![]() |
EU Opdoeken !!??
ik pleit hierbij per direct het opdoeken van de EU en diens Munt de Euro
ik Pleit voor een Benelux Unie tervervanging van de EU (de Benelux bestaat al en kan prima alle taken overnemen voor de Lage Landjes) en de Benelux Gulden of een Germaanse Unie met een Germaanse Mark wat vindt u ?? opdoeken die EU ?? verkleinen ?? omvormen tot een Land ?? of gewoon laten zoals het is en laten afsterven ?? een Germaanse Unie zou bestaan uit Gezonde landen (Germaans) en de UK en Ierland ....eventueel kan Frankrijk en Spanje aansluiten via een Pact met die Germaanse Unie...... ik pleit ook voor een Slavische Unie ......Polen , Oekraine enz enz (Zonder Rusland) een andere mogelijk heid is dat Polen enz enz deel uitgaan maken van de Germaanse Unie vanwege hun Geschiedenis met Oostenrijk en Duitsland Finland en Hungarije mogen ook deel uitmaken van de Unie ...al zie ik laatst genoemde liever een Federatie vormen met resp Zweden/Baltische Staten en Oostenrijk (een Nieuwe Oostenrijk-Hongarije dus) |
1) De huidige crisis uitzweten en alles doen wat nodig is om de Euro te behouden
2) Eenmaal in rustiger vaarwater(en dat kan nog een paar jaar duren) volgt dan de herschikking,als inderdaad niet alle lidstaten willen of kunnen volgens dezelfde manier werken(op het gebied van staatsboekhouding),dan moet het mogelijk zijn uit de Euro te stappen.Daartoe is een begeleidingsmechanisme nodig,want niemand is gebaat bij ongelukken onderweg. 3)Aanvaarden dat "lidmaatschap van de EU" niet noodzakelijk betekent,streven naar de Euro..... |
maf
|
Citaat:
|
Men moet alle landen die zich niet aan het stabiliteitspact kunnen/willen houden zwaar onder druk zetten om uit de euro te stappen.
|
Citaat:
Germaanse mark... Ik laat in het midden of ik daar in alle ernst op antwoord; niemand ziet mijn gezicht als ik dat lees. Maar hm... Misschien toch eerst eens bestuderen waarom de EU zich stelselmatig antidemocratisch opstelt en grotendeels ook uit niet-verkozen volksverachters bestaat. De Germanen, dat stelletje armoezaaiers en schooiers die blij waren wanneer ze als huurling in het Romeinse leger mochten dienen, hoeven we er dan voorlopig nog niet bij te sleuren. |
Citaat:
|
Citaat:
In tijden van nood wordt de mens past echt creatief. Krijgt de EU nu een schoonheidsprijs of is het een monster? De tijd zal het leren. |
Citaat:
De EU (toen nog EEG) is finaal de dieperik in gegaan toen men de raad van De Gaulle in de wind sloeg en de Engelsen (en dus het Amerikaanse paard van Troje) binnen liet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geraffineerder? Ik dacht het niet. Dat wil zeggen op het ene front frauderen met beleggersgeld en vreemd vermogen, en aan de andere kant brutaalweg je militaire apparaat inzetten. Je kunt de drukpersen laten draaien, niemand die iets durft te ondernemen. Erg kort door de bocht deze stelling, maar ik dacht in basis wel redelijk juist.
|
Op naar een heilig en zuiver Germania. We moeten radicale keuzes durven nemen in deze moeilijke tijden. Vooral ons economisch systeem heeft zijn beste tijd gehad.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat je in feite wilt is een soort herleving van de EKG-gedachte.
Het VK in de club is geen goed idee. Daar heerst een totaal andere denkwereld die te veel leunt op VS. Wat Europa inmiddels had moeten zijn is het niet geworden. De individuele zwakheden van de lidstaten komen steeds meer op de voorgrond en de onenigheid alom. Wellicht met uitzondering van secundaire zaken heeft de EU niets opgelost noch wezenlijk potentieel bijgedragen. |
Lang leve de emotionele politiek..
De EU is een fantastisch project, maar is de laatste jaren iets te snel gegroeid. Stabilisatie, introspectie, en dan opnieuw verantwoordelijk uitbreiden is de boodschap. En eh, per direct? Midden in een enorme schuldencrisis wil jij een politieke chaos afroepen.. ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be