Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   stemmen of niet?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138475)

its_me_sixtyfive 7 mei 2010 13:55

stemmen of niet??

Met de aankomende verkiezingen op 13 Juni, ben ik benieuwd naar jullie bevindingen omtrent het al dan niet werkelijk gaan stemmen.

ook de reden waarom je niet zou gaan.

ik heb mij alvast opgegeven om te gaan zetelen.

Anna List 7 mei 2010 13:56

:cheer: welkom illustere vreemdeling :cheer:

Xenophon 7 mei 2010 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door its_me_sixtyfive (Bericht 4737268)
Met de aankomende verkiezingen op 13 Juni, ben ik benieuwd naar jullie bevindingen omtrent het al dan niet werkelijk gaan stemmen.

Hoe doe je dat misschien?

Tejokus 7 mei 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door its_me_sixtyfive (Bericht 4737268)

Ik ga stemmen.
Op geen enkel ander forum dan dit hier, kom ik het woord democratie
zoveel keren tegen.
Zelfs de afkeer en weerzin van de politiek haalt hoge toppen.
Vermits we maar één soort werkelijke vrijheid hebben in ons land, moet
iedereen ervan gebruik maken, dus gaan stemmen.
In dat stemhokje ben je even baas. Profiteer ervan.

Randa 7 mei 2010 14:26

wel gewoon naar het gemeentehuis gaan, en zeggen dat je wil zetelen, mijn man gaat ook en uit ondervinding ze springen een gat in de lucht op den dienst.
en het is een gelegenheid om menen te zien, die je lang niet gezien hebt, volgens mijn man,
en het is een verdomde plicht van te gaan, behalve als je voor CD&V, VLD, sossen, of groenen stemt blijf dan maar thuis

BlueThunder 7 mei 2010 14:27

Boma, pepe, tante, 3 neven, huisdokter, onze kwaffeur, apotheker, dochter, ikzelf... en vele niet familie hebben mij al gezegd niet te gaan kiezen, de kloof zit diep hoor... velen zijn de vorige keer ook niets geweest en niets de boete

Randa 7 mei 2010 14:30

kom dan nadien niet zagen, hé,
maak ze warm om NV&A of Vlaams belang te stemmen, desnoods op De Decker,

BlueThunder 7 mei 2010 14:33

kunde er niet meer op kijken , sorry , allemaal hypocrieten, zakkenvullers en maken nooit iets waar... je zal wel leren met ouder te worden, allemaal charlatans

Randa 7 mei 2010 14:47

sorry, hoor ben al 76 dus niet meer zo piep, maar ben altijd gaan kiezen, ik vind het plezant, kom je mensen tegen die je lang niet gezien hebt, en hopelijk is het goed weer, om te flaneren, is misschien anders in de grootstad maar op een dorp is het best lolig

Tejokus 7 mei 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Randa (Bericht 4737379)
sorry, hoor ben al 76 dus niet meer zo piep, maar ben altijd gaan kiezen, ik vind het plezant, kom je mensen tegen die je lang niet gezien hebt, en hopelijk is het goed weer, om te flaneren, is misschien anders in de grootstad maar op een dorp is het best lolig

Daarom hoop ik dat "Man Bijt Hond" ons iets laat zien over hoe het er landelijk
aan toe gaat :)

Den Duisteren Duikboot 7 mei 2010 15:03

Ik ga sowieso stemmen. Mijn mening is te belangrijk om haar verloren te laten gaan. Eigenlijk had ik allang premier moeten zijn.

Antoon 7 mei 2010 15:20

Ahum : niet gaan stemmen.

Inno 7 mei 2010 15:28

Ik zal gaan stemmen en ik zal proberen om niet te stemmen op de grootste foefelaars, maar deze keer minder grote foefelaars.

Pol 7 mei 2010 18:21

Stemmen of niet stemmen is deze keer wel een groot dilemma, zeker als ze ons nog met allerlei bijkomend kiesbedrog opzadelen. Bedoel het lijsttrekkersschap van de ministers Lieten en Bourgeois. Als ge op de SPA-lijst in Limburg of de NVA in West-Vlaanderen stemt dan komt uw stem te goed aan de eerste opvolger. De ministers-lijststrekkers zeggen doodleuk dat ze hun mandaat niet opnemen, zodat de eerste opvolgers van die lijsten al zo goed als verkozen zijn.
Eerder dan niet te stemmen, zouden we die lijsten kunnen afstraffen voor dit flagrant kiesbedrog door op andere lijsten te stemmen.

http://www.facebook.com/group.php?gid=119745848054837

BlueThunder 7 mei 2010 18:22

als is het maar om het vaderland te redden... is het beter van wel, kan gevaarlijk gaan worden

Zwartengeel 7 mei 2010 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol (Bericht 4737840)
Stemmen of niet stemmen is deze keer wel een groot dilemma, zeker als ze ons nog met allerlei bijkomend kiesbedrog opzadelen. Bedoel het lijsttrekkersschap van de ministers Lieten en Bourgeois. Als ge op de SPA-lijst in Limburg of de NVA in West-Vlaanderen stemt dan komt uw stem te goed aan de eerste opvolger. De ministers-lijststrekkers zeggen doodleuk dat ze hun mandaat niet opnemen, zodat de eerste opvolgers van die lijsten al zo goed als verkozen zijn.
Eerder dan niet te stemmen, zouden we die lijsten kunnen afstraffen voor dit flagrant kiesbedrog door op andere lijsten te stemmen.

http://www.facebook.com/group.php?gid=119745848054837

Stem dan gewoon niet op die schijnkandidaten. Lijkt me nog zinvoller.

guido 007 7 mei 2010 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4737330)
Boma, pepe, tante, 3 neven, huisdokter, onze kwaffeur, apotheker, dochter, ikzelf... en vele niet familie hebben mij al gezegd niet te gaan kiezen, de kloof zit diep hoor... velen zijn de vorige keer ook niets geweest en niets de boete

Als de kloof diep zit is het juist je verdomde plicht om te gaan stemmen. Maar je moet dan natuurlijk niet voor de partijen stemmen die er nu aan geweest zijn.

Garry 8 mei 2010 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4737842)
als is het maar om het vaderland te redden... is het beter van wel, kan gevaarlijk gaan worden

Vaderland? Dat is hier geen vaderland. Dat is hier zelfs geen land. Dat is hier zoals een halve liter olie en een halve liter water die ze bij een gekwakt hebben, en hoe veel gij daar ook in roert, dat zal altijd een halve liter olie en een halve liter water blijven. Nooit zal dat een homogeen mengsel worden. En hoe ge het ook draait of keert, zolang die twee niet van elkaar gescheiden worden zal de olie altijd de bovenhand hebben.;-)

Wisord 8 mei 2010 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4738183)
Vaderland? Dat is hier geen vaderland. Dat is hier zelfs geen land. Dat is hier zoals een halve liter olie en een halve liter water die ze bij een gekwakt hebben, en hoe veel gij daar ook in roert, dat zal altijd een halve liter olie en een halve liter water blijven. Nooit zal dat een homogeen mengsel worden.

Koken met piet .

Garry 8 mei 2010 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4738186)
Koken met piet .

Maar zelfs die pipo krijgt dat niet gemengd hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be