![]() |
boycot Bourgeois Lieten
In tijden van steeds afkalvende geloofwaardigheid voor ons politiek bestel, komen de Vlaamse ministers Lieten (SPa) en Bourgeois (NVA) zich voorstellen als lijsttrekker van hun partij in respectievelijk Limburg en West-Vlaanderen. Ze vertellen er doodleuk bij dat ze hun mandaat niet zullen opnemen en minister blijven in de Vlaamse regering. Dat ze dan de lijst duwen, maar eigenlijk is het zuiver verkiezingsbedrog om de eerste opvolger van hun lijst naar het parlement te sturen.
http://www.facebook.com/group.php?gid=119745848054837 |
NVA verloochent hiermee zijn rechtlijnigheid met platvloers kiesbedrog en gebrek aan respect voor de Vlaamse regering. In WVL wordt enerzijds volksvertegenwoordiger De Rammelaere gebrek aan inzet verweten en terzelfdertijd gaat een Vlaams minister de federale lijst trekken, ook al met de bedoeling zijn eerste opvolger in het federaal parlement te brengen. NVA volgt in West-Vlaanderen daarmee zijn SPA coalitiepartner in Limburg en de Vlaamse regering verliest daardoor de werkkracht van twee vice-ministerpresidenten en hun kabinetten. Best wordt ook hun ministerwedde tijdelijk opgeschort... Noch NVA in West-Vlaanderen noch SPA in Limburg verdienen daardoor onze stem !
Dedecker: "Bourgeois en Lieten moeten ontslag nemen uit Vlaamse regering"
![]() Jean-Marie Dedecker vindt het niet kunnen dat Ingrid Lieten (sp.a) en Geert Bourgeois (N-VA) bij de komende verkiezingen als Vlaams minister elk een Kamerlijst gaan trekken. "Als Bourgeois en Lieten toch willen meedoen, dan moeten ze nu meteen ontslag nemen uit de Vlaamse regering", aldus Dedecker. http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-i...regering.dhtml |
Ik kan alleen maar akkoord gaan.Ik steek mijn sympathie voor NVA niet onder stoelen of banken,maar dit vind ik gewoon niet kunnen.......
Wie op een lijst gaat staan moet hoofdelijk verkiesbaar en "zetelbaar" zijn...geen "afgeleide produkten" meer op de kieslijsten........ Overigens,als twee ministers(en dan tevens Vice-Minister-Presidenten!) tegenwoordig al niet meer moeten luisteren naar de Minister-President van de Vlaamse regering(samen met de Waalse evenknie de enig werkende en tevens belangrijkste regering in het land) ,dan kan men eens gaan nadenken over de "samenwerking" in de Vlaamse regering...... :evil: |
Ik wil nu niet lastig doen, maar kan jij mij partijen opnoemen waar dit niet gebeurt of vroeger gebeurde? Uit het blote hoofd kan ik je zo al VB, LDD, VLD, SP.A, CD&V en NV-A noemen. Dan blijft alleen Groen! over en het zou me verwonderen dat ik daar niemand zou kunnen vinden die een verkiesbare plaats heeft en niet ging zetelen.
|
Citaat:
"Hij werd tijdens de federale verkiezingen van 10 juni 2007 op de Antwerpse kandidatenlijst van de Lijst Dedecker voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers verkozen, maar nam dat mandaat niet op. Zijn opvolger Rob Vandevelde mocht in Verstrepens plaats gaan zetelen. In het Vlaams Parlement bleef hij tot aan de volgende gewestelijke verkiezingen zetelen als onafhankelijke." EDIT: voor alle duidelijkheid, het gaat hier om Jurgen Verstrepen. |
Citaat:
-een politicus ,zetelend in het ene parlement,die wil/zal overstappen naar een ander...moet kunnen -een politicus,die op een VERKIESBARE PLAATS op een lijst gaat staan,maar zelf,indien verkozen niet zal zetelen,of daar staat als een facade voor iemand anders......kiezersbedrog -een politicus die tevens al een regeringsfunktie heeft,en voor de pret ook nog eens meedoet aan andermans verkiezingen...nee.....dat zou niet mogen kunnen! |
Ik heb het elders op dit forum ook al eens gepost.
