Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Welke politiek journalist/opiniemaker irriteert U het meest ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138422)

Midas 6 mei 2010 17:15

Welke politiek journalist/opiniemaker irriteert U het meest ?

Naar aanleiding van Ivan De Vadder's boekpromotie (in het Belgisch parlement) "Voor een eerlijke politiek" ...

Ivan De Vadder is hét proto-type van het soort papegaaien-journalist dat ons onderwijs voortbrengt. Volgens zijn analyse is "job-hopping" hét probleem in de belgische politiek. Is dit gewoon pure achterlijkheid of méént die mens dat ook werkelijk ?

In plaats van een analyse te maken van de voorbije 3 jaar op regeringsvlak, kiest de VRT ervoor om in Villa Politica "job-hopping" tot hét politiek thema te promoten. Hiervoor zijn natuurlijk meerdere redenen aan te halen, voel U vrij om hierover uw mening te uiten.

Ik wou hierover een enquete maken, maar wegens teveel items op mijn lijst (en de vijf minuten regel daarvoor), is dat mislukt. Ziehier een beperkte lijst :

1. "roddeltante" Linda De Win

2. "autist" Ivan De Vadder

3. "koffiemadam" Phara

4. "professor" Luc De Vos

5. "politicoloog" Dave Sinardet

6. "weetal" Peter Vandermeersch

7. "weetal" Luc Van Der Kelen

8. "weetal" Yves Desmet

9. "wijsneus" Kathleen Cools

Henri1 6 mei 2010 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Midas (Bericht 4735636)
Nav Ivan De Vadder's boekpromotie (in het Belgisch parlement) "Voor een eerlijke politiek" ...

Ivan De Vadder is hét proto-type van het soort papegaaien-journalist dat ons onderwijs voortbrengt. Volgens zijn analyse is "job-hopping" hét probleem in de belgische politiek. Is dit gewoon pure achterlijkheid of méént die mens dat ook werkelijk ?

In plaats van een analyse te maken van de voorbije 3 jaar op regeringsvlak, kiest de VRT ervoor om in Villa Politica "job-hopping" tot hét politiek thema te promoten. Hiervoor zijn natuurlijk meerdere redenen aan te halen, voel U vrij om hierover uw mening te uiten.

Siegfried Bracke.

En dat is voor mij niet nieuw, dat is altijd zo geweest.

Zwartengeel 6 mei 2010 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4735664)
Siegfried Bracke.

Yeah, right... :roll:

Midas 6 mei 2010 17:35

Citaat:

Siegfried Bracke.

Die stond nu net niet op mijn lijst toevallig ... is ook geen journalist meer.

EddyBal 6 mei 2010 17:38

Ivan de Vadder is diegene die altijd wel een andere uitleg weet te geven aan feiten die voor zich spreken.

Toen hij het daarstraks had over het feit dat de mensen willen dat de politiekers eerlijk en van hun woord zijn, en het is voor iedereen duidelijk dat dat op bepaalde beloftes van staatshervorming slaat, dan legde hij dat uit als tegen jobhoppen... want hun gehate collega was bij NVA gegaan en laat daar juist nu BDW van parlement veranderen.
Hij vergeet dan gauw AL die anderen die op lijsten gaan staan... Linda de Win liet hem er toch niet zo vanaf ;)

Nexer 6 mei 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Midas (Bericht 4735636)
4. "professor" Luc De Vos

Bedoelt u niet Carl De Vos?

toccata 6 mei 2010 18:27

Teveel op te noemen

Steve_M 6 mei 2010 18:29

Linda de Win. Met grote voorsprong.

BlueThunder 6 mei 2010 18:39

Siegfried Bracke

Den Duisteren Duikboot 6 mei 2010 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4735803)
Siegfried Bracke

"Laat u niet strikken?" :-D

Midas 6 mei 2010 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nexer (Bericht 4735765)
Bedoelt u niet Carl De Vos?

