Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   tijl uilenspiegelstreek VB gelukt! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=13846)

jan hyoens 14 mei 2004 09:35

Vlaams Blok ziet af van meldpunt illegalen en verwijst naar blauwe lijn politie - illegalenproblematiek opnieuw op politieke agenda - Comité P onderzoekt onwil Antwerps stadsbestuur om illegalen op te sporen
Organisatie: VLAAMS BLOK
Verstuurd door: Wim Wienen
E-post: [email protected]
Internet: http://www.vlaamsblok.be
Telefoon: 02/219.60.09
Telefax: 02/219.72.74
Datum: 13-05-2004

VLAAMS BLOK ZIET AF VAN MELDPUNT ILLEGALEN EN VERWIJST NAAR BLAUWE LIJN POLITIE

ILLEGALENPROBLEMATIEK OPNIEUW OP POLITIEKE AGENDA

COMITÉ P ONDERZOEKT ONWIL ANTWERPS STADSBESTUUR OM ILLEGALEN OP TE SPOREN

De Uilenspiegelstreek om een meldpunt illegalen in twee Antwerpse concentratiewijken (Kiel en Statiekwartier) op te richten is geslaagd. Alleen al de aankondiging van de oprichting van een dergelijk meldpunt heeft er voor gezorgd dat het probleem van de overvloed van illegalen in onze grootsteden opnieuw op de politieke agenda staat. De Antwerpse Vlaams Blok-kernen 2018 en 2020 zien af van het initiatief en roepen de Antwerpenaren die geconfronteerd worden met de overlast van illegalen op om contact op te nemen met de blauwe lijn van de politie (0800/12312).

Het Vlaams Blok wijst er op dat het Antwerpse stadsbestuur weigert om illegalen actief op te sporen. Ter zake verwijst het Vlaams Blok naar het onderzoek van het Comité P, dat opgestart werd naar aanleiding van een klacht van Volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye. De klacht betreft een nota van de Antwerpse politie van 3 december 2003 waarin aan de Antwerpse agenten uitdrukkelijk verbod werd opgelegd om illegalen actief op te sporen. Het Comité P liet onlangs aan Guido Tastenhoye weten dat een grondig onderzoek bezig is. De Antwerpse korpsleiding zal nog worden gehoord evenals de minister van Binnenlandse Zaken. Het Comité P zal ter zake een rapport opstellen dat ter bespreking zal worden voorgelegd aan de parlementaire Controlecommissie van de Kamer van Volksvertegenwoordigers.

Het gehuil van de traditionele partijen i.v.m. het meldpunt illegalen is hypocriet en ongeloofwaardig. Terwijl ze schieten op de boodschapper zwijgen ze als vermoord over de kern van het probleem: de illegalentoevloed en de doofpotpolitiek terzake van de overheid. Met de oprichting van een meldpunt illegalen wilde het Vlaams Blok de discussie over de problematiek van illegalen opnieuw openen. Wat gelukt is. Vooral het feit dat Dewael zijn beloftes terzake niet nakomt en dat de periode van illegaal verblijf meetelt voor het bekomen van de Belgische nationaliteit via een nationaliteitsverklaring (nl. zeven jaar hoofdverblijfplaats in België) is voor het Vlaams Blok onaanvaardbaar.

Het Vlaams Blok vraagt zich overigens af in hoeverre de regering nu ook van plan is de meldlijn racisme van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding te sluiten….

Filip Dewinter
Fractievoorzitter Vlaams Blok in de Antwerpse gemeenteraad

tool2kil 14 mei 2004 09:39

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat men er gewoon een draai aan wil geven nu duidelijk is dat de stunt onhaalbaar is...

Filip stunt of Filip stuntelt? :lol:

PieterP 14 mei 2004 09:42

Ik vrees dat Uilenspiegels slechte bestuurders zijn.

Tegendradigaard 14 mei 2004 09:45

Moest het Steve Stunt zijn geweest die had minstens gezorgd voor een gratis nummer.

Distel 14 mei 2004 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Moest het Steve Stunt zijn geweest die had minstens gezorgd voor een gratis nummer.

En gratis bussen om ze af te voeren.