Dat spelleke is al bezig sedert het ontstaan van het Vlaams Parlement. De eerste die het uitvond, en het rapst was om ermee te beginnen, heeft er het meeste voordeel uitgehaald. Het hemd is nader dan de rok; bij iedere partij. Hoe kan men dat best stoppen ? Een wetteke stemmen. Wie is best geplaatst om de nadelen van het 'nieuwe sisteem' op te vangen? Partijen die een brede en diepe machtsbazis uitgebouwd hebben. Dus de tsjeven, de sossen en de baronblauwen. Met hun achterban van vakbond en mutualiteit en wat weet ik ... Verwijt dus aub niet aan kleine partijtjes, dat ze zoveel als mogelijk hun paar bekende gezichten uitspelen. (niemand speelt immers op deze wijze hun bekwame krachten uit, want men teert enkel op het bekende ....) En ik herinner me alleszins dat de nva een wetsvoorstel ingediend heeft. Maar ja, de nva zat in de oppozisie op het federale nivo, en dan spelen ze nog liever hunnen dikke kop uit dan toe te geven .... bij de weg ? Hoe zit dat in Walenland ? Waarschijnlijk doen de politiekers er net hetzelfde, maar geen 'haan' die ernaar kraait. |
Citaat:
:roll: The last post voor deze hypocriete trol...LDD haalt toch de kiesdrempel toch niet meer..alweer een inhoudsloze basher minder.. Winnen is belangrijker dan deelnemen...waarom kunnen die belachelijke hypocrieten dat niet uit hun bek krijgen? |
Citaat:
De verkozenen in Antwerpen voor het Vlaams Belang in het Vlaams Parlement: Filip Dewinter, Anke Van dermeersch, Frank Creyelman, Pieter Huybrechts, Gerolf Annemans, Marijke Dillen en Bruno Valkeniers. Van dermeersch, Annemans en Valkeniers gaan niet zetelen en maken plaats voor Jan Penris, Marleen Van den Eynde en Wim Wienen. |
Ik vind dit ook niet kunnen . Zoals BV's aantrekken voor stemmen te halen en ze op een lijst te zetten , eenmaal ze verkozen zijn hoor je ze nietmeer of geven ze "hun" stem aan een ander . Die torfs begint ook al direct op NVA te zeiken , eyskens dat afkomt dat vlaanderen op kosovo gaat trekken , enz...De vlaamse burger zal wss al schrik krijgen en zal dan toch op nen bv stemmen . Misschien de piet erbij , dan word die man nog premier ook .
|
Citaat:
Groen! heeft het 2maal gedurfd met een bijna volledig nieuw ploeg naar de kiezer te trekken (2007 en 2009) op een moment dat we het electoraal niet voor de wind hadden Uw partij is dé hype van het moment en zou zonder moeite met zelfs geen nieuwe ploeg (de meesten zitten al 3 jaar in het parlement!) kunnen opkomen maar daar hebben jullie simpelweg de ballen niet voor: laat dan maar een minister de lijst trekken Elke geloofwaardigheid is weg |
Als je in de politiek iets wil bereiken dan moet je alle schroom opzij zetten, het begrip "fair" achterwege laten, liegen en bedriegen en opportunisme hoog in het vaandel dragen.
Als je dan in de Belgische politiek iets wil bereiken geldt al het bovenstaande plus dat het begrip "schaamte", je volledig vreemd moet zijn. Zodus ik kan die mensen alleen maar gelijk geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als men een paar jaar zetelt wordt dat een jobken dat ten allen prijzen moet bestendigd blijven.. |
De redenen voor heel die overloop kakafonie zijn duidelijk:
- teveel verkiezingen - teveel parlementen en zitjes in die parlementen - de partijen vinden geen bekwaam genoeg politiek personeel - feitelijk zijn Vlaanderen en Wallonië veel te klein voor al die parlementen - provinciale kieskringen zijn te klein, ik pleit voor een Vlaamse kieskring voor de kamer en afschaffing senaat |
Boycot NVA SPA
Deze politici en hun partijen tonen hier geen enkel respect voor de ethiek van verkiezingen. In plaats van als lijstduwer de lijst te steunen, zorgen ze er alleen voor dat de eerste opvolger van die lijsten ongekozen en zelfs als deze geen enkele voorkeurstem heeft nog in het parlement komt. Het is zelfs zo schrijnend ...dat als NVA slechts één zetel haalt in West-Vlaanderen die gaat naar de eerste opvolger Bert Maertens, woordvoerder van Bourgeois. Zonder verkozen te zijn, mag hij nu al een certitude worden gezien voor de kamer. Dat is ook het geval voor de eerste opvolger op de SPa lijst in Limburg
Citaat:
EN ... |
Ik was van plan om voor de NVA te stemmen maar nu met dat geval van Bourgois en Bracke die na twee gesprekjes met Dewever al bovenaan een lijst mag staan hoeft het voor mij niet meer, ik blijf thuis.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be