![]() |
Ongelovig meisje van gymnasium verwijderd
God en Geld gaan in Beieren heel goed samen.
Citaat:
|
Is het nu ook al verkeerd dat de Kerk financiële ondersteuning vraagt voor het onderhouden van scholen, ziekenhuizen en crèches? Denk je dat geld op de rug van de Bisschop groeit?
|
Citaat:
Mijn hobbies kosten ook geld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik lees in het bericht toch echt:
"De ouders van de leerlingen moeten een contract met het bisdom sluiten waarin staat dat de scholieren aan de godsdienstles deelnemen." Dus zolang zij aan die lessen deelneemt is er geen probleem. Iets anders wordt het natuurlijk als die lessen alleen toegankelijk zijn voor niet-uitgeschreven Katholieken. Zij is niet uitgeschreven uit de kerk. Nergens wordt vermeld dat zij zich buiten de kerk heeft gesteld. Dus dat 'ongelovig' is nergens in het bericht terug te vinden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar mijn reactie was gericht tegen ribke, die aangaf dat ook de ziekenhuizen en scholen van katholieke inslag door gelovigen moesten betaald worden. In zo'n scenario worden die diensten helemaal niet openbaar en kunnen ze wel mensen weigeren op basis van geloof, levensovertuiging, keuze van cornflakes...Het is dan ook de voornaamste reden waarom ik tegen privé gefinancierde godsdiensten ben. Als de staat ze betaalt, kan de staat ze veel beter controleren en aan banden leggen. |
Citaat:
|
Citaat:
En om te geloven moet je wel je verstand en vrije wil opgeven. Lijkt me een situatie zoals in Soviet RUsland waar alleen de overtuigde communisten aan de bak kwamen. |
Citaat:
|
Reiligieuze discriminatie!
Als je iemand zou weigeren omdat die moslim is zou het discriminatie zijn. Iemand weigeren omdat hij niet religieus is kan dan weer wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Sinds Coens minister was zijn er in Vlaanderen ook gemeenten waar de enige lagere school in handen vd RKK is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be