt
http://www.deredactie.be/permalink/1.772692
Een hertelling van het aantal gelovigen zou de gelden voor confessionele en niet-confessionele verenigingen eerlijker verdelen. De katholieke kerk houdt dit nog steeds tegen, zelfs het kleinste kind weet waarom. Maar hoe moet je zo'n hertelling organiseren? Verder zou de kerk bij het ontdopen iets meer mogen doen dan een eenvoudige kanttekening. Schrappen verdomme! |
Citaat:
|
Je kan jezelf enkel ontdopen door een kind aan te randen.
Dilemma. |
Citaat:
|
Citaat:
Als onafhankelijke Katholiek ben ik van mening dat we geen belastinggeld moeten gebruiken aan atheïstische verenigingen. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al eens van een contradictio in terminis gehoord? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar die malafide organisatie is af te raden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom zou ik mij laten ontdopen voor iets dat irrelevant is? Ik zie het doopsel niet eens als een handeling van betekenis. Ontdopen is dus zinloos.
|
Citaat:
Inno's uitspraak is zo gek nog niet - ik denk dat alle bewuste Katholieken vandaag wel min of meer onafhankelijk zijn. Alle parochies zijn zo ziek van het modernisme, de mislukte modernisering, de nalatigheid op alle gebied, de beeldenstorm, de liberalisering dat ik me zeker en vast niét inschrijf in wat een buitenstaander als "de katholiek" in België zou omschrijven. Tegenwoordig moet men nogal uitkijken waar men praktiseert, de tijd dat men de parochiekerk kon binnen gaan en daar een waarlijk Katholieke tempel aantrof, geheel met Vespers, Lof, Aanbidding en biecht is al lang voorbij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het is triestig dat wij als Katholiek zelf moeten utizoeken wat Katholiek zijn betekent, een deel van de liberale herders zit liever aan zijn schapen dan de schapen de juiste richting in te sturen. Om de Tridentijnse ritus te willen, moeten we eerst met genoeg zijn en daarna een brief sturen naar de bisschop die meestal een linkie winkie is en die dat zal weigeren. Hopelijk komt er nu een betere tijd, met betere herders. En zal Katholiek zijn weer Katholiek zijn. |
Citaat:
Daarna kunnen we dat eens allemaal mooi in kaart brengen, en dan een nieuwe realistische verdeelsleutel voor de financiering van levenschouwingen en godsdiensten uitwerken. Wie kan daar nu tegen zijn?? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be