Inderdaad, bedankt om me daar attent op te maken, mijn fout, sorry. Jammer dat die correctie-tijden op het forum hier zo krap zijn, kan dat niet meer corrigeren nu. Mijn excuses aan "Luc" De Vos !! :oops:

"professor" Carl De Vos :

"zanger" Luc De Vos :

Brugge Veilig en Leefbaar 6 mei 2010 22:05

Siegfried Bracke

Midas 6 mei 2010 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4735794)
Linda de Win. Met grote voorsprong.

Wat mij vooral stoort aan Linda De Win de laatste tijd, is dat gevraag en gezeur naar de postjes en plekjes op de verkiezingslijsten. Wat interesseert de interne keuken van deze of gene partij me nu. Wie een slechte plaats krijgt zal allicht ontevreden zijn, enz ... Dat ze dat bij het VB doet, tot daar aan toe, maar ook bij alle andere partijen ? Liever wat meer inhoudelijke vragen aub.

Linda De Win

solidarnosc 6 mei 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4735681)
Yeah, right... :roll:

Veel journalisten zijn laaggevallen maar geen is zo laaggevallen om zijn positie te gebuiken om een familielid een bliksemcarière te bezorgen.

daiwa 6 mei 2010 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4736195)
Siegfried Bracke

Wakker worden BVL!
Hier ging het over:
Citaat:

Welke politiek journalist/opiniemaker irriteert U het meest ?

djimi 6 mei 2010 22:55

Als de vraag nu eens "Welke politiek journalist/opiniemaker irriteert u het minst?" was geweest, hé.

Dan had ik uit het lijstje van Midas mevrouw Phara de Aguirre gekozen.

Al die anderen slagen er met de regelmaat van de klok in mij tot misantropie te verleiden.

system 6 mei 2010 22:58

Citaat:

Siegfried Bracke.

Neen, Sigfried Bracke was zeker op gezette tijden interessant. Zeer interessant zelfs. Maar Broeder Jacob is een driftig kereltje dat altijd onmiddellijk wenst te bekomen wat hij verlangt. En daarom wilden ze hem liever kwijt op de VRT dan rijk. De man werd ook veel te duur
(Br.Bracke =money money).

Wat ik echter nooit zal begrijpen van een principiële partij zoals de NVA is dat Olijke Bart de logebroeder zonder boe of ba de eerste plaats heeft gegund. Plat electoraal opportunisme van Dewever denkelijk, maar weinig principieel.

Het zal niet veel helpen. De NVA zal wel wat winnen, maar electorale aardverschuivingen zal het denkelijk niet teweeg brengen met de deus ex machina, wouldbe vlaamsnationalist 'van het Laatste Uur', Br. Bracle. En ondertussen verloochende Bartje wel zijn principes en liet hij de getrouwe miltanten in de kou.

Zeno! 6 mei 2010 23:03

Citaat:

Siegfried Bracke.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

djimi 6 mei 2010 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4736273)
Neen, Sigfried Bracke was zeker op gezette tijden interessant. Maar Broeder Jacob is een driftig kereltje dat altijd onmiddellijk wenst te bekomen wat hij verlangt. En daarom wilde ze hem liever kwijt op de VRT dan rijk. De man werd ook veel te duur (Br.Bracke =money money).

Wat ik echter nooit zal begrijpen van een principiële partij zoals de NVA is dat Olijke Bart de logebroeder zonder boe of ba de eerste plaats heeft gegund. Plat electoraal opportunisme van Dewever denkelijk, maar weinig principieel.

N-VA had Siegfried hoogstens lijstduwer mogen maken, vind ik. Maar aangezien ik niet in Oost-Vlaanderen kan stemmen, kan ik mijn ongenoegen over die stommiteit niet duidelijk maken door voor de nummer twee of drie of ... op die lijst te stemmen.

Ik vind het eerlijk gezegd geen goede zet, eerder een gemiste kans.

Zeno! 6 mei 2010 23:04

Voor mij dan. Met lichtjaren voorsprong: Yves De Smet en Luc Van Der Kelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be