Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   wie heeft betere film smaak: Cdude of Styllo Ben (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138436)

styllo_ben 6 mei 2010 20:53

wie heeft betere film smaak: Cdude of Styllo Ben

In het topic "welke film heb je als laatste gezien", zijn Cdude en ik in een discussie verwikkeld over wie nu de beste film smaak heeft en top-klasse films herkent.

We hebben beide filmtitels naar elkaars hoofd gesmeten om die discussie op die manier te beslechten maar politics.be zou politics.be niet zijn als de andere forummers er hun zeg in zouden doen.

dit zijn de titels van Cdude:

- bunny and the bull
- wristcutters
- raise the red lantern
- la cité des enfants perdus
- la vie revee des anges
- the unbearable lightness of being
- mondo weirdo
- 1984
- forbidden planet
- akira

Mijn titels zijn:

- the blues brothers
- one flew over the cuckoo's nest
- the color purple
- the english patient
- yol
- le fabuleux destin d'amelie poulain
- dead poet society
- the name of the rose
- la bicicletta

de beslissing is aan jullie

Steve_M 6 mei 2010 20:56

Aangezien noch Con Air, noch Titanic in jullie lijstjes staan, kennen jullie er allebei niks van.

bgf324 6 mei 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4736047)
Aangezien noch Con Air, noch Titanic in jullie lijstjes staan, kennen jullie er allebei niks van.

Titanic is een film met de uitstraling van een koekendoos waar de foto van de koninklijke familie op pronkt.

Cdude 6 mei 2010 21:03

Heyy waar zijn mijn Dardennes, Coenes en Von Triers : Antichrist, Dogville, Idiots en Dancer in the Dark

Coen : A Serious Man (2009), Burn After Reading (2008), No Country for Old Men (2007) , Intolerable Cruelty (2003), The Man Who Wasn't There (2001), O Brother, Where Art Thou? (2000) (written by)

EN

The Big Lebowski (1998)
Fargo (1996)
The Hudsucker Proxy (1994)
Barton Fink (1991)
Miller's Crossing (1990)

Steve_M 6 mei 2010 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4736054)
Titanic is een film met de uitstraling van een koekendoos waar de foto van de koninklijke familie op pronkt.

Je kent er niets van. Het verhaal van een onmogelijke liefde, van menselijke hybris en de verschrikkelijke gevolgen daarvan. Ijzersterk acteerwerk van DiCaprio en een betoverende Kate Winslet. Bovendien ook een huzarenstukje van technologisch vernuft, een bewijs van de fotografische superioriteit van James Cameron. Terecht 11 Oscars in de pocket voor dit meesterwerk. Maar Con Air is eigenlijk nog iets beter.

Cdude 6 mei 2010 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4736054)

:clapping:

styllo_ben 6 mei 2010 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4736061)
Heyy waar zijn mijn Dardennes, Coenes en Von Triers : Antichrist, Dogville, Idiots en Dancer in the Dark

Coen : A Serious Man (2009), Burn After Reading (2008), No Country for Old Men (2007) , Intolerable Cruelty (2003), The Man Who Wasn't There (2001), O Brother, Where Art Thou? (2000) (written by)

EN

The Big Lebowski (1998)
Fargo (1996)
The Hudsucker Proxy (1994)
Barton Fink (1991)
Miller's Crossing (1990)

niet overdrijven hé

je moet nu niet lukraak titels beginnen copy pasten vanuit wikipedia

;-)

bgf324 6 mei 2010 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4736063)
Je kent er niets van. Het verhaal van een onmogelijke liefde, van menselijke hybris en de verschrikkelijke gevolgen daarvan. Ijzersterk acteerwerk van DiCaprio en een betoverende Kate Winslet. Bovendien ook een huzarenstukje van technologisch vernuft, een bewijs van de fotografische superioriteit van James Cameron. Terecht 11 Oscars in de pocket voor dit meesterwerk. Maar Con Air is eigenlijk nog iets beter.

:lol:

Steve_M 6 mei 2010 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4736070)
:lol:

De lach der onwetenden, leek.

styllo_ben 6 mei 2010 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4736063)

stop saying this!!!

con air is barslecht. ik heb het gisteren nog van mijn computer gewist.

bgf324 6 mei 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 4736075)
stop saying this!!!

Nu hoor je't keer van een ander, mr. Steve :evil:

Cdude 6 mei 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 4736067)
niet overdrijven hé

je moet nu niet lukraak titels beginnen copy pasten vanuit wikipedia

;-)

Nee hoor, komt van mijn harde schijf.
De Morgen Coene collection gemist? 8O

http://www.demorgen.be/dm/nl/1008/Sh...-Cruelty.dhtml

Steve_M 6 mei 2010 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 4736075)
stop saying this!!!

Waarmee je bewijst dat je niks van film kent. Heb ik het trouwens al gehad over de glansrol die Colm Meany in dit miskende pareltje speelt? Half komische noot, half striemende aanklacht tegen de blinde genadeloosheid van de bureaucratie. Con Air is dus niet alleen een toppunt in de geschiedenis van de cinema, maar ook een puik voorbeeld van een kritische aanklacht tegen de fundamentele tekortkomingen in het systeem. Hiermee zet Simon West een traditie in de westerse kunst voort en moet daarbij niet onderdoen voor zijn gelijken, zoals bijvoorbeeld Emile Zola.

Steve_M 6 mei 2010 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4736086)
Nu hoor je't keer van een ander, mr. Steve :evil:

Yep, het stikt hier duidelijk van de mensen die niets van film kennen. Je mag er trots op zijn.

Cdude 6 mei 2010 21:12

Hum, beiden één stem.
Ook voor jezelf gestemd Ben? :rofl:

styllo_ben 6 mei 2010 21:14

helaba, ik zie dat je voor je eigen gestemd hebt. is niet eerlijk hé :-)

je had sportief moeten zijn en op mij stemmen.

en aan de overige forummers:

bij het bepalen van jullie keuze, let er wel op dat ik sinds 2004 tot jullie gemeenschap behoor terwijl Cdude slechts een nieuwkomer is.

:-D

styllo_ben 6 mei 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4736091)
Hum, beiden één stem.
Ook voor jezelf gestemd Ben? :rofl:

nee, als je op de cijfers klikt, kan je zien wie voor wie gestemd heeft. wist je dat niet?

Cdude 6 mei 2010 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 4736098)
nee, als je op de cijfers klikt, kan je zien wie voor wie gestemd heeft. wist je dat niet?

nu wel :oops:

styllo_ben 6 mei 2010 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4736111)
nu wel :oops:

ik zit hier dan ook nie voor niets sinds 2004 hé

het is je vergeven. ;-)

kiko 6 mei 2010 21:27

Eventjes inzake enkele boekverfilmingen van de bovenstaande lijstjes:

Akira: de strips waren véél beter, de film was een zware ontgoocheling.

The name of the Rose: Connery is op dreef, goed geregisseerd ook maar het boek was anders en beter.

The unbearable lightness of being: het boek heb ik enkele jaren geleden gelezen, en ik heb toen een plechtige eed gezworen om nooit meer één werk te lezen of bekijken dat iets te maken heeft met Milan Kundera. Dit was echt het meest saaie, overschatte boek ooit.

1984: boek en film zijn ok.

One flew over the cuckoo's nest: goed boek, uitstekende film.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be