Brugge Veilig en Leefbaar 14 mei 2004 09:47

Om te gieren, deze persmededeling ! :lol: :lol: :lol: :lol:
Het Blok zat er in het parlement sprakeloos bij, als geslagen honden met de staart tussen de benen... :lol: Woehahahaha :lol:

The Paulus Experience 14 mei 2004 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tool2kil
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat men er gewoon een draai aan wil geven nu duidelijk is dat de stunt onhaalbaar is...

Filip stunt of Filip stuntelt? :lol:

deze indruk zal jij wellicht niet alleen hebben :wink: :lol:

Tegendradigaard 14 mei 2004 09:51

Langs den andere kant over wat praten de mensen vandaag ? Over illegalen.
Wat was het hoofdpunt van het nieuws gisteren en vandaag ? Illegalen.

en wie wint er gewoonlijk als het over illegalen gaat ? Vul zelf maar in.

Illegalen + communautair gekrakeel, het is natuurlijk nog een maand te gaan, maar het lijkt er meer en meer op dat het Vlaams Blok een thuismatch begint te spelen.

Het enige wat mankeert zijn nu nog migrantenrellen. of neen die hebben we ook al gehad...

De Blok themas beheersen het debat ....

Hallo is er ergens ne vetsmelter in het land ?

wb 14 mei 2004 10:13

tijl uilenspiegelstreek? [size=6]afgang![/size]

GC 14 mei 2004 10:26

Dewinter als een Lamme Goedzak die zijn stront moet optrekken... Het is inderdaad lachwekkend!

jan hyoens 14 mei 2004 10:47

wie laatst lacht, best lacht! :wink:

Spolpoel 14 mei 2004 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC
Dewinter als een Lamme Goedzak die zijn stront moet optrekken... Het is inderdaad lachwekkend!

Tja, da's een probleem waarvan de zelfverklaarde partijen op 13 juni alvast geen last zullen hebben. Ik voorspel een stijging in de consumptie van motilium als ze allemaal met het vliegend sch .. gaan zitten. :P

GC 14 mei 2004 10:54

Sorry hé, m'n opmerking was maar om te lachen :lol:

Jean Suys 14 mei 2004 11:13

ik vond het een slecht initiatief

maar achteraf bekeken

is hun opzet gelukt

weer een thema dat het vlaams blok stemmen opbrengt

weer een thema op de agenda geplaatst

goede zet

Philips Inc. 14 mei 2004 12:21

Het is initiatief in VB-stijl: fascisitsch. Ik stel me al voor wat de eerste wet gaat zijn van het VB: in plaats van een infolijn, een kliklijn? Uw buurman verkeerd geparkeerd: klikken! Etc ... Nu de naam Tijl Uylenspiegel hiervoor misbruiken, hoe laag kan je vallen. Ik walg nu nog meer van het VB. En ik hoop dat ze verschrompelen met het verbod.

Spolpoel 14 mei 2004 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Het is initiatief in VB-stijl: fascisitsch. Ik stel me al voor wat de eerste wet gaat zijn van het VB: in plaats van een infolijn, een kliklijn? Uw buurman verkeerd geparkeerd: klikken! Etc ... Nu de naam Tijl Uylenspiegel hiervoor misbruiken, hoe laag kan je vallen. Ik walg nu nog meer van het VB. En ik hoop dat ze verschrompelen met het verbod.

Uw buurman een verkeerd woord gezegd? Klikken ! De kliklijn van het CRGK ten dienste van de communistische politieke correctelingen. De oplossing bij uitstek om de linkse multikuldictatuur en de uitkeringseconomie te institutionaliseren. 8)

Guderian 14 mei 2004 13:09

Alle middelen zijn goed om de staat en het systeem te ontwrichten.

The Paulus Experience 14 mei 2004 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

In jouw nieuwe orde ook?

Guderian 14 mei 2004 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:

In jouw nieuwe orde ook?

Da's iets anders... :twisted: :lol:

The Paulus Experience 14 mei 2004 13:12

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

In jouw nieuwe orde ook?

Da's iets anders... :twisted: :lol:

:twisted: had ik het niet gedacht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be